کد خبر: ۹۶۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۰۳
صیادان ایالت مین در شمال شرقی آمریکا در ناحیه نیوانگلند، خرچنگی شکار کرده‌اند که دو ویژگی جالب دارد. این خرچنگ دو رنگ و دو جنسیت دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، نادیا زکالوند: «جیکوب نولز»، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، تصویر خرچنگی را که دوست صیادش به او داده بود، در اینترنت با دیگران به اشتراک گذاشت. نیمی از بدن این خرچنگ آبی و نیم دیگر آن قرمز و نصف بدن این خرچنگ نر و نصف ماده بود.

جیکوب و دوستش، اسم این خرچنگ را به افتخار دیوید بویی، یکی از چهره‌های پیشتاز صنعت موسیقی که چشم‌های دو رنگ داشت (یکی از چشم‌هایش بر اثر ضربه، صدمه دیده بود)، بویی سخت‌پوست گذاشتند.

صید خرچنگی که دو رنگ و دو جنسیت دارد/ عکس

«جردن بیکر»، زیست‌شناسی از نیوانگلند می‌گوید، «از هر ۵۰ میلیون خرچنگ، یکی از آنها دو رنگ متولد می‌شود. در واقع جنین خرچنگ‌ هنگام رشد دچار جهش یا تغییراتی می‌شود که در نهایت به خرچنگ‌های دو رنگ با ویژگی‌های آندروژینی (دارای دو ویژگی زنانگی و مردانگی) تبدیل می‌شود.

در حال حاضر این بویی سخت‌پوست، در قفسی که در آب‌های اقیانوس درست شده است، نگهداری می‌شود.

منبع:

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: