کد خبر: ۹۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۸۱
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت مبلغ قابل توجهی را برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده در نظر گرفته است چرا به بحث خرید تضمینی برنج ورود نکرده است.

‌ نجفی: منتظر  فسادهایی مانند چای دبش و واردات برنج در سال آینده باشیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، ابراهیم نجفی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور گفت: یکی از مهمترین موارد مخالفت با لایحه بحث تسعیر نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده است که به میزان ۳۱ هزار تومان تعیین شده است. درآمدهای نفتی که برای سال آینده در نظر گرفته شده است ۵۸۵ همت است که نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش پیدا کرده است در حالی که قیمت هر بشکه نفت را ۶۵ یورو در نظر گرفته و نرخ تسعیر را ۳۱ هزار تومان در نظر گرفته است که این مابه‌التفاوت فسادهایی مانند چای دبش و واردات برنج را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ادامه داد: همچنین در لایحه بودجه سال آینده بحثی که قرار بود ۲۰ همت از نفت خام و مواد اولیه به دستگاه‌های اجرایی واگذار شود این بحث دیده نشده و حذف شده است، از طرفی نیز تخصیص بودجه عمرانی در این لایحه بسیار کم دیده شده است که این باعث خواهد شد که در مناطق کم برخوردار با مشکلات اساسی مواجه شویم.

وی افزود: دولت در لایحه تقدیمی در حوزه گندم توجه بسیار خوبی داشته و برای ۱۱.۵ میلیون تن خرید گندم ۱۵۰ همت در نظر گرفته است اما این توجه به حوزه برنج نشده است در حالی که در قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی دولت موظف است به محصولات کشاورزی از جمله گندم، برنج و چای توجه ویژه‌ای داشته باشد و خرید تضمینی انجام دهد.

نجفی بیان کرد: جای سوال است که چرا دولت به حوزه برنج توجهی نمی‌کند و آقای منظور باید به این سوال پاسخ دهد که چرا تنها دولت به حوزه گندم ورود پیدا کرده اما نگاهی به حوزه برنج ندارد در حالی که ۱۵۰ همت برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته‌اند اما تنها با در نظر گرفتن ۳۰ همت برای حوزه برنج می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بسیاری از نمایندگان شمال کشور بحث برنج را دنبال کرده‌اند و ما خواستاریم که در بودجه بحث برنج نیز دیده شود و مشکلاتی که برای کشاورزان برنجکار ایجاد شد برای سال آینده این مشکلات حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: