کد خبر: ۹۶۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
تعداد بازدید: ۱۵۲
کشتن حیوانات توسط انسان‌ها در طول تاریخ عملی رایج بوده است و این الگو در عصر حاضر نیز ادامه دارد. حیوانات بی‌شماری روزانه، برای مصرف مستقیم یا غیرمستقیم، کشته می‌شوند که کانگورو یکی از آنهاست.

کشتار سالانه ۴.۵ میلیون کانگورو/ چرا در استرالیا دستور کشتن این گونه جانوری صادر می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، کشتن حیوانات توسط انسان‌ها در طول تاریخ عملی رایج بوده است و این الگو در عصر حاضر نیز ادامه دارد. حیوانات بی‌شماری روزانه، برای مصرف مستقیم یا غیرمستقیم، کشته می‌شوند که کانگورو یکی از آنهاست.

الهه جعفرزاده: کانگوروها به‌عنوان سمبل کشور استرالیا و بر اساس قوانین ملی، تحت حفاظت این کشور قرار دارند، اما جمعیت رو به رشد این حیواناتِ بومی طی سال‌های اخیر، به یک مشکل بزرگ در استرالیا بدل شده است. این افزایش جمعیت، ناشی از وجود شرایط مساعد برای تولیدمثل این حیوانات است؛ بارش باران، وجود غذا و علف کافی، عاملی برای افزایش نرخ زاد و ولد کانگوروها به شمار می‌آید و جمعیت این حیوانات را به مرز ۶۰ میلیون رسانده است.

فارغ از اهمیت ملی کانگوروها در کشور استرالیا، جمعیت زیاد این حیوانات در استرالیا باعث می‌شود که کشاورزان به این حیوانات به عنوان یک «آفت» و عامل مخربِ طبیعت نگاه کنند. به همین منظور و برای کنترل جمعیت رو به رشد کانگوروها در استرالیا، دولت به گروهی از شکارچی‌های دارای مجوز اجازه می‌دهد این حیوانات را [با تیراندازی] بکشند.

در ۲۰ سال گذشته تقریباً ۹۰ میلیون کانگورو و والابی (کانگوروهای کوچک از گونه درازپایان) به طور قانونی برای مقاصد تجاری کشته شده‌اند.

کشتار سالانه ۴.۵ میلیون کانگورو/ چرا در استرالیا دستور کشتن این گونه جانوری صادر می‌شود؟

کشتار حیوانات توسط انسان‌ها و حیوانات از نظر اکولوژیکی همه‌جانبه است، با این حال برخی از دیدگاه‌های جامعه بشری معاصر، کشتار حیوانات توسط انسان‌ها را محکوم کرده و با آن مخالفند، به آن انتقاد می‌کنند و در تلاش هستند از دخالت انسان در این امر جلوگیری کنند یا آن را به حداقل برسانند.

از آنجا که کانگوروها در طبیعت کشته می‌شوند، نگرانی‌های بهداشتی زیادی در مورد سلامت گوشت آنها، هم برای مصرف انسان و هم برای غذای حیوانات خانگی، وجود دارد. نمونه‌برداری‌های اخیر نشان می‌دهد که گوشت کانگوروی موجود در سوپرمارکت‌های مختلف استرالیا، دارای سطوح بالایی از باکتری است. بنابراین این مسئله می‌تواند مشکلات جدی گوناگونی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کند.

شایان ذکر است که کشتار قانونی کانگوروها حواشی و مسائل بسیاری را دارد؛ به طور مثال، در صدور مجوز برای کشتن کانگوروها ذکر می‌شود که کشتار به گونه‌ای باشد تا درد و رنج این حیوانات [در این عمل] به حداقل برسد. با این شرایط، اطمینان از کشته‌شدن کانگوروها به صورت انسانی کمی دشوار است؛ زیرا این قبیل معدوم‌سازی‌های گسترده معمولاً در شب انجام می‌شوند و شکارچی نمی‌تواند به طور قطع مطمئن شود که کانگوروی هدف قطعاً کشته شده است.

کشتار سالانه ۴.۵ میلیون کانگورو/ چرا در استرالیا دستور کشتن این گونه جانوری صادر می‌شود؟

طبق آخرین آمارهای منتشرشده در خصوص کشتار کانگوروها در استرالیا، میزان کشتار سالانه از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما معمولاً طی یک سال اخیر، بین ۱۰ تا ۱۷ درصد از کانگوروهای استرالیا کشته شده‌اند.

تعداد کانگوروهای کشته‌شده در استرالیا، هر ساله نزدیک به ۵ میلیون است. گفته می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۲، حدود ۴ و نیم میلیون کانگورو در این کشور کشته شدند، که بیش از یک میلیون کانگورو از این تعداد، هدف گلوله شکارچی‌ها بودند.

 

منابع: theconversation ، scmp ، animallaw

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: