کد خبر: ۹۵۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید: ۱۰۵
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس حدود ۸ هزار پیشنهاد در لایحه برنامه هفتم توسعه طرح کردند، گفت: روح امید و پیشرفت در همه ابعاد لایحه برنامه هفتم توسعه دیده می‌شود.

غضنفرآبادی: روح امید و پیشرفت در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در موافقت با کلیات این لایحه بیان کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه با تلاش دولت، کارشناسان و مجلس شورای اسلامی اکنون به صحن علنی شورای اسلامی رسیده است. این لایحه برنامه پنج ساله‌ای است که دستورالعمل و مسیر حرکت صحیح و دقیق را در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای پنج سال پیش‌رو تبیین و مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: پس از آن که لایحه دولت به مجلس شورای اسلامی آمد پیشنهادات زیادی از سوی کمیسیون‌های تخصصی مجلس به کمیسیون تلفیق ارائه شد و بخشی از آنها مورد بررسی قرار گرفت و بخشی باقی‌ مانده که در صحن به آن رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: قریب به هشت هزار پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده است و این نشانگر دغدغه نمایندگان و کار کارشناسی است که انجام شده است. در لایحه برنامه هفتم توسعه انصافا کارهای خوبی صورت گرفته است. کمیسیون تلفیق کمک کرده تا برنامه‌های دولت در ابعاد مختلف ارتقاء پیدا کند. پیش‌بینی واقع‌بینانه درآمدها و هزینه‌ها از دیگر نکات مثبت این لایحه به شمار می‌رود. رشد اقتصادی و کاهش تورم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این لایحه به شمار می‌رود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روح امید و پیشرفت در همه ابعاد لایحه برنامه هفتم توسعه دیده می‌شود. برنامه‌های اقتصادی خوبی در این لایحه پیش‌بینی شده که می‌تواند رشد اقتصادی هشت درصدی را محقق سازد. مشارکت مردم در اقتصاد یکی از موضوعات مهمی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است. ما افتخار می‌کنیم که مردم همواره در عرصه‌های مختلف در صحنه بوده و به دولت کمک کردند راه‌اندازی حدود ۶ هزار کارخانه نیمه تعطیل در این دولت نشانگر بهره‌گیری از ظرفیت مردم در اقتصاد می‌باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در ادامه تاکید کرد: در بخش فرهنگی نیز مباحث خوبی درباره خانواده، مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی دیده شده است. در حوزه درمان کارهای خوبی دیده شده است، یک سری نوآوری‌های خوبی در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده شده که آدم را به وجد می‌آورد. در بحث صدور انحصار وراثت سال‌های سال این کار توسط دادگاه‌ها انجام می‌شد اما در برنامه پیش‌بینی می‌شد که به ثبت احوال سپرده شود. در بحث جلوگیری از سرقت‌های خرد تدابیر خوبی پیش‌بینی شده است. آنچه که کمیسیون تلفیق در این لایحه انجام داده قابل تقدیر است.

غضنفرآبادی ادامه داد: یکی از مباحث خوب دیده شده توازن منطقه‌ای است که امیدواریم با تحقق این برنامه شاهد محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم باشیم و به اشتغالزایی در این برنامه توجه شده است. همانطور که رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کردند ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد اما اکنون توصیه می‌شود که به کلیات رای داده شود و در جریان رسیدگی به جزییات مواردی که اشکال داشته باشد به کمیسیون بازگردانده می‌شود تا با هماهنگی دولت و کارشناسان مشکلات رفع شود.

انتهای پیام  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: