کد خبر: ۹۶۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۱۰۷
تازه‌ترین جلسه کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی با محوریت بررسی اسناد و مدارک باشگاه استقلال برگزار شده و شایعات ضدونقیضی درباره تصمیمات اعضا در این جلسه به گوش می‌رسد.

استقلالی‌ها و چالشی به نام کسر امتیازبه گزارش خبرداغ به نقل از فوتبال ۳۶۰ : تازه‌ترین جلسه کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی با محوریت بررسی اسناد و مدارک باشگاه استقلال برگزار شده و شایعات ضدونقیضی درباره تصمیمات اعضا در این جلسه به گوش می‌رسد.

باشگاه‌های سپاهان اصفهان و پرسپولس تهران در شرایطی در لیگ بیست‌وسوم فعالیت خود را دنبال می‌کنند که طلایی‌پوشان با کسر ۴ امتیاز مواجه شده‌اند و یک امتیاز هم از پرسپولیسی‌ها کسر شده است. با وجود آنکه چندین باشگاه لیگ برتری از این دو باشگاه شکایت کرده بودند اما بر مبنای شکایت کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی و ادله ارائه شده از سوی این کارگروه بود که کمیته انضباطی تصمیم به کسر امتیاز از سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران گرفت و جمعاً این دو باشگاه را ۴۰ میلیارد تومان جریمه کرد!

دو باشگاه البته دفاعیات خود را به کمیته استیناف برده‌اند و امیدوار به شکسته‌شدن رأی جنجالی هستند اما فعلاً اعضای کمیته استیناف واکنشی به رأی‌های صادره از سوی کمیته انضباطی نداشته‌اند. بعد از بررسی پرونده‌های دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس، نوبت به رصد اسناد و مدارک باشگاه‌های تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و البته استقلال تهران رسید و در این‌باره اعضای کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی متمرکز شدند تا تخلفات احتمالی این باشگاه‌ها را در زمینه فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی و عدم رعایت قوانین جدید بررسی کنند.

اعضای کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی در حالی جدیدترین جلسه خود را برگزار کردند که گفته می‌شود محوریت این جلسه، بررسی اسناد و مدارک باشگاه استقلال بوده است؛ آن‌هم در حالی‌که مدیران باشگاه استقلال معتقدند که این باشگاه تخلفی در زمینه رعایت قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی نداشته و آن‌ها سعی داشته‌اند تا با دقت قانون سقف بودجه را رعایت کنند و در این زمینه بخشی از قرارداد اعضای کادرفنی و بازیکنان کسر شده است. با این وجود، طرح برخی ابهامات باعث شده تا اعضای کارگروه پرونده باشگاه استقلال را زیر ذره‌بین ببرند که آخرین خبرها حکایت از آن دارد که احتمالاً آبی‌ها از این مهلکه جانِ سالم به در خواهند برد.

امضای قرارداد یامگا، پیش از تصویب قانونِ جدید!

باشگاه پرسپولیس در حالی با کسر امتیاز مواجه شد که علت آن، پذیرش مالیات گیورگی گولسیانی بود؛ آن‌هم در حالی‌که سرخ‌پوشان به تازگی با مدافع گرجستانی قرارداد امضا کرده بودند اما شرایط در اردوی استقلال متفاوت است و آن‌ها با کوین یامگا در فصل گذشته، قراردادی ۲ ساله را به امضا رسانده‌اند. با وجود آنکه گفته می‌شود استقلالی‌ها، مالیات یامگا را پذیرفته‌اند اما با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این اتفاق در قرارداد به امضا رسیده در فصل گذشته انجام شده و با توجه به اینکه بعد از آن، قانون جدید به تصویب رسیده، خطری از این بابت استقلالی‌ها را تهدید نمی‌کند و در این‌باره، ادله ارائه شده از سوی استقلالی‌ها باعث اقناع اعضای کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی شده است.

تبصره‌ای با ۶ میلیارد سود برای استقلالی‌ها!

مسئولان باشگاه استقلال بابت رقم رضایت‌نامه محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان فصل گذشته هوادار که در ابتدای فصل جدید به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست، مورد سوال اعضای کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی قرار گرفتند. استقلالی‌ها که هنوز نتوانسته‌اند بدهی خود به باشگاه هوادار را پرداخت کنند، خالدآبادی را با رضایت‌نامه‌ای ۹ میلیاردی از تیمِ بنفش‌پوش جذب کردند که یکی از ابهامات مطرح شده درباره عملکرد نقل‌وانتقالاتی استقلالی‌ها، عدم ثبت این رقم در مجموع هزینه‌کرد آن‌ها است.

آبی‌ها با خالدآبادی قراردادی ۳ ساله را به امضا رسانده‌اند و براساس قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی، اگر قرارداد یک بازیکن با باشگاهی برای ۳ سال منعقد شود، باید مبلغی که باشگاه مقصد برای اخذ رضایت‌نامه به باشگاه مبدا بازیکن پرداخت کرده، تقسیم بر تعداد سال‌های قرارداد کرده و نباید کل این مبلغ را فقط برای فصل جاری محسوب کرد. با بررسی اسناد موجود، این موضوع هم به دقت از سوی اعضای کارگروه بررسی و مشخص شد که استقلالی‌ها باید ۳ میلیارد تومان از هزینه رضایت‌نامه خالدآبادی را در سقف بودجه خود لحاظ کنند که این رقم، باعث عبور آبی‌ها از سقف بودجه نمی‌شود.

از اصلاح قراردادها تا پرداخت مطالبات فصل گذشته

سعید مهری و مهدی هاشمی‌نسب دو عضو باشگاه استقلال هستند که ارقام جالب‌توجه و عجیبی را با آبی‌ها به امضا رسانده‌اند. در شرایطی‌که گفته می‌شود مهری با آبی‌ها قراردادی ۱۶۰ میلیون تومانی به امضا رسانده، مدیران باشگاه استقلال بعد از کاهش رقم قرارداد چند بازیکن و عضو کادرفنی‌شان به سراغ اصلاح قرارداد او رفته‌اند. پیش از اصلاح قرارداد مهری، گفته می‌شود که بیش از ۱.۵ میلیارد تومان به حساب او واریز شده که این مسئله مورد پرسش اعضای کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی قرار گرفته است.

هافبک استقلال از فصل گذشته حدود ۴۵ درصد از رقم قرارداد خود را دریافت نکرده و بررسی‌ها بیشتر نشان داده که رقم واریزی به حساب او بابت مطالبات فصل گذشته بوده و ارتباطی با رقم قراردادش در فصل جدید نداشته است. با توجه به شفاف‌سازی‌های انجام شده از سوی استقلالی‌ها درباره ۳ ابهام بزرگ اسناد مالی و مدارک مرتبط با فعالیت نقل‌وانتقالاتی آن‌ها، به نظر می‌رسد که پرونده‌ای علیه استقلالی‌ها در کمیته انضباطی شکل نخواهد گرفت. البته که بررسی‌ها از سوی کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی ادامه دارد اما آنچه مشخص است اینکه فعلاً استقلالی‌ها توانسته‌اند در مقایسه با دو رقیب خود در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، از خطر کسر امتیاز بگریزند و جانِ سالم به در ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: