کد خبر: ۹۵۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۱۵۶
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی سکان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش نه مدیر غیر تخصصی و نه مدیر آسانسوری است بلکه او تمام مراحل را پلکانی طی کرده و از ورزش فهم دارد.

فلاحی: کیومرث هاشمی فهم دقیقی از ورزش داردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، در جلسه روز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رأی اعتماد، سارا فلاحی نماینده ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت با بیان اینکه «یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما و یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه، مدیران غیر تخصصی هستند که در گلوگاه‌های هستش این سرزمین تزریق می‌شوند»، اظهار کرد: وقتی مدیران را جابجا قرار میدهیم و مدیرانی که نمی‌دانند و نمی‌توانند را به بدنه مدیریت کشور تحمیل می‌کنیم، از بمباران اتمی این کشور بدتر است.

وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های ما در حوزه توسعه و پیشرفت تزریق مدیران آسانسوری است؛ مدیرانی که یا حاصل تق سیاسی به توق اقتصادی هستند یا محصول ستادهای انتخاباتی و به عنوان پادوهای انتخاباتی در اردوگاه‌های پیروز قرار گرفتند و حاصل معاملات سیاسی هستند؛ آنها خودشان بالا می‌روند اما جامعه را به بلای عقب افتادگی گرفتار می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مدیران فاقد تفکر سیستمی را دیگر چالش‌های کشور عنوان کرد و گفت: وزیر پیشنهادی ورزش نه مدیر غیر تخصصی و نه مدیر آسانسوری است بلکه او تمام مراحل را پلکانی طی کرده و از ورزش فهم دارد و می‌داند که ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد و می‌داند که ورزش صرفا مربوط به حوزه ذهن و جسم نیست بلکه ربطی وثیق با سیاست، اجتماع و فرهنگ دارد. امیدواریم او به این مهم توجه کند که بانوان می‌توانند ورزش این سرزمین را تکان دهند و جمهوری اسلامی را در رنکینگ های ورزشی بالا ببرد.

فلاحی با تاکید بر اینکه قطعاً گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک ورزشکار و ورزش شناس به تمام تعهدات خود به مجلس پایبند خواهد بود، گفت: از او انتظار داریم زمانی که بر کرسی مسئولیت قرار گرفت، فهم از منافع ملی را به ورزش کشور تزریق کند؛ قطعاً او می‌داند که ورزش تربیتی، قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی اگر مورد توجه قرار بگیرد میان‌برترین راه برای معرفی جمهوری اسلامی به جهان است.

وی تاکید کرد: آقای کیومرث هاشمی به عنوان مدیری که تک تک حوزه‌های ورزشی را می‌شناسد و از معاونت تربیت بدنی ملایر به بالاترین مقام کمیته ملی المپیک رسیده است، می‌داند که هزینه در حوزه ورزش به معنای سرمایه گذاری است. او قطعاً می‌داند که تعهد به ملت ایران هزینه دارد و باید آمادگی پرداختن هزینه را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «متاسفانه در ادوار مختلف ورزش ما به گونه‌های مختلف در اختیار کسانی بوده که نسبتی با ورزش نداشتند»، اظهار کرد: آقای هاشمی باید متعهد باشد که مسیر فرار نخبگان ورزشی ما از لحظه‌ای که بر کرسی مسئولیت می‌نشیند، بسته بماند. قطعاً او به عنوان مدیری که دیروز از مرزهای فیزیکی حفاظت کرده، می‌داند که امروز باید از مرزهای عقیدتی، فرهنگی و ارزشی دفاع کند و اتفاقا رزم امروز او بسیار سخت‌تر از رزم دیروز است؛ چراکه اگر دیروز ما با ۴۰ کشور می‌جنگیدیم امروز با نظام سلطه ای می‌جنگیم که با پول و دلارهای غربی و عربی جبهه‌های مخالفت را علیه ما گشوده‌اند.

فلاحی گفت: امروز ورزشکاری که ورزش را می‌فهمد را مورد توجه قرار دهیم و امیدوارم کرسی وزارت ورزش را به کسی واگذار کنیم که فهم دقیق از ورزش دارد. همچنین امیدواریم آقای هاشمی به عنوان یک مدیر پلکانی مسیر کسانی که می‌خواهند با رانت و ریال سیاسی ورزش ما را مورد هجمه فکری، برهنیک و تبلیغاتی قرار دهند، ببندد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: