کد خبر: ۹۵۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۹۳
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که بانک‌ها مشغول بنگاه‌داری و سفته‌بازی هستند، خود به ایجاد تورم دامن زده و لذا هرچه تعداد آنها کمتر باشد تورم بیشتر کاهش می‌یابد.

نیک‌بین: هرچه تعداد بانک‌ها کمتر باشد میزان تورم کاهش می‌یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم بیان کرد: بنده نسبت به این شیوه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه انتقاد دارم. گویی مجلس شورای اسلامی در حال تصویب بارنامه به جای برنامه است. برنامه پنج ساله باید مختصر و مفید باشد و نقشه راه حرکت دولت را تعیین کند. اکنون ما داریم باری بر دوش این دولت و دولت‌های آینده می‌گذاریم که توان آن را ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر باید برای بانک‌های کشور به نحوی در این برنامه حکم قرار داده شود که روز به روز کمتر شود چرا که بانک‌ها مهم‌ترین عامل رشد تورم هستند بانک‌هایی که اهل بنگاه‌داری و سفته‌بازی بوده خود تورم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احکام برنامه هفتم توسعه باید طوری تنظیم شود که سودهای بانکی تقلیل یافته و تعداد بانکها کاهش یابد. مردم بدانند که حساب‌های ارزی در کدام بانک قرار دارد و حساب‌های داخلی در کدام بانک. هرچه تعداد بانک‌ها کمتر شود میزان تورم کاهش می‌یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک‌ها سودهای کلان از مردم می‌گیرند و بنگاه‌داری می‌کنند که خود عاملی برای ایجاد تورم شده است.

مجتبی ذوالنور که اداره جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نیک بین بیان کرد: روز گذشته در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن تصمیم‌گیری و قرار شد تا الحاقات و موادی که مربوط به برنامه نیست از دایره لایحه خارج شود. اما در بحث نظام بانکی نیز اکنون عنوان در حال بررسی، موضوع ساختار مالی و نظام بانکی است و هیچ موضوعی خارج از این بحث در دستور کار قرار نگرفته است. در بحث بانک‌ها و نوع تعامل آنها با مشتری‌ها در ادامه این فصل بحث‌های در خصوص ربح مرکب و جریمه تاخیر و سایر مواد پیش‌بینی شده و برای اصلاح نظام پولی و بانکی مواردی پیش‌بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: