کد خبر: ۹۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۱۲۳
رئیس پلیس راهور فراجا از تصویب آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی در هیات دولت خبر داد و گفت: بر این اساس از این پس گواهینامه‌های رانندگی به صورت دو زبانه برای همه افراد صادر می شود.

تصویب آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی/ گواهینامه رانندگی دو زبانه صادر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : رئیس پلیس راهور فراجا از تصویب آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی در هیات دولت خبر داد و گفت: بر این اساس از این پس گواهینامه‌های رانندگی به صورت دو زبانه برای همه افراد صادر می شود.

سردار سیدکمال هادیانفر روز چهارشنبه در نشستی خبری با موضوع تشریح تصویب آیین نامه راهنمایی و رانندگی در هیات دولت اظهار داشت: در آیین نامه جدید ۲ بند درباره تغییر شرایط صدور گواهینامه به تصویب رسید.

وی درباره تغییرات ایجاد شده در آیین نامه توضیح داد: در آیین نامه گذشته، دارندگان گواهینامه پایه ۳ برای تغییر به پایه ۲ ملزم به توقف و انتظار دو ساله بودند که این موضوع برای پایه ۲ به پایه یک نیز به همین شیوه بود که در آیین نامه جدید این توقف یک ساله شد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه این آیین نامه به زودی اجرایی می شود، اظهار داشت: روش تغییر پایه گواهینامه به صورت سابق و بر اساس شرکت در آزمون است.

همه گواهینامه‌ها ۲ زبانه می شوند

فرمانده پلیس راهور به صدور گواهینامه های دو زبانه و بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس کنوانسیون ژنو، گواهینامه ۷۲ کشور در جمهوری اسلامی ایران قابل استفاده است.

هادیانفر افزود: در گذشته گواهینامه بین المللی به صورت دفترچه ای و از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می شد که بر اساس آیین نامه جدید، این گواهینامه‌ها به صورت کارت های عادی گواهینامه و به شکل دو زبانه فارسی و انگلیسی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این مسئله برای هموطنان ما در کشورهای خارجی و عضو در کنوانسیون رانندگی ژنو نیز به همین صورت است.

رییس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: علاوه بر این باید افرادی که متقاضی تسریع در صدور گواهینامه بین‌المللی هستند باید ابتدا در سامانه «سخا» اطلاعات گذرنامه خود را بارگذاری شود و در صورت فقدان مشکل به خصوص در اطلاعات و عکس گواهینامه دوزبانه و بین المللی صادر می شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: