کد خبر: ۹۶۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
تعداد بازدید: ۲۰۹
نادر قاضی‌پور، نماینده ادوار مجلس در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین گفت: قالیباف در مجلس یک اختناقی به وجود آورده تا نمایندگان نتوانند بیشتر تلاش کنند، نمره او صفر است. ما بارها دیدیم اعضای جبهه پایداری علیه آقای لاریجانی بد و بیراه می گفتند و سروصدا می کردند ولی هیچوقت میکروفن شان را قطع نکرد.

قاضی‌ پور: نمره قالیباف صفر است، بشنود خوب است /گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری، ردصلاحیت شدی /با فیلترینگ ۱۰۰ درصد مخالفمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، مرجان احمدی: «گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری به این علت رد صلاحیت شدی»،«پزشکیان تا به امروز تک ریالی رومیز و زیر میز از بیماران نگرفته است»،«قالیباف در مجلس اختناق ایجاد کرده است»،«پایداری‌ها به لاریجانی بد و بیراه می‌گفتند اما میکروفونشان قطع نشد»،«نمره قالیباف صفر است، این را بشنود خیلی خوب است»،«با فیلترینگ ۱۰۰ درصد مخالفم» و ...این جملات تنها بخشی از اظهارات مهم نادر قاضی پور، نماینده ادوار مجلس است که طی روزهای اخیر مهمان «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین شده بود.

نادر قاضی‌پورِ ۶۵ ساله، که سابقه نمایندگی ارومیه در مجالس هشتم، نهم و دهم را در کارنامه دارد، در حالی که برای حضور در مجلس دوازدهم هم کاندیدا شده و مُهر تایید هیات اجرایی را گرفته منتظر بررسی صلاحیتش از سوی هیات های نظارت است.

 

او از دلیل ردصلاحیتش در ادوار گذشته پرده برداشت، ردصلاحیتی که مرتبط با «سیگار مالبرو» بوده است. از مخالفت قطعی اش با فیلترینگ سخن گفت و این سوال را پرسید که«با فیلترشکن چه کسانی تیلیاردر شدند؟»

قاضی پور از مخالفتش با کاندیداتوری رئیس حرف زد و گریزی نیز به ریاست قالیباف زد و نمره «صفر» به عملکرد او داد. «صادق محصولی» و تندروهای او علیه شهیدا باکری بحث دیگری بود که قاضی پور به آن اشاره کرد.

مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری خبرآنلاین با نادر قاضی‌پور در «کافه خبر» را در ادامه بخوانید.

********

*آقای قاضی پور! شما در این دوره مجددا کاندیدای انتخابات مجلس شدید، با اینکه قبلا طعم ردصلاحیت را چشیده بودید، دلیل ردصلاحیت شما در دوره های پیشین چه بود و پیش بینی تان درباره بررسی صلاحیتتان از سوی شورای نگهبان چیست؟

نظام و حکومت مال ماست. ما برای بقای نظام خون ها دادیم، دوستان و رفقایمان، شهدای عالیقدر مثل حمید و مهدی باکری و ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی و سردار کاظمی را دادیم. به این آسانی مملکت را به دست نیاوردیم که به این آسانی با دو عدد نفوذی مملکت را ول کنیم.

۴۰ میلیون ترک در ایران درخواست دارند در صحنه باشم

ما تابع قانون هستیم و طبق قانون ثبت نام کردیم. ما وقتی ثبت نام می کنیم، یعنی نظام را قبول داریم که پای رقابت آمدیم. ما سرباز ولایت هستیم و حرف ولی امر را گوش می کنیم نه حرف هیچکس دیگر. به این خاطر احساس وظیفه شرعی و قانونی می کنیم. همشهریان عزیز و دوستانمان از سراسر کشور، مخصوصا ۴۰ میلیون ترک در ایران همگی از من درخواست می کنند که در صحنه باشیم و از حق و حقوق کشاورزان، کارگران و مستضعفان دفاع کنیم.

گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری به این علت رد صلاحیت شدید

*دلیل رد صلاحیتتان در دوره های قبل چه بود؟

من در مجلس هفتم ثبت نام کردم، رد صلاحیت شدم، چیزی نگفتند. در مجلس هشتم ثبت نام کردم، دوباره رد شدم و روز دوشنبه همان هفته رای گیری تایید شدم. در مجلس نهم روز چهارشنبه آخر وقت مرا تایید کردند. در مجلس دهم هم چیزی نگفتند اما شایعه هایی بود ولی الحمدالله به خیر گذشت.

در مجلس یازدهم در ارومیه ثبت نام کردم و آقایان رد صلاحیت کردند. در میان دوره ای هم که از تهران ثبت نام کردم آقایان دوباره رد کردند. نهایتا به شورای نگهبان رفتم و از طریق نامه نگاری گفتند شما می خواستید سیگار مالبرو بیاورید به این علت رد صلاحیت شدید.

آقای دکتر مسعود پزشکیان از انقلابیون است و در پیروزی انقلاب در جهاد خیلی فعالیت داشت و بعد از آن نیز مسئولیت های مهمی داشته است، برایش سخت است که به او بگویند عدم التزام به نظام داشته است. آدمی است که تا به امروز دقیقا تک ریالی روی میز و زیر میز از هیچ بیماری نگرفته با وجود اینکه فوق تخصص جراحی قلب است، پس آدم پاک دستی است.

اگر می توانستم سیگار مالبرو در ایران تولید کنم، افتخار بزرگی بود

گفتم من اگر می توانستم سیگار مالبرو را در ایران تولید کنم، افتخار بزرگی برای ایران بود که میلیاردها تومان از خروج ارز جلوگیری می کردیم و تولید داخلی، اشتغال، گردش مالی داخلی، کار کارگران، مهندسان کشاورزان رونق می گرفت. مستحضر هستید در برنامه ۵ ساله پنجم، وزارت صنعت و معدن دولت را مکلف کرده بودند که توازن تولید ایجاد کند. مصرف سیگار درآن زمان ۵۰ میلیارد نخ و تولید ۱۰ میلیارد بود. متاسفانه با هزار تاسف الان بیش از ۱۰۰ میلیارد نخ مصرف می شود به خصوص سنین افراد سیگاری پایین آمده است.

نفوذ قاچاقچیان در بدنه نظام بیشتر از ماست!

با هزار تاسف خواهران عزیزم مصرف سیگارشان بیشتر شده، اما مرگ و میر الحمدالله کم شده است. تولید نزدیک به ۴۰ یا ۵۰ میلیارد نخ است. مابقی اکثرا قاچاق وارد کشور می شود و تنها مقدار ناچیزی از مرز وارد می شود. آن زمان که پیگیری می کردم بیشترین مصرف سیگار مالبرو بود و می خواستم در دخانیات ایران تولید شود که حداقل برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می کرد. گفتند این سیگار صهیونیستی است. وزیر کتبا به ما نامه نوشت که این صهیونیستی است. فیلیپس مالبرو ۷ نفر صاحب دارد. یکی از صاحبانشان یک یهودی مقیم انگلستان است. اینگونه بود که به ما نامه دادند و با این بهانه رد صلاحیت کردند. من اینجا اعلام می کنم که نفوذ قاچاقچیان در بدنه نظام بیش از ماست.

قاچاقچیان سیگار این شایعه را به راه انداختند چون علیه تولید بودند. دخانیات ارومیه قول داده بودند که ۳ میلیارد نخ سیگار تولید کنند، یک میلیارد هم تولید نکردند. یعنی عواملی نفوذی هست که تولید داخلی را فلج می کنند تا واردات انجام دهند. ۱۰ درصد واردات از مرزهای اصلی است، ۹۰ درصد آن به صورت قاچاق وارد می شود و این مقدار ارزی که خارج می شود رقم بسیار بالایی است. قاچاقچیان و خارجی ها پولدار می شوند و مردم ایران اسلامی باید تاوان بی مسئولیتی مسئولین را بدهند.

قاضی‌ پور: نمره قالیباف صفر است، بشنود خوب است /گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری، ردصلاحیت شدی /سر رئیسی کلاه گذاشتند!

*نهایتا توانستید برای تولید سیگار اقدام کنید؟

نه نتوانستیم. قاچاقچیان نفوذشان از ما بیشتر بود.

ما خانواده آبرومند و مذهبی هستیم، نمی شود که با آبرویمان بازی کنند

*پیش بینی شما از این دوره بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان چیست؟ فکر می کنید تایید صلاحیت شوید؟

ما مشکلی نداریم . ما خانواده ای آبرومند و مذهبی هستیم، شجره و مسجد داریم، هفت نسل ما هم از طرف مادری و هم پدری در این نظام ریشه داریم. شهید و رزمنده و جانباز داریم. من خودم رزمنده و جانباز هستم. به این آسانی که نمی شود با آبرویمان بازی کنند. ما مشکلی نداریم. آنها که مشکل دارند بروند حل کنند. فکر نمی کنم در این دوره مشکلی وجود داشته باشد.

*نظرتان درباره افزایش میزان مشارکت در انتخابات چیست؟ فکر می کنید شورای نگهبان تغییری در رویه خود داشته باشد؟

آقایان شورای نگهبان مصاحبه می کنند می گویند ملاک ما همان ۴ اصل است که رهبری اعلام کردند. واقعیت امر این است که ما می خواهیم حرف رهبر فرزانه انقلاب زمین نیفتد. برای تثبیت نظام حضور مردم پای صندوق ها الزامی است و اگر بتوانیم ۱۰۰ درصد واجدین شرایط رای دهندگان را پای صندوق بکشانیم، یعنی جمهوری اسلامی ایران یکبار دیگر بیمه می شود، مخالفان نظام حسابشان در بعضی جاها بسته می شود و می گویند که این نظام برقرار است چون با مردم است.

سلایق مختلف در مجلس باید همدیگر را کنترل کنند

انتخابات چند وجهه دارد، یک وجهه اش حفظ نظام است که از همه مهمتر است. ما باید برای حفظ مملکتمان از همه دعوت کنیم پای صندوق بیایند تا مشارکت حداکثری داشته باشیم. اعتقاد داریم که در مجلس سلایق مختلف باید حضور داشته باشند تا همدیگر را کنترل کنند و درباره یک طرح همه جناح ها اظهارنظر کنند تا یک قانون عملیاتی و شفاف و روشن تصویب شود. اگر یک جناح حاکم باشد دیگر در مجلس سر لوایح و طرح ها بحث نمی شود. در مجلس هشتم، نهم و دهم چندبار از دولت آقای احمدی نژاد و آقای روحانی خواستند قانون کار را عوض کنند، ایستادگی کردیم و نگذاشتیم این کار انجام شود.

قانون کار یادگار حضرت امام است. اینها می خواستند به نفع کارفرماها اصلاح شود ما مخالفت کردیم. ما نوکر کارگر هستیم، زنده باد کارگر. ما باید به گفته رهبر فرزانه‌مان، کارگران را حمایت کنیم؛ آنها اصیل ترین بسیجیان بی مدعای تولید هستند. اگر کارگر نباشد تولیدی در کار نیست. لذا در مجلس باید قوانین را انقدر ریز کنیم و با جناح ها، گویش ها و نگرش های مختلف بحث کنیم تا یک قانون شفاف، روشن و عامه پسند را که برای مجری هم مشکل نباشد به نفع مستضعفان، ضعفا و کارگران و کشاورزان و به خصوص کارمندان که متاسفانه حقوق کمی دریافت می کنند، شبانه روز کار می کنند هزینه ها را دلاری پرداخت می کنند و حقوق را ریال می گیرند؛ تصویب کنیم.

پزشکیان تا به امروز تک ریالی رومیز و زیر میز از بیماران نگرفته است

*رد صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی در هفته های اخیر خیلی بحث برانگیز شد. مشخصا چهره ای مثل آقای پزشکیان و بسیاری از اصولگراها هم رد صلاحیت شدند، نظرتان در این باره چیست؟

آقای دکتر مسعود پزشکیان از انقلابیون آذربایجان بود و در پیروزی انقلاب در جهاد خیلی فعالیت داشت. برادرش در ارومیه شهید شد، خود وی در جبهه حضور داشت و رئیس انجمن اسلامی دانشگاه تبریز بود. بعد از فارغ التحصیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سپس وزیر بهداشت شد، بعدها نماینده و نائب رئیس اول مجلس هم شده است. برایش سخت است که به او بگویند عدم التزام به نظام داشته است. اگر نظام راقبول نداشت ثبت نام نمی کرد. پس نظام را قبول دارد و آدمی است که تا به امروز دقیقا تک ریالی روی میز و زیر میز از هیچ بیماری نگرفته با وجود اینکه فوق تخصص جراحی قلب است، پس آدم پاک دستی است.

مخالف برنامه هفتم هستم. برنامه هفتم قرارداد ترکمنچای دیگری است. یک نفر الان بخواهد بازنشسته شود باید ۴۲ و نیم سال کار کند و حقوق بازنشستگی با مشکل مواجه است و حقوق ۳۰ و نیم سال را می دهند حقوق ۱۲ سال را چطور پرداخت خواهند کرد؟ نامشخص است. ابهام زیاد دارد.

۱۰۰ درصد عقاید فکری پزشکیان را قبول ندارم اما...

۱۰۰ درصد عقاید فکری ایشان را قبول ندارم. ۱۲ سال هم مقابل هم بودیم. من اصولگرا بودم او اصلاح طلب. ولی بهتر بود هیات اجرایی محترم شهرستان تبریز بیشتر از این ملاحظه برادر شهید بودن ایشان و رزمنده بودن و مسئولیت هایش و بالاتر از همه حافظ نهج البلاغه و حافظ قرآن را می کرد، به اینها اهمیت می دادند. مردم و مذهبیون و دانشجویان تبریز از این واقعه ناراحت هستند. می گویند شاید ما به او رای ندهیم ولی درست نیست ایشان رد شود.

*فکر می کنید با توجه به شرایطی که الان در جامعه حاکم است میزان مشارکت در انتخابات پیش رو چطور خواهد بود؟

ما می گوییم از این درخت تا آن درخت فرج است. نظام و دولت باید کاری بکند تا مردم را به آینده مملکت امیدوار کنند. سفره های کم‌رنگ شده مردم را رنگی کنیم. امنیت شغلی ایجاد کنیم. ما وظیفه داریم معیشت مردم را در اولویت اول قرار دهیم و در این مدت کوتاه نظام باید کار فوق العاده انجام دهد تا مردم دلگرم شده و پای صندوق رای بیایند.

آقایان اگر عقل داشته باشند باید کار فوق العاده ای انجام دهند تا مردم پای صندوق رأی بیایند

*فکر می کنید این کار انجام می شود؟

اگر آقایان عقل داشته باشند باید انجام دهند.

*در انتخابات مجلس یازدهم شما در حوزه انتخابیه خود به چه کسی رای دادید؟

من خودم که رای دادم همه را هم پای صندوق دعوت کردم. من به کسانی رای دادم که تعدادی شان رای آوردند.

قالیباف در مجلس اختناق ایجاد کرده است

*آقای قاضی پور! نظرتان مشخصا درباره نمایندگان ارومیه و عملکردشان در مجلس یازدهم چیست؟ فکر می کنید پاسخگوی مطالبات مردم بودند؟

به نظر من آقای قالیباف در مجلس یک اختناقی به وجود آورده تا نمایندگان نتوانند بیشتر تلاش کنند. به نظر من موفق نبودند تا مشکلات روزمره جاری را عملیاتی کنند تا مردم به رفاه نسبی برسند.

مجلس آنطور که باید پای کار نیامد. الان در ارومیه مشکل شدید تهیه نان داریم که قبلا نداشتیم، تهیه مرغ داریم که نداشتیم. دولت کپسول های گاز را خیلی گران کرده و کمیاب شده است مردم با مشکلات جدی معیشتی روبرو هستند. اخیرا در ارومیه ترافیک غوغا می کند و همه جا قفل است و هیچکس جوابگو نیست. به نظر من نمایندگان محترم می توانستند با پیگیری های فراوان و با سوال از وزرای مربوطه مقداری این کمبودها را جبران کنند.

قاضی‌ پور: نمره قالیباف صفر است، بشنود خوب است /گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری، ردصلاحیت شدی /سر رئیسی کلاه گذاشتند!

*یعنی فکر می کنید رضایتمندی مردم در حوزه انتخابیه ارومیه در این ۴ سال کاهش پیدا کرده است؟

بله.

بستن میکروفون نماینده بدترین کار بود

*آقای قالیباف مشخصا چه مسئولیتی در این وضعیت داشته است؟

آقای قالیباف نتوانست سیاست مجلس را به نحو احسن انجام دهد. آوردن نیروها از خارج از مجلس کار بسیار بدی بود که ایشان انجام داد. بستن میکروفون نماینده بدترین کار بود. ما در قانون نداریم که دهان مردم باید بسته شود و نماینده طبق قانون مجاز است در تمام امور مملکت اظهارنظر کند. سوالات به موقع مطرح نشد. استیضاح ها به موقع انجام نشد و اینها باعث شد که تعدادی از نمایندگان از پیگیری دلسرد شوند.

*همه این موارد را ناشی از عملکرد آقای قالیباف و همفکرانشان می دانید؟

به هر شکل رئیس مجلس می تواند هم فضا را ببندد و هم باز کند. ما یک روز استیضاح یکی از وزیران در زمان آقای احمدی نژاد داشتیم. صبح آقای احمدی نژاد گفت که وزیر به جلسه استیضاح نرود. آقای دکتر لاریجانی استیضاح را انجام داد و رای دادند و شخص از وزارت برکنار شد.

پایداری‌ها به لاریجانی بد و بیراه می‌گفتند اما میکروفن شان قطع نشد

*به نظر شما تفاوت مدیریت مجلس آقایان قالیباف و لاریجانی چه بود؟

ما بارها دیدیم برادران جبهه پایداری علیه آقای لاریجانی بد و بیراه می گفتند و سروصدا می کردند ولی هیچوقت میکروفن شان را قطع نکرد.

*چرا؟

چون مجلس باید آزاد باشد، باید سخنگوی ملت باشد. نماینده رابط بین ملت و نظام است. تنها جایی که سخنش را آزاد می گوید در صحن علنی است.

چه کسانی از فیلترینگ سود می برند؟ کسانی که می فروشند. چه کسانی؟ آدم های مشخص. در فیلترینگ شما نمی توانید با تکنولوژی روز مقابله کنید. شما باید تکنولوژی را ساماندهی کنید تا ملت به نحو احسن استفاده بهینه کنند. چرا شبکه های مجازی را محدود می کنید تا همه بروند فیلترشکن بخرند. شما باید مطلع شوید تا بتوانید بقا داشته و در دنیا حرف داشته باشید. ما کره شمالی نیستیم، ما ایران بزرگ هستیم. با فیلترینگ ۱۰۰ درصد مخالفم.

در ۴ سالی که مجلس نبودم، یک ثانیه هم حسرت نخوردم

*در دورانی که نماینده مجلس بودید گفته بودید که خیلی از شب ها دائم در اتاق کارتان می خوابیدید. در این ۴ سال شده که دلتان برای اتاق کارتان در بهارستان تنگ شود و حسرت داشته باشید که کاش در مجلس بودید؟

نه به هیچ عنوان. یک ثانیه هم حسرتی ندارم. من وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام می دهم. در این ۴ سالی هم که نماینده نبودم بیش از نمایندگان محترم دیگر در حوزه فعال بودم. در دفترم به روی ملت باز بود و ارتباط تنگاتنگی با ملت داشتیم. من خودم در تهران و در نظام آباد در خیابان شهید مدنی( شهید محمودی حسینی سابق) خانه دارم.

من حساب می کردم که اگر بروم خانه و برگردم طول می کشد، بنابراین آن زمان را برای مطالعه لوایح و طرح ها در دفتر کارم صرف می کردم. خانواده ام هیچوقت تهران نیامدند، در آن ۱۲ سال بین ارومیه و تهران در رفت و آمد بودم تا ارتباطم با ملت قطع نشود.

*آیا در این ۴ سال رادیو را روشن می کردید تا جلسات علنی مجلس را گوش کنید؟

متاسفانه کم گوش می کردم.

* چرا؟

به این علت که دائما دنبال کار دیگران بودم و مشغله اجازه نمی داد در آن ساعت بتوانم گوش کنم. اما مواقعی که می شد گوش می کردم.

با برنامه هفتم توسعه مخالفم، قرارداد ترکمانچای دیگر است

*پیش آمده بود که در جریان موضوعی قرار بگیرید و فکر کنید که اگر من بودم اعتراض می کردم و یا واکنش نشان می دادم؟

در برنامه هفتم توسعه بله. من مخالف برنامه هفتم هستم. برنامه هفتم قرارداد ترکمنچای دیگری است. یک نفر الان بخواهد بازنشسته شود باید ۴۲ و نیم سال کار کند و حقوق بازنشستگی با مشکل مواجه است و حقوق ۳۰ و نیم سال را می دهند حقوق ۱۲ سال را چطور پرداخت خواهند کرد؟ نامشخص است. ابهام زیاد دارد.

قاضی‌ پور: نمره قالیباف صفر است، بشنود خوب است /گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری، ردصلاحیت شدی /سر رئیسی کلاه گذاشتند!

مجلس یازدهم هیچکاری برای بازنشستگان نکرد

*چه تصمیمی در مجلس یازدهم شما را ناراحت و عصبانی کرد؟

بحث بازنشستگان عزیز. دخالت بیجای دولت در امور بازنشستگان که بازنشستگان را به خیابان ها کشاندند و مجلس هم هیچ کاری انجام نداد. تامین اجتماعی نهاد غیردولتی است. نباید اجازه دهند دولت دستش را در جیب ملت کند. الان نگاه کنید تلفن ثابت چه کار بکند و چه نکند باید آبونمان ثابت دهید. چرا ؟ دولت از ۲۷ راه از جیب مردم پول برداشت کرده است. مجلس باید برخورد می کرد و اجازه نمی داد این کار صورت گیرد.

ما باید صندوق های بازنشستگی را بسیار فعال کنیم تا حق و حقوق ملت بخصوص کارگران و بازنشستگان ضایع نگردد. ریختن پول تامین اجتماعی به خزانه کار درستی نیست. برای اینکه در آنجا سرمایه گذاری می کنند. پول را الان می دهند تا موقعی که بازنشسته شدند پول را برداشت کنند. برود خزانه و خزانه اولویت برداری کند و پولشان را ندهد، صندوق را ورشکست می کنند و ۴۰ میلیون نفر طرف حساب تامین اجتماعی هستند.

مصوبات جهادی و انقلابی در این مجلس کم بود

*فکر می کنید همین نقاط ضعف مجلس بوده است؟

به نظر من مجلس یازدهم فرمایش رهبر انقلاب را به نحو احسن انجام ندادند. رهبر فرزانه نظام این مجلس را جهادی و انقلابی نامگذاری کردند ولی مصوبات جهادی و انقلابی را ما کم دیدیم.

*اقدامی داشتند که قابل تقدیر باشد؟

شما اگر دیدید سلام برسان.

نمره قالیباف صفر است، این را بشنود خیلی خوب است

*به عملکرد آقای قالیباف از ۲۰ چه نمره ای می دهید؟

تجدید می شوند.

*با چه نمره ای؟

صفر؛ این را بشنود خیلی خوب می شود.

دولتِ رئیسی مجلس را در رأس امور نمی‌داند

*برخی معتقدند دولت آقای رئیسی و مجلس یازدهم در بررسی برخی مسائل زد و بندهایی داشتند. نظر شما در این باره چیست؟

من اصلا این را قبول ندارم. برای اینکه دولت، مجلس را به حساب نیاورد که بخواهد با آن لابی گری کند. مجلس ضعیف تر از آن بود که دولت را وادار کند که پشت پرده باهم مصالحه کنند. معاون وزیر کشور بخشنامه ای می دهد که استانداران و فرمانداران انتخابات را برگزار کنند. بعد اینها استیضاح وزیر را مطرح کردند اما خبری نشد. به نظر من دولت، مجلس را در راس امور نمی داند.

امامزاده باید برای خود احترام قائل شود. مجلس باید محکم می ایستاد. رهبری پارسال در مورد روز معلم و روز کارگر حکم حکومتی صادر کردند. کدام وزیر به حرف رهبر فرزانه عمل کرد و کدام کمیسیون مجلس و کدام نماینده مطالبات رهبری را در مورد معلمان عزیز و زحمتکش و کارگران مظلوم پیگیری کرد؟ هیچکدام. رهبر معظم مشکلات حاد کارگر بیمه، مسکن ، امنیت حقوق و معیشتان را مطرح کردند، ولی ما چیزی از دولت ندیدیم. این همه کارگران در معادن کشته شدند، کدام وزیر استعفا داد؟ کدام وزیرو مدیر عزل شد؟

یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش کارگران در کارهای سخت است. ولی آموزشی ندادند، شما دیدید که هیات دولت بگوید که در ریزش معدن چند کارگر مظلوم زنده به گور شدند؟ این عاملش عدم توجه مسئولین منطقه یا صاحب معدن بوده است؛ صاحب معدن را از سمتش عزل کنند ؟ یا مدیر کل را به خاطر بی کفایتی شان عزل کنند؟ ما که ندیدیم.

شورای نگهبان قبلا اصل هشتادوپنجی‌ها را قبول نمی‌کرد

*آقای قاضی پور! مجلس یازدهم ۳ لایحه را اصل هشتادوپنجی کرد و به صورت محرمانه بررسی شدند. نظر شما در این باره چیست؟

شورای محترم نگهبان در دوره های ما اکثر اصل هشتادوپنجی‌ها را قبول نمی کردند و معتقد بودند باید قوانین در صحن علنی مجلس توسط تمام نمایندگان محترم مورد بحث قرار گیرد و سپس مواد به مواد و تبصره به تبصره در صحن علنی قرائت شده و نمایندگان موافق و مخالف صحبت کنند و رای دهند.

واقعیت امر وقتی در مجلس موضوعی قرائت می شود، رادیوی مجلس باز است و چند میلیون نفر می شنوند و تعدادی از مردم بسیار اخلاق مدار هستند و نامه می نویسند. من هزاران نامه داشتم سر صحبت ها در صحن علنی که اینکار را اینگونه یا آنگونه انجام دهید، به نفع ملت است یا با قانون مغایرت دارد یا قبلا این قانون بوده و اجرا نمی شود. آدم های روشنفکر و متعهد جامعه کمک می کردند اما موارد به کمیسیون می رود و در کمیسیون همه سرگرم کارهای روزمره کمیسیون هستند و تنها دو سه نفر وقت می گذراند برای بررسی. آیا دو سه نفر می توانند نماینده ۲۹۰ نفر شوند؟ نمی شود. لذا من شخصا با اصل هشتادوپنجی کردنِ غیر ضروری، ۱۰۰ درصد مخالفم.

قاضی‌ پور: نمره قالیباف صفر است، بشنود خوب است /گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری، ردصلاحیت شدی /سر رئیسی کلاه گذاشتند!

لایحه حجاب باید در صحن بررسی و رأی گیری می شد

*یعنی این موارد غیرضروری بودند؟

مثلا درباره لایحه عفاف وحجاب، اولا حجاب در قانون و دین اسلام است و باید مسئولین در ادارات و شرکت های دولتی موضوع را پیگیری و اجرا می کردند و اگر قرار بود لایحه و قانون جدید در رابطه با حجاب باشد در صحن علنی بند بند بررسی می شد، از کمیسیون خواهران، از بزرگان نظام سر حجاب دعوت می کردند برای بحث و بررسی. در صحن علنی به جز دولت، دیوان محاسبات، مرکز پژوهشها و حوزه های علمیه قم صحبت می کردند تا یک قانون واقعی، عملیاتی، شفاف و روشن برای مجریان عزیز تصویب می کردند. مصوبه های اصل هشتادوپنجی اکثرا نواقص دارند.

من اگر بودم می گفتم لایحه حجاب در صحن علنی مطرح شود. در صحن علنی رای گیری می شد که آیا نیاز است یا نه. ما به خرد جمعی احتیاج داریم. در مجلس وقتی بحث می کنند خیلی از وقایع و پشت پرده ها مشخص می شود.

*اگر نماینده بودید با این لایحه چگونه برخورد می کردید؟

من بحث می کردم. به رای می گذاشتیم و نمایندگان هر رایی دادند به شورای نگهبان می رفت.

*رای خودتان چی بود؟

عرض کردم بند به بند باید بررسی می شد.

چرا شبکه‌های مجازی را محدود می‌کنید تا همه بروند فیلترشکن بخرند؟!

*آقای قاضی پور! نظرتان درباره فیلترینگ چیست؟

چه کسانی از فیلترینگ سود می برند؟ کسانی که می فروشند. چه کسانی؟ آدم های مشخص. در بحث کنکور چه گروههایی تریدر شدند؟ در فیلترینگ هم شما نمی توانید با تکنولوژی روز مقابله کنید. شما باید تکنولوژی را ساماندهی کنید تا ملت به نحو احسن استفاده بهینه کنند.

ما باید فرهنگ استفاده صحیح از شبکه های مجازی را یاد دهیم. رهبر فرزانه انقلاب می‌گویند، من اگر رهبر نبودم مدیریت شبکه های مجازی را برعهده می گرفتم. پس وقتی رهبر معظم بر اهمیت شبکه های مجازی تاکید می کند، چرا شبکه های مجازی را محدود می کنید تا همه بروند فیلترشکن بخرند.

با فیلترشکن چه کسانی تیلیاردر شدند؟

با فیلترشکن چه کسانی تیلیاردر شدند و مالیات هم نمی دهند. من ۱۰۰ درصد با این مخالفم. من با تلگرام به دلایلی مخالفم. در صحن علنی هم علیه تلگرام صحبت کردم. از پشت صحن علنی مجلس تا روی صندلی ام که ۲۰ متر نبود از تلگرام پیامک آمد که من صهیونیست و یهودی هستم. پس این نشان می دهد که دنیا به ما نگاه می کند.

قالیباف در مجلس یک اختناقی به وجود آورده تا نمایندگان نتوانند بیشتر تلاش کنند. قالیباف نتوانست سیاست مجلس را به نحو احسن انجام دهد. آوردن نیروها از خارج از مجلس کار بسیار بدی بود که ایشان انجام داد. بستن میکروفون نماینده بدترین کار بود. سوالات به موقع مطرح نشد. استیضاح ها به موقع انجام نشد و اینها باعث شد که تعدادی از نمایندگان از پیگیری دلسرد شوند.

*یعنی با فیلتر تلگرام موافق بودید؟

نه من با فیلتر موافق نبودم، می گفتم که سرورش باید به ایران بیاید و در ایران مستقر شود. نمی شود سرورها در آلمان و رژیم صهیونیستی باشد و پولش را از ملت ایران بگیرند. ما باید بهترین تکنولوژی روز را در ایران داشته باشیم تا مردم بتوانند به راحتی و آسانی و با ارزان ترین قیمت از امکانات فناوری روز استفاده بهینه انجام دهند. شما فکر می کنید در جامعه چند نفر در این شبکه های مجازی از مسائل فساد اخلاقی استفاده می کنند. ۵ یا ۴ درصد.

۴۰ درصد متخصص برای پیشرفت علم پزشکی، مهندسی و مکانیک و... نیاز به اینترنت دارند. ۴۰ یا ۵۰ درصد دانشجو داریم که استفاده می کنند تا روش های مختلف را یادگیرند. رهبر فرزانه در گام دوم، اولویت بندی که ابلاغ فرمودند درآمد و ثروت علم است. علم را دانشجویان، دانشمندان، نخبگان و طلاب به وجود می آورند. باید امکانات شبکه های مجازی را در اختیارشان قرار دهیم. الان مثلا شما متخصص چشم هستید، نمی دانید در کدام نقطه کشور ژاپن، آلمان و یا کشور ثالث دانشمندی یک اختراع جدید در رابطه با علم چشم پزشکی به وجود آورده است.

ما کره شمالی نیستیم، ایران بزرگ هستیم /با فیلترینگ ۱۰۰ درصد مخالفم

شما باید مطلع شوید تا بتوانید بقا داشته و در دنیا حرف داشته باشید. ما کره شمالی نیستیم، ما ایران بزرگ هستیم. در عکس های قدیم یک عکس از بردگی در ایران نمی بینید، یک سجده در کتیبه ها نمی بینید. شما در کتیبه ها یک بی‌حجاب و بی لباس و لخت نمی بینید. ما فرهنگ چند هزار ساله غنی ایران را داریم. بعد از آمدن اسلام ما مهد ایران اسلامی شدیم و بعد از پیروزی انقلاب، تهران را ام القری مسلمین جهان می دانیم. باید برای ام القرای مسلمانان جهان تکنولوژی روز را داشته باشیم. پس با فیلترینگ ۱۰۰ درصد مخالفم.

کوتوله های سیاسی مسئولیت‌های بزرگ را برداشتند

*اوضاع اقتصادی به زعم بسیاری از مردم و کارشناسان نابسامان است و مردم از قیمت کالاها گلایه مند هستند و ...

حق دارند برای اینکه ما بار تریلی را پشت یک وانت گذاشته ایم. وانت را شکستیم. آدم های کوچک مسئولیت های بزرگ را برداشتند. کوتوله های سیاسی مسئولیت هایی که در شأنشان نیست را برداشتند. امام حسین در یکی از خطبه هایش می گوید که کار مسلمین را به آدم های کوچک وانگذارید. واقعیت امر من با تک نرخی ارز موافقم که فساد نباشد اما به شرطها و شروطها. پول مردم را بالا ببریم. جیب مردم را غنی کنیم با گران شدن کالا پول داشته باشند بتوانند استفاده کنند.

شما همه جا را می بندید. مردم چکار کنند؟ ما هر روز شاهد گران شدن اقلام هستیم، ولی شاهد افزایش درآمد مردم نیستیم. واقعیت را باید بر سر سفره مردم ببینیم. وقتی که الان شب چله فرا می رسد در بازار بگردیم اگر مردم وسایل مورد نیاز شب چله را بخرند می گوییم رونق دارد و مردم وضعشان خوب است. اما وقتی مبینیم که همه فقط از جلوی مغازه رد می شوند و خریدی نیست نشان می دهد که سفره های مردم کم رنگ هستند. معیشت مردم طبق فرموده رهبر انقلاب اولویت اول مسئولین باشد. ما باید به حرف رهبر و ستون نظام را گوش کنیم. نمی شود بگوید که من ولایت مدار هستم سرباز هستم ولی فرمایشاتشان را اجرا نمی کنم برخلاف فرمایشات ایشان حرف می زنند.

وقتی مجلس یازدهم روی کار آمد قیمت دلار چند بود الان چند است؟

*عملکرد مجلس یازدهم مشخصا در حوزه اقتصادی چقدر مطلوب است؟

شما اول قیمت ها را بگیرید. موقعی که نمایندگان روی کار آمدند دلار چقدر بود، الان چقدر شده، نخود کیلویی چند بود الان چند؟ کپسول گاز چرا یهو ۱۱برابر افزایش قیمت داشت؟ مشخصا نمره قبول ندارند.

رئیسی با شعار حمایت از کارگران روی کار آمد اما با سرمایه‌داران رفیق شد

*دولت آقای رئیسی در این حوزه ها چقدر مسئول است؟

آقای رئیسی با شعار حمایت از کارگران روی کار آمد و بعد از سه چهار ماه با سرمایه‌داران و کارفرمایان رفیق شد. ما طرفدار کارگر هستیم. ما عشقمان خدمت به کارگران است و عضو خانه کارگر هستیم. عشقمان این است که کارگران عزیز را پشتیبانی کنیم تا حقشان ضایع نشود. ولی موفق نشدیم.

رأی گرفتن از من خیلی سخت است

*اگر در مجلس بودید به کدام از وزرای آقای رئیسی رای اعتماد نمی دادید یا به استیضاح می کشاندید؟

در مجالس هشتم، نهم و دهم بیشترین سوال، تذکر و استیضاح برای من بوده است. من به هر کسی رای نمی دهم. روزی وزیر آموزش و پرورش را آوردند من گفتم تو بگو بعد از انقلاب که یکبار به مدرسه دولتی رفتم من موافق تو صحبت کنم. ما به این آسانی به رای مردم خیانت نمی کنیم. امانت دار رای مردم هستیم. باید به نحو احسن امانتدار باشیم. یکباره یک معلم را از مشهد آورده و به عنوان وزیر معرفی کرده بودند. آیا شان وزارت آموزش و پرورش این است؟ در وزارت آموزش و پرورش معلمان بسیار با شخصیت و متعهد داریم که در شان آنها بود وزیر شوند. آنها می آمدند یک وزیر از بین خود انتخاب می کردند و می گفتند به او رای دهید. رای گرفتن از من خیلی سخت است؛ برای اینکه سلیقه من وصیت نامه حضرت امام است: لا شرقی و لا غربی و کلمه مستضعفان برای من محترم است.

*نقد اصلی شما به کدام وزیر یا وزرای آقای رئیسی است؟

یقینا تعاون مورد اولیه می شد. وزیر آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، دفاع و آنهایی که شرکت های دولتی دارند در موردشان از وزیر اقتصاد و دارایی سوال می کردم. برای اینکه شرکت و درآمدهای هنگفتی دارند.

*شما در این باره اطلاعات دارید؟

شما اگر می خواهید در مجلس اطلاع داشته باشید، خیلی راحت اطلاعات می گیرید. یک تذکر می دهید مثلا فلان پتروشیمی را چرا فلان کردید؟ فردا مردم اطلاعات می فرستند. مردم ایران اگر به کسی اعتماد کنند وی را از اطلاعات لازم غنی می کنند. مردم ایران به من اعتماد دارند چونکه من ۱۲ سال نماینده نبودم بلکه نوکر ملت بودم و سعی می کردم مشکلات مردم را به نحو احسن در اسرع وقت در پشت میکروفون به اطلاع مسئولین و دولتمردان برسانم.

فساد چای دبش اسفبار است، انتظار داشتیم دادگاه آن خارج از نوبت در صداوسیما پخش شود

*به‌تازگی بحث مسئله فساد در چای دبش رسانه‌ای شده است. نظرتان چیست؟ مشخصا بفرمایید چقدر خلاء نظارتی در مجلس موجب چنین مواردی است؟

در اینجا بحث است که این فساد برای دولت قبل بوده یا دولت جدید. فرقی ندارد فساد، فساد است. دولت، دولت جمهوری اسلامی است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مردم برای ۳۰ میلیون تومان وام چندین جلسه به بانک مرکزی می روند و بانک مرکزی مسدود کرده و اجازه وام نمی دهد. این رقم بالای فساد اسفبار است. معتقد بودم که وزیر مربوطه باید عزل و مسئولین سریعا به دادگاه می رفتند. از قوه قضائیه انتظار داشتیم سریعا دادگاه این پرونده را خارج از نوبت در صداوسیما پخش می کردند. چنانکه دو نماینده در مجلس دهم هیچ کاری نکرده بودند در تلویزیون پخش کردند آخر هم دیوان عدالت اداری هر دو را تبرئه کرد.

در مجلس یازدهم در ارومیه ثبت نام کردم و آقایان رد صلاحیت کردند. در میان دوره ای هم که از تهران ثبت نام کردم آقایان دوباره رد کردند. نهایتا به شورای نگهبان رفتم و از طریق نامه نگاری گفتند شما می خواستید سیگار مالبرو بیاورید به این علت رد صلاحیت شدید. گفتم من اگر می توانستم سیگار مالبرو را در ایران تولید کنم، افتخار بزرگی برای ایران بود که میلیاردها تومان از خروج ارز جلوگیری می کردیم و تولید داخلی، اشتغال، گردش مالی داخلی، کار کارگران، مهندسان کشاورزان رونق می گرفت.

چرا این انرژی را سر این رقم بالا نمی گذارند؟ باید ببینند مقصر کدام وزیر، وزارتخانه ها و چه کسانی بودند و باند چی کسی بود؟ همه را عزل می کردند. برخورد می کردند. اگر آقای رئیسی می فهمید فلان وزیر گفته این اینکار را انجام بدهد باید او را عزل می کرد تا برای بقیه درس عبرت می شد و قوه قضائیه با چند نفر برخورد قضایی محکم انجام می داد تا برای همه عبرت شود. من قبلا در مجلس گفتم که از صندوق توسعه ملی دو و نیم میلیارد به جهاد کشاورزی پول دادند که برای حمایت از کشاورزان نهاده های دامی دهند. این پول را خوردند. در صحن علنی سوال کردم و گفتم. اگر در آن زمان قوه قضائیه و دولت محکم این کار را پیگیری می کردند و مجلس محکم می ایستاد، این فساد دیگر رخ نمی داد.

نمایندگانی که خودرو شاسی بلند گرفتند، باید قداست مجلس را بالاتر می دانستند

*بحث هایی در مجلس یازدهم جنجالی شده بود، مثل موضوع دریافت خودرو و شاسی بلند. اگر شما در مجلس بودید این حواله خودرو را قبول می کردید؟

من ۱۲ سال کمیسیون صنایع و معادن بودم. یقینا با خودروسازان ارتباط مستقیم داشتم. چندبار هم با کمپین عدم خرید خودرو برخورد کردم. واقعیت امر در ایران خودرو و سایپا و قطعه سازی ۷۰ یا ۸۰ هزار نفر مستقیما مشغول به کار هستند. ولی یک نفر بیاید بگوید من از آنها خودرو گرفتم.

با گرفتن خودرو شان و منزلت نماینده پایین می آید. نمی خواهد به خاطر یک خودرو این قداست نمایندگی بهم بخورد. نماینده باید انقدر غنی باشد و چشم طمع خود را ببندد که همه از او حرف شنوی داشته باشند. حالا با یک خودرو، با یک مسافرت خارجی، با استخدام دخترش یا کمک به قراردادهای بد دوستان شأن و منزلت نماینده پایین می آید و دیگر این نماینده قیمتش مشخص می شود. آنهایی که خودروی شاسی بلند گرفتند، باید این را می دانستند که قداست مجلس بالاتر از آن بود. آقای بیگی نماینده محترم تبریز سر این موضوع دادگاهی شد ولی الان هم روی حرف خود است و می گوید گرفته اند و اسامی را هم دارم. باید جوابگو باشند. آقای قالیباف سر این خودروی شاسی بلند بود که میکروفون آقای بیگی را قطع کرد.

نمایندگان مجلس سرِ رئیسی کلاه گذاشتند

*جمع قابل توجهی از نمایندگان مجلس یازدهم سال ۱۴۰۰ طوماری امضا کردند و از آقای رئیسی خواستند که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود. اگر شما بودید آن طومار را امضا می کردید؟

نه، برای اینکه رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، سازمانی به نام بازرسی کل کشور داشت که نمایندگان را زیر ذره بین گرفته بود. این نمایندگان زرنگی کردند او را از آنجا پایین آوردند. سر آقای رئیسی کلاه گذاشتند چون او در آن قوه بهتر می توانست نظارت و با فساد مبارزه کند.

مخالف کاندیداتوری رئیسی بودم زیرا....

*یعنی شما مخالف کاندیداتوری آقای رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ بودید؟

بله، آقای رئیسی در قوه قضائیه بالا بود و به وسیله چشم قوه قضائیه و سازمان بازرسی مجلس را کنترل می کرد. نمایندگان نامه نوشته و او را به زیر کشیدند تا خودشان رئیسی را کنترل کنند. من به جای رئیسی بودم قبول نمی کردم. چون آنجا بهتر می توانست با تخلفات مبارزه کنند.

*پس سال ۱۴۰۰ بهتر بود چه کسی رئیس جمهور می شد؟

الان بحث بر سر رئیسی است. آقای رئیسی سابقه طولانی در قوه قضائیه دارد. دادیار ، بازپرس و دادستان بوده است. در مرکز رئیس بازرسی کل کشور بوده است، معاون قوه بوده ،ویژه روحانیت بوده و رئیس قوه قضائیه شده بود. می توانست مسلط شود. یکی از رکن های سالم بودن جامعه، سالم بودن قوه قضائیه است. اگر آقای رئیسی قوه قضائیه را ایده آل و قضات محترم را پشتیبانی می کرد . بهتر از این بود که وارد قوه اجرایی شود و گیر کند. حالا تکلیف شرعی دانسته و خودش آمده است.

۱۴۰۰ بین خوب و خوب تر به رئیسی رأی دادم

*شما در انتخابات سال ۱۴۰۰ به چه کسی رای دادید؟

من بین خوب و خوب تر به رئیسی رای دادم.

مخالف آمدن زنان به مجلس نبودم

*در مجلس قبل که نماینده بودید بحثی داشتید که خیلی جنجالی شد؛ اینکه مجلس جای زنان نیست. با توجه اتفاقاتی که در یک سال اخیر در کشور رخ داده، واکنش‌ها به آن موضوع چطور بود؟

آن موضوع شیطنت‌های محلی بود. فیلم را بریدند و ناقص کردند. من گفتم مجلس جای زنانی که شناخت ندارند و نمی توانند خود و خانواده شان را نگه دارند، نیست. ما در مجلس دهم یک شیرزن از تبریز به نام خانم ساعی داشتیم. در مجلس نهم یک شیرزن از ساوه به نام خانم بیات بودند که به نحو احسن کارهای نمایندگی را انجام می دادند. در مجلس معتقد بودیم در کمیسیون قضایی یک خانم دکتر باشد تا قوانین مربوط به پزشک قانونی را در آنجا تشریح کند. در کمیسیون امور اجتماعی زنی در حوزه علوم اجتماعی باید باشد تا قوانین را بلد باشد. من مخالف آمدن زن به مجلس نبودم. الان هم مخالف آمدن زن هایی که فقط صرفا آلت دست برخی افراد هستند، هستم و روی حرفم هم می ایستم. در مجالس هشتم، نهم و دهم هیچ خانمی نبود که از من سوال کند و من به او اطلاعات ندهم.

صادق محصولی شهیدان مهدی و حمید باکری را از سپاه بیرون کرد

*در ماه های اخیر بحث هایی است در رابطه با ثروت آقای محصولی و حمایت مالی او از جبهه پایداری مطرح است. شما هم اظهارنظرهایی در این رابطه داشتید. اطلاعاتی از حضور او از زمان مسئولیت در ارومیه دارید؟

من با مسائل مالی محصولی کاری ندارم که حلال یا حرام است، در شان من نیست بپردازم. باید یک قاضی القضات و مطلعین در موردش اظهارنظر کنند. ولی من طرفدار شهیدان حمید و مهدی باکری هستم که آقای محصولی زمانیکه فرمانده سپاه پنجم در ارومیه بود آنها را از سپاه بیرون کرد. آقای حسین علائی، فرمانده سپاه ارومیه بود و مهدی باکری فرمانده عملیات ؛ اینها سپاه را ول کردند و به جنوب رفته و با صدام جنگیدند و در فتح المبین و بیت المقدس بودند. در عملیات رمضان که مهدی باکری فرمانده تیپ عاشورا شده بود، آقای محصولی اجازه نداد حمید باکری به آنجا رفته لباس رسمی بپوشد.

من ۱۲ سال کمیسیون صنایع و معادن بودم. یقینا با خودروسازان ارتباط مستقیم داشتم. ولی یک نفر بیاید بگوید من از آنها خودرو گرفتم. با گرفتن خودرو شان و منزلت نماینده پایین می آید. آنهایی که خودروی شاسی بلند گرفتند، باید این را می دانستند که قداست مجلس بالاتر از آن بود.

زمانی که بعد از عملیات مسلم بن عقیل تیپ عاشورا لشکر شد، آقای محصولی مهدی باکری را عزل کرده بود، ولی آقای محسن رضایی که خدا سلامتش کند اجازه نداده بود این اتفاق رخ دهد. من طرفدار سرسخت شهید باکری و مدیون او هستم. من در بانه بزرگ شدم و در آنجا بودم که انقلاب شد. در زمان جنگ در ارومیه در مناطق آلوده با هم بودیم. در جنوب و غرب هم باهم بودیم. افتخار می کنم که یار و یاور باکری ها و مورد اعتمادشان بودم و از آقای محصولی از این لحاظ گلایه داریم و همه جا هم می گوییم. در شان آقای محصولی نبود که با خانواده باکری برخورد بدی داشته باشد. به همین خاطر من طرفدار باکری هستم.

محصولی بهتر بود به جای سیاست بازی‌ از پدرش نگهداری می‌کرد که آلزایمر داشت

*فکر می کنید آن رویه آقای محصولی از آن زمان با این نوع اقدامات چقدر تاکنون ادامه پیدا کرده است؟

پدر آقای محصولی در بازار ارومیه یک مغازه کوچک کفاشی داشتند و آخر عمرشان هم مبتلا به بیماری آلزایمر بود. من چندبار او را در کوچه پیدا کرده به سلمانی کوچه تحویل دادم تا به خانه اش ببرد. بهتر بود به جای این سیاست بازی ها از پدرشان نگهداری می کرد و الان هم به نظر من مواضعشان را در رابطه باحمید و مهدی باکری بیان کند و از روح پاکشان حلالیت بخواهد.

کلامی هم با همشهریان دارم: (این سخنان توسط قاضی پور به زبان ترکی گفته شده و خبرآنلاین ترجمعه فارسی آنها را منتشر کرده است) خواهران و برادران، شیرمردان و شیرزنان ترک ایران اسلامی، ما قوم بزرگ ایران هستیم. حضرت امام فرمودند که آذربایجان پشتیبان اسلام بوده و هست و خواهد بود. این مملکت مال ماست مراقب مملکت باشد. رهبر را تنها نگذارید از رزمندگان مراقبت کنید برای شهدا ارزش قائل شوید. در انتخابات وارد صحنه شوید اگر من رد صلاحیت هم شوم از شما خواهش می کنم که وارد صحنه شوید و رای دهید. نظام مقدس جمهوری اسلامی خون بهای شهیدان است. ترک ها بیشتر از همه شهید دادند. مراقب شهیدانتان باشید. رهبر تنهاست نگذارید علی زمان تنها بماند. از رهبر دفاع کنید. از مدافعین حرم به نحو احسن دفاع کنید. از شهیدان غزه دفاع کنید نگذارید ظالمان مسلمانان را به راحتی بکشند. همگی ولایتمدار هستیم و عشقمان امام حسین است. خواهش می کنم که اگر حسینی نشدیم زینبی باشیم. به عشق امام حسین یا حسین.

قاضی‌ پور: نمره قالیباف صفر است، بشنود خوب است /گفتند می‌خواستی سیگار مالبرو بیاوری، ردصلاحیت شدی /سر رئیسی کلاه گذاشتند!

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: