کد خبر: ۹۶۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
تعداد بازدید: ۱۶۰
ثبت‌نام برای نوبت گیری سنجش سلامت کودکانی که سال تحصیلی ۱۴۰۴ـ۱۴۰۳ در مقطع اول ابتدایی و یا پیش دبستانی تحصیل خواهند کرد، از اول مهر سال جاری آغاز شده و والدین می‌توانند برای انجام سنجش فرزند خود نوبت‌گیری کنند.

تداوم ثبت‌نام سنجش سلامت بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان تا ۱۵ آذر+ نحوه نوبت‌گیریبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، ثبت نام برای نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ـ۱۴۰۳ از اول مهر ماه سال جاری آغاز شده است و تا نیمه آذر ادامه دارد.

هزینه انجام این سنجش ۶۰ هزار تومان است و  والدین می‌توانند با پرداخت این هزینه به صورتت الکترونیکی برای نوبت گیری انجام سلامت کودک خود اقدام کنند.

برای این کار والدین باید ابتدا وارد سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شده و سپس گزینه «ورود از طریق دولت من» را انتخاب کنند. در این مرحله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند باز شده و والدین باید شماره موبایل خود و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنند تا به خط موبایل آنها رمز یکبار مصرف ارسال شود.

پس از آن با وارد کردن رمز یک بار مصرفی که به شماره همراه والدین پیامک شده است صفحه جدیدی باز می‌شود که والدین باید از بخش «اطلاع رسانی» بر روی «پنج دستگاه پر مخاطب ملی و استانی» کلیک کنند.

با انتخاب «پنج دستگاه پر مخاطب ملی و استانی»، سامانه‌های ملی و استانی وزارتخانه‌ها نمایش داده می‌شود که والدین باید از بین سامانه‌های موجود باید وزارت آموزش و پرورش را انتخاب کنند.

پس از آن صفحه جدیدی باز می شود که والدین باید بخش «ستاد وزارت آموزش و پرورش» را انتخاب کنند. در این مرحله خدمات الکترونیکی عمومی وزارت آموزش و پرورش برای والدین نمایش داده می‌شود که والدین باید بر روی گزینه «سنجش بدو ورود» کلیک کنند.

در اینجا سامانه یکپارچه رشد و تربیت «سیرت» باز می‌شود که والدین با انتخاب گزینه «افزودن فرزند» و نهایتا وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه فرزند می‌توانند مشخصات هویتی کودک خود را ثبت کنند.

با انتخاب گزینه «بررسی و افزودن»، صفحه جدیدی  باز می‌شود که کد ملی فرزند در زیر یک تصویر آدمک درج شده استف والدین با انتخاب این تصویر آدمک وارد صفحه جدیدی می‌شوند کهدر آن فرمی برای ثبت مشخصات کامل فرزند قرار داده شده است. در این مرحله والدین باید این فرم که حاوی اطلاعاتی  از قبیل نام پدر، نام خانوادگی پدر، کد ملی یا شناسه یکتا اتباع پدر، تاریخ تولد پدر، وضعیت حیات پدر، نام مادر، نام خانوادگی مادر، کد ملی یا شناسه یکتا اتباع مادر، تاریخ تولد مادر و وضعیت خیات مادر  است را پر کرده و گزینه «مرحله بعد» را فشار دهد.

در این مرحله لیست خدمات مربوط به سنجش نمایش داده می‌شود که والدین باید قسمت «سنجش نوآموزان» و سپس «انتخاب سنجش» و «دریافت نوبت» را انتخاب کنند.

 در اینجا نقشه‌ای باز می شود و والدین باید نام استان و منطقه محل زندگی خود را در قسمت اداره کل آموزش و پرورش و منطقه آموزش و پرورش انتخاب کنند. سپس با کلیک بر روی علامت لوکیشن والدین می توانند وارد قسمت مشاهده نوبت‌ها شده و با انتخاب روز و ساعت و پرداخت هزینه ۶۰ هزار تومانی سنجش نوبت گیری کنند.

پس از پرداخت وجه والدین باید از قسمت «مدیریت» رسید رزرو نوبت را دریافت کرده و در نهایت طبق روز و ساعت تعیین شده همراه با مدارکی که در رسید نوبت برای والدین مشخص شده است به مراکز جامع سنجش مراجعه کنند.

همراه داشتن اصل کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر، اصل شناسنامه کودک و یک قطعه عکس سه در چهار از کودک به هنگام مراجعه برای انجام سنجش سلامت الزامی است، از سوی دیگر عدم حضور به موقع منجر به حذف نوبت می‌شود و برای نوبت گیری مجدد باید والدین ۳۰ هزارتومان دیگر پرداخت کنند.

والدین فرهنگی اما برای انجام این مراحل باید پس از ورود به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموش و پرورش، از طریق دسترسی خود بر روی گزینه تغییر نقش کاربری کلیک کرده و از قسمت تغییر و انتخاب نقش، نقش خود را بر روی گزینه والدین قرار دهند. در این مرحله خدمات الکترونیکی عمومی وزارت آموزش و پرورش نمایش داده می‌شود و والدین می توانند با انتخاب سنجش بدو ورود مراحلی که در بالا یاد شده را طی کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: