کد خبر: ۹۵۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۱۵۸
«لوسی لتبی»، پرستار انگلیسی که به جرم قتل هفت نوزاد به حبس ابد محکوم شده است، بار دیگر به اتهام تلاش برای قتل یک نوزاد دختر محاکمه خواهد شد.

پرستار نوزادکُش دوباره محاکمه می‌شود/ عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : «لوسی لتبی»، پرستار انگلیسی که به جرم قتل هفت نوزاد به حبس ابد محکوم شده است، بار دیگر به اتهام تلاش برای قتل یک نوزاد دختر محاکمه خواهد شد.

این پرستار ۳۳ ساله ماه گذشته به خاطر قتل هفت نوزاد و تلاش برای قتل شش نوزاد دیگر مجرم شناخته شد. این در حالی است که هیات منصفه در شش فقره از اتهام‌های تلاش به قتل نوزادان نتوانسته بود به نتیجه مشخصی برسد.

دادستانی منچستر روز گذشته (دوشنبه) به دادگاه اطلاع داد که لوسی لتبی را بار دیگر بابت یکی از این اتهام‌ها که هیات منصفه در مورد آنها به نتیجه نرسید، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد داد. این در حالی است که دادستانی تصمیم گرفته است پنج مورد دیگر از اتهام‌های تلاش به قتل نوزادان را مورد پیگیری مجدد قرار ندهد.

اتهامی که دادستانی برای آن تصمیم به تعقیب مجدد لوسی لتبی گرفته است به تلاش برای قتل یک نوزاد دختر در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد.

پرستار نوزادکُش دوباره محاکمه می‌شود/ عکس

یورونیوز در گزارش خود آورده است: محاکمه مجدد لوسی لتبی به دلیل تعداد زیاد پرونده‌های قضایی به روز ۱۰ ژوئن سال ۲۰۲۴ موکول شده است. انتظار می‌رود که محاکمه مجدد او بین دو تا سه هفته طول بکشد.

لوسی لتبی ماه گذشته به چند بار حبس ابد محکوم شد. محکومیت قضایی او به چند بار حبس ابد در تاریخ قضایی انگلیس کم‌سابقه محسوب می‌شود. او چهارمین زنی است که در انگلیس به چند بار حبس ابد محکوم شده است.

این پرستار انگلیسی به طور رسمی درخواست تجدیدنظر در محکومیت خود را ارائه کرده اما هنوز زمان رسیدگی به پرونده او در دادگاه تجدیدنظر مشخص نشده است.

بدترین بچه‌کش زنجیره‌ای تاریخ معاصر در انگلیس

«لوسی لتبی» که پرستار بیمارستانی در شمال غرب انگلیس بود به خاطر جنایاتی که مرتکب شده به عنوان بدترین بچه‌کش زنجیره‌ای تاریخ معاصر در انگلیس شناخته می‌شود.

پرستار نوزادکُش دوباره محاکمه می‌شود/ عکسبخش نوزادان بیمارستان «کنتس چستر»

او که در بخش نوزادان بیمارستان شاغل بود، عامدانه به نوزدان هوا تزریق کرد، به زور شیر به آنها خوراند و دو نوزاد را هم با تزریق انسولین مسموم کرد.

محاکمه این زن از اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) آغاز شد و طی آن دادستانی او را به عنوان فردی «محاسبه‌گر و فریبکار» و فرصت‌طلب معرفی کرد که با سرزنش و شماتت همکاران دیگرش نقش خود در «حملات قاتلانه‌اش» را پنهان می‌کرد.

کوتاهی مسئولان بیمارستان، نوزادان بیشتری را به کشتن داد

پیش از ژوئن ۲۰۱۵ در هر سال کمتر از سه مرگ نوزادان در بیمارستان محل کار لوسی لتبی رخ می‌داد اما تنها در ماه ژوئن آن سال سه نوزاد جان باختند. اتفاقی که انتظارش نمی‌رفت اما به دلیل آنکه دلیل مشترکی در مرگ‌ها نبود، شکی برانگیخته نشد.

با این وجود مرگ نامعمول نوزادان ادامه پیدا کرده است.

یکی از پزشک‌های ارشد در بیمارستان «کنتس چستر» در جریان محاکمه این پرستار قاتل گفته است: مدیران بیمارستان در بررسی ادعاهای اولیه که علیه لوسی لتبی مطرح شد، کوتاهی کردند.

به گفته او، همچنین با وجود گذشت چند ماه از اینکه به مدیران هشدار داده شد که این پرستار ممکن است در مرگ کودکان مقصر باشد، مدیران بیمارستان در خبر کردن پلیس تاخیر داشتند.

پرستار نوزادکُش دوباره محاکمه می‌شود/ عکسلوسی لتبی توسط پلیس «چستر» در نزدیکی «لیورپول» بازداشت شد/عکس: رویترز

به گفته دکتر «استیون بریری»، همین کوتاهی باعث شد که لوسی لتبی دستکم به پنج نوزاد دیگر حمله کند و دو نفر از آن‌ها را بکشد.

تمام این قربانیان، بیمار و در شرایط بسیار آسیب پذیر در بخش نوزادان بیمارستان «کنتس چستر» بستری بودند.

مادر یکی از این کودکان طی بیانیه‌ای در دادگاه گفت:‌ فکر نمی‌کنم هیچ‌گاه بتوانیم با این حقیقت کنار بیاییم که دخترمان تا لحظه‌ای که دیگر توانی برای مبارزه نداشت، شکنجه شد و هرچه هم بر سر او آمد به دست کسی روی‌ داد که قرار بود مراقبش باشد و در بازگشت او به خانه‌ای که به وی تعلق داشت، یاریش دهد.

از این رو از دادگاه برای لتبی به دلیل «اقدامات سادیستی» و جنایات از پیش برنامه‌ریزی شده، درخواست حبس ابد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: