کد خبر: ۹۶۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
تعداد بازدید: ۱۰۴
دقیقا پارسال همین روزها بود که در فضای مجازی شایعاتی منتشر شد که ناسا وجود گاز متان را بالای سر مرکز پردازش زباله آرادکوه ثبت و منتشر کرده است. به‌دنبال آن بسیاری از فعالان محیط‌زیست نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

زاکانی از پکن زباله سوز می خرد!به گزارش خبرداغ به نقل از همشهری:دقیقا پارسال همین روزها بود که در فضای مجازی شایعاتی منتشر شد که ناسا وجود گاز متان را بالای سر مرکز پردازش زباله آرادکوه ثبت و منتشر کرده است. به‌دنبال آن بسیاری از فعالان محیط‌زیست نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

معضل آرادکوه و فشار سنگینی که روی این مرکز برای از بین بردن زباله‌های پایتخت وجود دارد، تمامی نداشته و جنوب شهر تهران زیر بار زباله کل پایتخت گرفتار شده است. رفع این مشکل از نظر مدیریت شهری به دور نمانده و در واقع در سفر مدیران شهر به چین ،خرید زباله‌سوزهای نسل جدید که دنیا از آنها بهره‌مند است، مورد توجه هیأت اعزامی از بهشت قرار گرفته بود.

در همین رابطه، سیدجعفر تشکری‌هاشمی به خبرنگار همشهری می‌گوید: طی این تفاهمنامه ممکن است 4یا 5دستگاه زباله‌سوز جدید تهیه کنیم و آن را در نقاط مختلف تهران قرار دهیم که تمام این موارد درصورتی است که با شرکت مورد نظر به قرارداد برسیم. در آن صورت دیگر نیاز نخواهد بود که زباله‌ها از نقاط مختلف شهر به یک نقطه برای امحا منتقل شود.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر در ادامه تصریح کرد: در تمام کشورهای توسعه یافته این دستگاه زباله‌سوز وجود دارد و این شرکت نزدیک به 1000دستگاه را به شهرهای مختلف دنیا فروخته است. امروز ما یک عقب‌ماندگی داریم.

او در ادامه می‌افزاید: ورود این زباله‌سوزها یک کار نوآورانه و خلاقانه نیست، امیدواریم با این دستگاه‌ها این عقب‌ماندگی چندساله تهران جبران شود؛ البته تمام این موارد درصورتی است که شهرداری تهران پیگیری لازم را انجام دهد تا تفاهمنامه‌ای که داشتیم به نتیجه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: