کد خبر: ۹۶۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۳۲۷
فاطمه رحمانی عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: موضوع نفوذ بر حوزه فرهنگی کشور، خیلی سال قبل توسط دشمن صورت گرفته است. وضع موجود، نشان‌دهنده عملکرد یکی، دو سال اخیر نیست. معارضان جمهوری اسلامی، سال‌ها سرمایه‌گذاری کردند تا بر مهم‌ترین موضوع فرهنگی ما، یعنی حیا و عفت زنان، تاثیر منفی بگذارند. پیش از فوت خانم مهسا امینی، دشمن روی این موضوع کار کرده بود، اما پس از آن ماجرا، شرایطی را پیش آوردند که کارشان بیشتر دیده شود.

نماینده مشهد: نظام ما اسلامی است و حجاب واجببه گزارش خبرداغ به نقل از رویداد۲۴ -محمد آیتی: به نظر می‌رسد لایحه عفاف و حجاب پس از کش‌وقوس‌های فراوان در حال تبدیل‌شدن به قانون است. چند روز پیش، شنیده شد که هیات عالی نظارت، مصوبه اصلاحی مجلس شورای اسلامی در خصوص «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مغایر با سیاست‌های کلی نظام ندانست» و پس از ایراد بار اول شورای نگهبان و ارجاع آن به مجلس، حال شورای نگهبان می‌باید نظر نهایی خود را اعلام کند. در همین خصوص، فاطمه رحمانی، نماینده مشهد و عضو فراکسیون زنان مجلس در این باره با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ اگر بخواهم به موضوع عفاف و حجاب بپردازم باید بگویم دو سال پیش و حتی قبل از آن، با قوانینی که در این رابطه داشتیم، می‌توانستیم با این چالش مقابله کنیم و امکان مدیریت جامعه را داشتیم. ما حتی این موضوع را از زبان آقای رئیسی و آقای اژه‌ای هم شنیده بودیم. 

*‌ به هر حال، با وجود قوانینی که داشتیم و قابل قبول هم بود، در اجرا و مدیریت ضعیف عمل شد و در ادامه گفتند می‌باید قوانینی جدیدی در این رابطه وضع کنیم. پس از اینکه لایحه عفاف و حجاب به مجلس آمد، دیدیم که لایحه بیشتر موادش، سلبی است و در مجلس آن را تکمیل کردیم و مواد ایجابی، آموزشی و فرهنگی هم به آن اضافه کردیم و باید منتظر باشیم و ببینیم پس از رفت و برگشت‌هایی که بین مجلس و شورای نگهبان صورت گرفت، موضوع به کجا خواهد رسید.

*‌ به دولت انتقاد دارم چون دولت به واسطه همان قانون قبلی، می‌توانست اوضاع و احوال را مدیریت کند. باید بدانیم که این قانون احتمالی، کمک‌کننده به دولت و قوه قضاییه است. اصرار دارم بگویم اگر با همان قانونی که داشتیم و داریم، کار به خوبی مدیریتی می‌شد، اصلاً به این نقطه نمی‌رسیدیم. در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص مصوبه داشته‌ایم و در قانون مدنی خود هم برای این موضوع، تصمیم‌گیری شده بود، ولی در میدان عمل به خوبی روی به اجرای قوانین نیاورده شد.

*‌ نمی‌توانم بگویم قانون حجاب در گذشته، نقص نداشته است. مجریان امر هستند که این خلاء‌ها را متوجه می‌شوند، ولی صحبت من این است که چرا این‌قدر در ارائه لایحه به مجلس، تاخیر کردند؟ به باور من، فشار افکار عمومی و متدینین، در موضوع تدوین و ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس تاثیر داشت.

*‌ اینکه قانون جدید چقدر بتواند در موضوع کشف حجاب بازدارندگی داشته باشد، به خالص مواد تاییدی لایحه دارد. یعنی باید دید این رفت و برگشت‌ها، نهایتاً به چه قانونی منتج می‌شود. در عین حال، قانون هرچه باشد، حتماً در موضوع نظم و نسق‌دادن به عفاف و حجاب جامعه، موثر خواهد بود و قطعاً به دولت و قوه قضاییه کمک خواهد کرد که با دست بازتری، مدیریت بر این چالش داشته باشند. در قانون جدید، برخی محرومیت‌های اجتماعی برای متخلفان تعریف شده است که حتماً در بهبود اوضاع تاثیر خواهد داشت.

*‌ موضوع نفوذ بر حوزه فرهنگی کشور، خیلی سال قبل توسط دشمن صورت گرفته است. وضع موجود، نشان‌دهنده عملکرد یکی، دو سال اخیر نیست. معارضان جمهوری اسلامی، سال‌ها سرمایه‌گذاری کردند تا بر مهم‌ترین موضوع فرهنگی کشور کهحیا و عفت زنان است، تاثیر منفی بگذارند. پیش از فوت خانم مهسا امینی، دشمن روی این موضوع کار کرده بود، اما پس از آن ماجرا، شرایطی را پیش آوردند که کارشان بیشتر دیده شود.

*‌ به نظر من، شاید بهتر باشد موضوع حجاب را از بحث اعتقادی‌مان کنار بگذاریم و بر قانون کشورمان بیشتر اتکا کنیم. ما جمهوری اسلامی هستیم و در قانون رعایت حجاب را داریم. رعایت قانون باید برای همه محترم شمرده شود. حال هرکسی قانون را رعایت نکرد، باید منتظر بازتاب و انعکاس کار خود باشد. نظام ما، اسلامی است و ما در این خصوص حکم داریم. رعایت حجاب، علاوه بر موضوع قانونی‌اش، شرعی هم هست. حال اگر کسی اعتقاد به حجاب ندارد، باید به قانون کشور که رعایت آن است، احترام بگذارد. حتماً باید در برابر کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند و روی به هنجارشکنی می‌آورند، ایستاد و با آن‌ها براساس قانون برخورد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: