کد خبر: ۹۶۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
تعداد بازدید: ۱۲۵
یک روز قبل از بازی سپاهان- مس رفسنجان، مصاحبه عجیبی از ژوزه مورایس با روزنامه پرتغالی «آبولا» منتشر شد که او از تمایلش برای مربیگری در بنفیکا صحبت کرده بود.

پس‌لرزه‌های مصاحبه عجیب مورایس با روزنامه پرتغالیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، ایمان گودرزی؛ مورایس ده سال در تیم‌های پایه بنفیکا مربیگری کرده، ولی حالا به دنبال نشستن روی نیمکت تیم بزرگسالان این تیم مدعی است. بنفیکا بعد از اسپورتینگ لیسبون در رده دوم لیگ پرتغال است، ولی مورایس ناگهان در میانه فصل مدعی نیمکتی شده که روجر اشمیت آلمانی روی آن می‌نشیند و عملکرد خوبی داشته.

دلتنگ وطن
مورایس به آبولا گفته است: «همیشه زمانی است که کشورتان شما را فرا می‌خواند. احساس فعلی من این است که می‌خواهم برگردم. دوست دارم کار مهمی برای فوتبال پرتغال و باشگاه‌های پرتغالی که شرایط موفقیت دارند، انجام بدهم. من به عنوان کمک‌مربی جام‌های مهمی از جمله قهرمانی لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را برده‌ام. در این سال‌ها تجربه بالایی به دست آورده‌ام و فکر می‌کنم حالا زمان مناسبی است که بتوانم به چنین اهدافی برسم. در 58 سالگی به آرامشی رسیده‌ام که می‌توانم تیم‌هایی که به دنبال اهداف بزرگ‌تر هستند را هدایت کنم.»
مورایس که بین سال‌های 1991 تا 2001 در تیم‌های پایه بنفیکا مربیگری کرده، درباره رؤیای قهرمانی لیگ قهرمانان با این تیم اضافه کرده: «مزیت من این است که بنفیکا را مثل کف دستم می‌شناسم. فرهنگ بنفیکا را خوب می‌شناسم چون ده سال اینجا مربیگری کرده‌ام. ارزش‌ها و جاه‌طلبی باشگاه برای قهرمانی اروپا را می‌دانم. تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کردم می‌تواند بنفیکا را به موفقیت اروپایی برساند که از دهه 60 در جستجوی آن بوده است.»

اتفاقات تلخ فصل جاری
مورایس در حالی از تمایل به بازگشت به پرتغال گفته که قراردادش با سپاهان سه ساله است و فصل آینده هم باید همراه تیم اصفهانی باشد. هرچند مورایس در اولین فصل حضورش نتوانست با سپاهان قهرمان شود، ولی سیر پیشرفت تیم محسوس بود و طرفین از این همکاری راضی بودند.
در فصل جاری سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ است و در لیگ قهرمانان آسیا هم توانسته به مرحله حذفی برسد، ولی اتفاقاتی افتاد که ظاهراً مربی پرتغالی را دلسرد کرده است.
او در مصاحبه‌هایش بارها بابت کسر 4 امتیاز از تیمش ابراز نارضایتی کرده. لغو شدن بازی رفت سپاهان- الاتحاد و اعلام نتیجه به نفع حریف عربستانی ماجرای دیگری بود که این مربی را ناراحت کرد. سپاهان می‌توانست به راحتی از این گروه صعود کند، ولی به خاطر این رأی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا تا آخرین لحظات نگران حذف بود و در نهایت بعد از الاتحاد دوم شد.
جدایی محمدرضا ساکت هم اتفاقی نیست که خوشایند مورایس باشد، چرا که رابطه خوبی با مدیر عامل پیشین سپاهان داشت. او در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان گفت: «همیشه اتفاقات در حال رخ دادن است. این اتفاقات در باشگاه ما امسال بیشتر شد. ساکت برای ما بسیار قابل احترام بود و بسیار هم زحمت کشید اما بعضی وقت‌ها باید اجازه دهیم بعضی از آدم‌ها کنار بروند. مطمئن هستم او فرزند اصفهان است و همیشه با ما خواهد بود. باور دارم که ساکت فراموش‌شدنی نیست.»

پیام برای سپاهان؟
مصاحبه مورایس می‌تواند پیام غیرمستقیمی هم برای سپاهان داشته باشد که از شرایطش در این تیم چندان راضی نیست. او توانسته تیم خوبی بسازد، ولی اتفاقات بیرون زمین موانع غیرمنتظره‌ای در راه موفقیت سپاهان بوده.
مصاحبه مورایس با واکنش سپاهان روبه‌رو شد و باشگاه بحث جدایی این مربی را تکذیب کرد. منوچهر نیکفر، سرپرست مدیرعاملی سپاهان گفت: «قطعاً حضور او تداوم دارد. ما از عملکردش رضایت داریم. او اتفاقات خوبی را رقم زده است. اما هر قرارداد دو طرف دارد و او هم باید راضی باشد و امیدواریم راضی بشود که با ما ادامه بدهد.»
برد 4 بر یک روز گذشته مقابل مس رفسنجان، سپاهان را یک گام دیگر به بالای جدول نزدیک کرد، ولی تیم اصفهانی هنوز از ساحل آرامش فاصله دارد و ادامه همکاری مورایس به اتفاقات ادامه فصل بستگی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: