کد خبر: ۹۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۱۱۵
با تلاش آتش‌نشانان و اقدام به موقع صورت گرفته، آتش‌سوزی مخازن یک واحد پالایش میعانات نفتی در آشتیان کنترل شد.

آتش‌سوزی مخازن پالایش میعانات نفتی در آشتیان/ عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: با تلاش آتش‌نشانان و اقدام به موقع صورت گرفته، آتش‌سوزی مخازن یک واحد پالایش میعانات نفتی در آشتیان کنترل شد.

از بامداد امروز مخازن نفتا در یک واحد پالایش میعانات نفتی و هیدروکربنی در شهرک صنعتی آشتیان دچار آتش‌سوزی شد که بعد از ۵ ساعت تلاش ۱۲ تیم‌ آتش نشانی، حریق کنترل و عملیات خنک سازی و کنترلی همچنان ادامه دارد.

این درحالیست که نیروهای امدادی از همان ابتدای کار وارد عمل شدند و در عملیات اطفای حریق تیم‌های آتش‌نشانی شهرداری‌های اراک، دلیجان، فرمهین، ساوه، آشتیان و پالایشگاه شازند در کنار تیم‌های آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی حضور داشتند.

به دنبال وقوع چنین حادثه‌ای، "فرزاد مخلص‌الائمه" استاندار مرکزی از ابتدای حادثه در واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران حاضر و ضمن انجام هماهنگی‌های مورد نیاز، دستورات لازم جهت تسریع در عملیات اطفای حریق را صادر کرد.

آتش‌سوزی مخازن پالایش میعانات نفتی در آشتیان/ عکس

"بهنام نظری" معاون سیاسی، امنیتی استاندار و "امید محترمی" مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی نیز در محل حادثه حضور یافتند و ضمن تشکیل جلسه‌ ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور کلیه اعضا در محل، تصمیمات لازم گرفته شد.

به منظور اطفای حریق و کمک به جلوگیری از حادثه در این آتش سوزی در این واحد پالایش میعانات نفتی و هیدورکربنی در شهرک صنعتی آشتیان، در مجموع ۲۵ تیم امدادی، انتظامی و عملیاتی از دستگاه‌های مختلف ستاد مدیریت بحران در میدان نقش‌آفرینی داشتند.

"امید محترمی" مدیرکل بحران استانداری مرکزی با اشاره به وقوع این حادثه اظهار داشت: حوالی ساعت ۱.۳۰ بامداد امروز پنجشنبه ۱۶ شهریورماه این حادثه بر اثر آتش سوزی دو مخزن حامل نفت‌های سبک یک واحد پالایش میعانات نفتی و هیدروکربنی در شهرک صنعتی آشتیان به وقوع پیوست که به علت حساسیت و حجم بالای آتش‌سوزی، بلافاصله تیم‌های امدادی، انتظامی و اورژانس از شهرستاهای مختلف استان به منطقه اعزام و پس از اعلام حادثه، تمام بیمارستان‌های استان نیز آماده‌باش شدند اما خوشبختانه با اقدامات به موقع از گسترش آتش به مناطق دیگری جلوگیری شد و حریق پس از ۵ ساعت عملیات سنگین، مهار شد.

وی افزود: در عملیات اطفای حریق و امداد رسانی و کنترل کامل آتش‌سوزی تا ساعت ۶.۳۰ صبح امروز، ۲۵ تیم امدادی، انتظامی و عملیاتی از دستگاه‌های مختلف استان مرکزی حضور داشتند که درحال حاضر ۳ تیم امدادی، یک تیم انتظامی و یک تیم اورژانس هنوز در منطقه حضور دارند و عملیات خنک‌سازی در حال انجام است، با این حال برآورد خسارت و علت وقوع این حادثه در دست بررسی است که در اخبار تکمیلی اعلام می‌شود و خوشبختانه این حادثه هیچ فوتی و مصدوم به همراه نداشت.

براساس اعلام از سوی مسئولان در استان مرکزی علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

آتش‌سوزی مخازن پالایش میعانات نفتی در آشتیان/ عکس

آتش‌سوزی مخازن پالایش میعانات نفتی در آشتیان/ عکس

آتش‌سوزی مخازن پالایش میعانات نفتی در آشتیان/ عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: