کد خبر: ۹۵۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید: ۷۶
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد به عنوان مهمترین پدیده جوی در ارتفاعات کشور خبر داد و گفت: برای جلوگیری از سرمازدگی هنگام شب‌مانی و کوهنوردی تجهیزات لازم به همراه داشته باشید.
وضعیت جوی ارتفاعات طی روزهای پایانی هفته/ تجهیزات لازم به همراه داشته باشیدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد به عنوان مهمترین پدیده جوی در ارتفاعات کشور خبر داد و گفت: برای جلوگیری از سرمازدگی هنگام شب‌مانی و کوهنوردی تجهیزات لازم به همراه داشته باشید.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۶ و ۷ مهر) در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف تا نیمه‌ابری و استقرار جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود همچنین وزش باد مهمترین پدیده جوی در ارتفاعات است که در خط الرأس‌ها و قله‌های مرتفع می‌تواند گاهی شدید باشد.

وی افزود: در برخی مواقع افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز و شمال‌غرب به‌ویژه طی جمعه (۷ مهر) در ارتفاعات شمال‌ غرب با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است بنابراین به‌ویژه برای دامنه‌های شمالی البرز مه‌آلود شدن موجب کاهش دید افقی و عمودی می‌شود. در چنین شرایطی به‌همراه داشتن تجهیزات مسیریابی جهت پرهیز از انحراف از مسیر توصیه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: با توجه به استقرار هوای سرد در نیمه‌ شمالی کشور، مردم برای شب مانی تمهیدات لازم جهت پرهیز از سرمازدگی برای ساعات شب و اوایل صبح به‌ویژه برای قله‌ها و خط الراس‌های بالاتر از ٣٠٠٠ متر بیندیشند و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به وزش باد گاهی باد شدید به‌ویژه در ارتفاعات نیمه‌شمالی کشور، تشدید سوزباد و افت دمای شبانه مورد انتظار است بنابراین الزام همراه داشتن لباس گرم و تجهیزات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی وجود دارد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: استقرار جوی غالبا پایدار، آسمانی صاف گاهی با رشد ابر و وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و سرمایش شبانه مورد انتظار است و کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات باید تجهیزات لازم به هماره داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: