کد خبر: ۹۵۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
تعداد بازدید: ۱۴۰
اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری را براساس یک مصوبه ممنوع کردند.

خبر قتل داریوش مهرجویی به شورای شهر تهران رسید/ تبلیغات این نمایشگاه در فضاهای شهری ممنوعبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم : اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری را براساس یک مصوبه ممنوع کردند.

امروز در جریان یکصدوهشتادوسومین جلسه شورای شهر تهران برخی از اعضاء تذاکراتی را در ارتباط با موضوعات مختلف مطرح کردند.

پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حریم تهران اظهار کرد: بسیار عجیب است که قوه قضاییه به عنوان یک قوه بالنده، مردمی و میدانی، معضل ۲۰ ساله کشور را با یک نامه عادی حل کند. مجموع کارشناسان کشور نمی‌توانستند مشکل تهران را حل کنند که یک نفر با یک نامه می‌خواهد این کار را انجام دهد؟

سروری با بیان اینکه ۲۰ سال بررسی‌های کارشناسی سنگین برای حریم تهران انجام شد، تصریح کرد: چطور باید این گلایه را از قوه قضاییه داشته باشیم؟ این اقدام باعث معضلات جدی در تهران می‌شود. سه برابر وسعت شهر باید حریم آن باشد و با این اقدام قسمت‌هایی از تهران در حریم اسلامشهر قرار بگیرد و باید این فضاها را چه کار کنیم؟ حریم تهران چه خواهد شد؟

وی افزود: باید راهکارهایی اندیشیده شود که مشکل برطرف شود اما قطعاً این راه حل نیست. این موضوع را می‌گویند که تمام ادوات به همین صورتی هست که در اختیار اسلامشهر قرار بگیرد. چطور این مجوز داده نشد که به زلزله‌زدگان خوی کمک شود اما امروز می‌گوییم که ادوات و تجهیزاتی که با پول مردم تهران تهیه شده در اختیار اسلامشهر قرار بگیرد و تهران با چالش مواجه شود.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: از رئیس شورا می‌خواهیم که موضوع را قاطعانه پیگیری کند تا شاهد از بین رفتن حریم پایتخت نباشیم.

تسیلت سخنگوی شورای شهر تهران در پی درگذشت داریوش مهرجویی

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت به هنرمندان اظهار کرد: متأسفانه داریوش مهرجویی و همسرش شب گذشته به قتل رسیدند، این هنرمند یکی از کارگردان‌های بزرگ کشور بود و آثار خوبی نیز در کارنامه خود دارد مانند طنز اجاره‌نشین‌ها که برخلاف فیلم‌های طنز امروزی که سعی دارند با تکیه‌پرانی‌های جنسی مردم را بخنداند اثری فاخر بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: از مراجع قضایی انتظار داریم که موضوع را پیگیری کرده و نتیجه پرونده را به اطلاع مردم برساند.

لزوم تبادل اطلاعاتی در راستای اجرای ماده ۸ مصوبه تعارض منافع

احمد صادقی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در صورتی می‌تواند ماده هشتم مصوبه مدیریت تعارض منافع را به اجرا بگذارد که از طرف مجموعه قوه قضاییه همکاری‌هایی صورت بگیرد، نظیر در اختیار گذاشتن اطلاعات، پاسخ به برخی استعلامات یا حتی راه‌اندازی سامانه‌های مرتبط با موضوع که امیدواریم این مهم از سوی قوه قضاییه صورت گیرد.

صادقی گفت: ماده هشتم (۸) مصوبه مدیریت تعارض منافع اشعار می‌دارد؛ کلیه وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی دادگستری که تحت هر عنوان با شهرداری تهران و واحدهای تابعه و شورای اسلامی شهر تهران همکاری می‌کنند، نمی‌توانند هیچ‌گونه خدماتی اعم از حقوقی و مهندسی حسب مورد در تمام انواع دعاوی و پرونده‌هایی که علیه شهرداری تهران و واحدهای تابعه طرح می‌شود، ارائه کنند. موارد تخلف به مراجع ذی‌صلاح جهت پیگیری اعلام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: مصوبه مدیریت تعارض منافع، از مصوباتی هست که از وقوع تخلف، پیشگیری می‌کند لذا اجرای دقیق این مصوبه تعداد پرونده‌های تخلف و کمیته های انضباطی کار را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد.

انتصاب‌ها در شهرداری حق شهردار است؛ ضرورت ایجاد انگیزه در کارمندان شهرداری

نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده می‌دانم انتصابات در شهرداری، اشکال قانونی ندارد و حق شهردار است، اما ضرورت ایجاد انگیزه در کارمندان قدیمی شهرداری نیز باید لحاظ شود.

وی افزود: تغییرات مداوم و پی در پی در مدیریت نشان می‌دهد که این هماهنگی مورد انتظار در سطح عالی نبوده است. ۲۰ ماه بیشتر از عمر مدیریت شهری فعلی نمانده و نمی‌توان چند هندوانه را به دست یک نفر سپرد.

سلیمانی با بیان اینکه کسی به توانمندی آقای هرمزی شکی ندارد، یادآور شد: مگر در شهرداری قحط‌الرجال است که چند جایگاه مدیریتی را به یک نفر سپرده‌اند؛ در حالی که مدیرانی یا صادر شده و یا در جایگاه‌های بی‌ربط فریز شده‌اند. آیا برای سرپرستی چند روزه، یک فرد متخصص و قابل اعتماد وجود نداشته که مسئولیت به او واگذار شود؟

وی ادامه داد: اگر به سرمایه‌های انسانی توجه نکنیم بازخورد آن را در بین مردم خواهیم دید؛ امور را کارشناسان انجام می‌دهند و اگر آنها را در شرایطی قرار دهیم که ناامید شوند، عملکرد خود را در سطح شهر نشان خواهد داد؛ به‌ویژه در حوزه حمل و نقل که هر تصمیمی می‌تواند در زندگی ۱۰ میلیون نفر اثرگذار باشد. چطور یک نفر می‌تواند به چندین حوزه تسلط داشته باشد.

تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضاهای شهری ممنوع شد

در جریان بررسی طرح یک فوریتی پیرامون وضعیت نمایشگاه بین‌المللی تهران، طرح دوفوریتی ممنوعیت تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس این طرح هرگونه تبلیغات در فضاهای شهری در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین المللی ممنوع است، اظهار کرد: سازمان زیباسازی باید مکاتبات لازم را در این خصوص با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد و نتایج آن را به شورا ارائه کند.

وی با بیان اینکه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، شهرداری تهران مجاز نیست هیچ گونه رویداد، برپایی غرفه یا نمایشگاهی را در محل نمایشگاه بین المللی تهران در خیابان سئول برگزار کند، یادآور شد: شهرداری تهران موظف است مصوبات قبلی شورا را در این خصوص مجدانه پیگیری کند.

چمران گفت: ریختن زباله مقابل نمایشگاه، تشکیل دیوار انسانی توسط سازمان‌های مردم نهاد و حتی خوابیدن مقابل نمایشگاه از جمله اقدامات برخوردی برای مقابله با برگزاری نمایشگاه‌ها خواهد بود.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تکالیفی برای شهرداری تهران مشخص شده است و در این قانون گفته شده شهرداری تهران باید با مواردی که موجب از بین رفتن سلامت شهروندان می‌شود برخورد کند. مطابق با همین قانون شهرداری این اختیار را دارد که با مواردی که امنیت و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد برخورد کند و نمایشگاه بین‌المللی مصداق بارز به خطر افتادن سلامت مردم است.

علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا برای نخستین بار در سال ۱۳۷۹ برای برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی ورود کرده است، خاطرنشان کرد: بار دیگر نیز در سال ۱۳۸۳ این ورود صورت گرفته است.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حریم پایتخت، اظهار کرد: شورا باید اعمال اراده مردم را هم در این موضوع و هم در خصوص نمایشگاه پیگیری کند. اعضای شورا به هیچ عنوان در هیچ نمایشگاهی که در سئول برگزار می شود، شرکت نکنند.

گفتنی است بر اساس پیشنهاد آخوندی و با حداکثر آراء موافق طرح ممنوعیت تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی در فضاهای شهری، به دو فوریت تبدیل و تصویب شد.

تصویب یک فوریت «لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک فقره متعلق به شهرداری تهران»

همزمان با یکصدوهشتادوسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت «لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک فقره متعلق به شهرداری تهران» با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

لطف اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جریان بررسی یک فوریت «لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک فقره متعلق به شهرداری» با بیان اینکه تکلیفی در قانون بودجه برای تسویه بدهی به بانک‌ها مشخص شد، اظهار کرد: ما با بانک شهر در این زمینه مذاکره کردیم؛ معامله تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۳ مجوز داده شد اما برای رقم بیش از این باید از شورا مجوز دریافت می کردیم.

وی با اعلام اینکه این ملک با بارگذاری به بانک شهر منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: ملک یاد شده در بلوار معلم واقع در منطقه ۱۸ قرار گرفته و ۴۷۰ هزار متر مربع وسعت و ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: