کد خبر: ۹۵۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۱۳۹
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تا کنون قصوری در رابطه با فوت شش نوزاد اثبات نشده است گفت: منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

به گزارش خبرداغ به نقل از صدا و سیما : معاون درمان وزیر بهداشت درمان گفت: تا این لحظه قصوری درخصوص فوت شش نوزاد بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد اثبات نشده است ولی با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

دکتر کریمی گفت: در فاصله زمانی ۳۰ شهریور تا ۱۱ مهر از مجموع ۴۰ نوزاد بستری شده در بخش nico بیمارستان هاجر شهرکرد ۶ نوزاد فوت کردند که هر شش نوزاد نارس بودند.

وی افزود: از نظر سن حاملگی این نوزدان از ۲۸ هفته الی ۳۱ هفته بودند و از نظر وزن هم ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بودند.

به گفته دکتر کریمی از شش نوزاد ۲ نوزاد به علت عفونت فوت کردند و ۴ نوزاد دیگر کشت عفونت آن‌ها منفی بوده و به علت نارسایی ریوی و بیماری‌های زمینه‌ای ناشی از نارس بودند فوت شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

وی با بیان اینکه اقدام اصلاحی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد هم انجام شده گفت: nico به قسمت دیگری منتقل شد و تا کنون فوتی نداشتیم و کشت‌های لازم هم انجام شد و مشکل خاصی نبود.

دکتر کریمی در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی هم گفت: نشت فاضلابی در این بخش با بررسی‌های صورت گرفته وجود نداشت.

وی از استقرار تیم نظارتی وزارت بهداشت در شهرکرد خبر داد و گفت: تمامی پرونده‌ها در حال بررسی دقیق است و اگر قصوری باشد بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد و خود وزارت بهداشت در این خصوص مدعی است.

وی در خصوص درمان دو نوزاد فوت شده بر اثر عفونت هم گفت: این نوزدان آنتی بیوتیک دریافت کردند و درمان آن‌ها هم روند غلطی نداشته است.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۴ پزشک فوق تخصص نوزادان به صورت شبانه روزی در بیمارستان هاجر شهرکرد حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: