کد خبر: ۹۶۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
تعداد بازدید: ۱۵۰
در شب یلدا مصرف میوه و آجیل نسبت به میانگین سایر روزهای سال به طرز قابل توجهی بالا می‌رود که این می‌تواند به طور بالقوه باعث ایجاد حالت نفخ شدید شود. میل به چشیدن خوراکی‌های خاص در این بلندترین شب سال منجر به زیاده‌روی و ایجاد نفخ در معده می‌شود.

۶ راهکار برای فرار از نفخ بعد از پرخوری در شب یلدابه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری آنلاین : در شب یلدا مصرف میوه و آجیل نسبت به میانگین سایر روزهای سال به طرز قابل توجهی بالا می‌رود که این می‌تواند به طور بالقوه باعث ایجاد حالت نفخ شدید شود. میل به چشیدن خوراکی‌های خاص در این بلندترین شب سال منجر به زیاده‌روی و ایجاد نفخ در معده می‌شود.

نگران نباشید، زیرا که راه‌های آسان و مؤثری برای رفع نفخ و بازگرداندن آرامش معده پس از افراط در صرف میوه و آجیل در شب یلدا وجود دارد. در این مطلب به این راهکارها اشاره می‌کنیم.

به بدن خود آب برسانید

کم آبی بدن می‌تواند به ایجاد نفخ کمک کند. با نوشیدن آب فراوان در واقع می‌توانید با اثرات پرخوری مقابله کنید. دمنوش‌های گیاهی مانند نعناع یا زنجبیل را برای آب رسانی بیشترانتخاب کنید، این دمنوش‌ها به دلیل خواص تسکین‌دهنده‌شان که به هضم غذا کمک می‌کنند، معروف هستند.

تحرک داشته باشید

فعالیت بدنی سبک می‌تواند به تحریک گوارش و کاهش نفخ کمک کند. کمی پیاده روی کنید، یوگای ملایم را تمرین کنید یا حرکات کششی را انجام دهید تا حرکت غذا در سیستم گوارشی بهبود یابد.

غذاهای آبدار را انتخاب کنید

غذاهای غنی از آب را در زمان احیای خود پس از پرخوری سنگین بگنجانید. خیار ، هندوانه، کرفس دارای محتوای آب بالایی هستند که به بدن آب رسانی کرده و به دفع سدیم اضافی کمک می کنند.

مکمل‌های آنزیم‌های گوارشی

مصرف مکمل‌های آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید تا به بدن شما در تجزیه موثرتر غذا کمک کند. آنزیم هایی مانند بروملین، که معمولا در آناناس یافت می‌شوند، می‌توانند از فرآیند گوارش حمایت کنند.

چای‌های گیاهی را انتخاب کنید

پس از پرخوری یک فنجان چای گیاهی مانند چای زنجبیل یا نعناع می تواند اثرات تسکین دهنده‌ای بر سیستم گوارش شما بگذارد. این دمنوش‌ها می‌توانند به آرامش عضلات دستگاه گوارش، کاهش نفخ و ناراحتی کمک کنند.

پروبیوتیک‌ها

برای ارتقای میکروبیوم روده سالم، پروبیوتیک‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ماست کفیر یا غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش می‌تواند به بازگرداندن تعادل به سیستم گوارش شما کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: