کد خبر: ۹۶۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
تعداد بازدید: ۱۶۳
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه بنا بر توصیه رهبری نباید به سمت قطبی سازی پیش رفت، به خبرآنلاین می‌گوید: ما انقلاب و جمهوری اسلامی را با رأی ۹۸ درصد آغاز کردیم حالا خدایی نکرده نباید شرایط به صورتی رقم بخورد که مشارکت حداقلی باشد، لذا شورای نگهبان و مجریان انتخابات بر حضور حداکثری تاکید کنند .

عضو جامعه روحانیت: سیاسیون و بسیجیان مانع شکل‌گیری دوقطبی شوند / توصیه رهبری، پرهیز از نگاه صفر و صدی است / آمار ندهید، عمل کنید!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، نماینده ادوار مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز تاکیدات اخیر رهبری مبنی بر پرهیز از دوقطبی سازی را چه نسبت به بسیج چه احزاب و جریانات سیاسی را مهم می داند و تاکید می کند؛«درباره مشترکات گفتگو کنیم و اجازه شکل گیری دوقطبی را ندهیم»

وی که با خبرگزاری خبرآنلاین گفتگو کرده تاکید دارد؛«جمهوری اسلامی با رأی ۹۸درصدی آغاز شد و حالا نباید انتخابات با درصد پایینی برگزار شود»

 

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با سید رضا اکرمی، عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دوازدهم را می‌خوانید:

**********

وظیفه احزاب و جریانات سیاسی در آستانه انتخابات برای پرهیز از دوقطبی کردن فضای کشور از یک سو و وظیفه دستگاه های اجرایی و نظارتی برای جذب حداکثری و عدم ورود به قطبی سازی های سیاسی چیست؟

با توجه به اینکه ۵ دوره نماینده مجلس بودم، در نهاد عقیدتی-سیاسی ارتش فعالیت کردم و در ریاست جمهوری فعالیت کردم، ابتدا باید صراحت، صداقت و امانت بگوییم هر کسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و ایران مستقل و مقتدر را قبول دارد و ۸۵ میلیون نفر را هم خودی می‌داند، در انتخابات ۱۴۰۲ شرکت کند و رفراندومی مانند رفراندومی سال ۵۸ رقم بزنیم. لذا باید دیدگاه‌های خود را رشد و تغییر بدهیم و از این تنگ‌نظری و معدودنگری خود را نجات دهیم.

آمار ندهید، عمل کنید!

نکته دیگر این است که ما میزگردها و میزهای کارشناسی را در دانشگاه، مساجد و سایر نهادها بگذاریم و روبروی هم صحبت کنیم، آیا واقعاً به دنبال رشد کشور و اشتغال جوانان هستیم؟ اگر این اهداف را داریم دست در دست هم بدهیم. در حال حاضر می‌گویند ایران برترین مهندسی دانشگاهی را دارد، در این شرایط بهتر است این افراد با یکدیگر مشورت کنند و ایجاد اشتغال کنند.

آمار ندهید بلکه در عمل باید مشخص شود به این ترتیب که وقتی افراد سر یک سفر می‌نشینند، همه مشغول کار باشند، نه الزاماً کار دولتی بلکه مشغول فعالیت و تولید باشند. رهبرانقلاب سال ۱۴۰۲ را تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند، سر یک سفره که نشستیم باهم صحبت کنیم که کدام یکی از ما در راستای این شعار گام برداشتیم، سرمایه خود را در جریان گذاشتیم. در حال حاضر کار زشتی تحت عنوان گران فروشی و گران خریدن در کشور راه افتاده که همه بنا دارند کالا و خدمات خود را گران کنند، اینها که فایده ندارد بلکه نتیجه معکوس دارد، همگی باید در راستای مهار تورم و رشد تولید گام برداریم.

درباره مشترکات گفتگو کنیم و اجازه شکل گیری دوقطبی را ندهیم

در شرایط فعلی در مصرف سوخت، انرژی، دارو و کالاهای دیگر در دنیا رکوددار شدیم. باید نسبت به یکدیگر دلسوزی و رحم کنیم و طی یک برنامه حساب شده اجازه ندهیم دو قطبی شکل بگیرد، اختلاف امر طبیعی است همانطور که ۵ انگشت دست هم یکسان نیستند، سر ۵ نفر هم یکسان نیست اما همگی مشترکاتی نظیر آبادی، آزادی و استقلال ایران را داریم، لذا بهتر است در مورد مشترکات باهم گفتگو کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

عضو جامعه روحانیت به سیاسیون و بسیجیان: درباره مشترکات گفتگو کنیم و اجازه شکل گیری دوقطبی را ندهیم /آمار ندهید، عمل کنید!

کرسی های اندیشه ورزی را راه بیندازیم تا ببینیم دعوا سر لحاظ ملانصرالدین است یا...

مقام معظم رهبری برای وحدت و همگرایی میان گروه‌ها کرسی های اندیشه ورزی را پیشنهاد دادند که می‌توان در دانشگاه‌ها و مجامع علمی و سیاسی این میزها را برپا کرد و ببینیم دعوای ما سر لحاف ملانصرالدین است یا اصلا دعوایی نداریم و هر کسی ایده و نظر خود را دارد که در نتیجه گمان می‌کنیم دو صدا و یا دو قطب است. اسلام دین تعاون، مشارکت و مشورت است. علاوه بر این عقل و دین می‌گویند باهم گفتگو کنیم. به نظر بنده اگر کرسی اندیشه‌ورزی را در دانشگاه‌ها دایر کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. منتها همه باید برپایی را قبول کنند.

*رهبر انقلاب در منویات خود در دیدار با بسیجیان به پرهیز از دو قطبی تأکید کردند، از نظر شما دلیل این تأکید رهبری به بسیج چه بود؟

متاسفانه در جامعه طی این ۴۵ سال دچار تفریط و افراط شدیم، همچنین گاهی در برخی امور نسبت به یکدیگر تندروی و کندروی شدیم. علاوه بر این برخی مواقع دچار تنگ‌نظری شدیم و بعضاَ دچار گشادنظری شدیم. در حال حاضر عده‌ای برای انتخابات اسفند ماه که باید به صورت پرشور برگزار شود، ثبت‌نام کردند، در این میان باید به هر کسی که این ۵ مورد شامل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و ایران مستقل را قبول دارد، میدان داد و اجازه تبلیغ و فعالیت داشته باشد چراکه همه در یک خانه زندگی می‌کنیم و سر یک سفره نشستیم.

در نتیجه همگی باید به اندازه از این سفره استفاده کنیم. البته در جامعه افراد نامناسب هم داریم که متأسفانه دنبال قاچاق، احتکار و بی‌انصافی هستند، که اینها را باید کنار بگذاریم اما افرادی که ۵ مورد مذکور را قبول دارند، اگر داوطلب شدند باید میدان برای رقابت و مشارکت به آنها میدان بدهیم از طرفی باید برای برگزاری پرشور انتخابات نیز میدان بدهیم.

جمهوری اسلامی با رأی ۹۸درصدی آغاز شد و حالا نباید انتخابات با درصد پایینی برگزار شود

ما انقلاب و جمهوری اسلامی را با رأی ۹۸ درصد آغاز کردیم حالا خدایی نکرده شرایط نباید به صورتی رقم بخورد که تعداد پایینی شرکت کنند و نامش را هم انتخابات بگذاریم، لذا شورای نگهبان و مجریان انتخابات بر حضور حداکثری تاکید کنند و بر روی تبلیغات کار کنیم که در نهایت مردم با میل و علاقه در انتخابات شرکت کنند.

توصیه رهبری بر پرهیز از صفر و صدی بودن و افراط و تفریط است

در حال حاضر در کشور گرفتار رها بودن مانند رهایی قیمت‌ها هستیم. نکته دیگر این است که مقام معظم رهبری توصیه می‌کنند که صفر و صدی نباشیم، در هر صورت میان صفر و صد عدد وجود دارد که امیدوار هستم عدد مورد قبول را رعایت کنیم. در کشور ما انقلاب و دگرگونی شده که این تحول به موازات خودش برخی ضایعات را به دنبال دارد. اما بعد از ۴۵ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد بیشتر باید مراقبت و احتیاط کنیم که گرفتار افراط و تفریط نشویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: