کد خبر: ۹۵۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
تعداد بازدید: ۴۰۰

مردی که به بهانه‌ی خواستگاری، طعمه‌هایش را شکار می‌کرد با زرنگی مادر دختر به دام افتادبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، خاطرات وکیل/ روز خواستگاری همین که رضا و پدرش وارد خانه شدند مادر سمیرا، از مراسم خواستگاری فیلم گرفت و برای دختری که خودش را نامزد رضا معرفی کرده بود ارسال کرد .... یک ساعت بعد دختر جوان به اتفاق پدر و مادرش همراه با پلیس وارد منزل خانواده سمیرا شدند.

چند ماه پس از حضور سمیرا در آموزشگاه ،رضا که مدیریت مجموعه را بر عهده داشته،به بهانه هماهنگی کلاس‌ها با وی جلسه‌ای گذاشته ، پیرامون برخی موضوعات با او حرف می زند. تداوم این جلسات سبب نزدیکی رضا و سمیرا می شود تا جایی که به بهانه دور بودن ازمحیط آموزشگاه جلسات و قرار ملاقات‌ها به خارج از آموزشگاه و به کافی شاپ کشیده می شود.
چند هفته بعد؛ پیرمردی خوش‌پوش و مبادی آداب به دفتر آموزشگاه مراجعه و از کارکنان درباره سمیرا تحقیق می کند.
پیرمرد طوری راجع به سمیرا تحقیق می کند که هر آدم بی‌خیالی جای سمیرا بود کنجکاو می‌شد تا از دلیل حضور پیرمرد مطلع شود و چه کسی بهتر از رضا که مدیر آموزشگاه است!! رضا در پاسخ به سمیرا با اظهار تعجب از رفتار پیرمرد و سپس لبخندی از سر رضایت می گوید؛ چه پیرمرد زبل شده! دیده من مدام از سمیرا خانم تعریف می‌کنم آمده برای پسرش آستین بالا بزنه!! آره خانم ،‌ من از هر یک ساعتی که پیش بابا هستم، پنجاه و نه دقیقه‌اش از شما و کمالات شما حرف می‌زنم ،بنده خدا،پدرم فکر کرده شما قابل می‌دانید تا با هم زیر یک سقف زندگی کنیم!
یک هفته از آمدن پدر رضا به آموزشگاه گذشته بود که سمیرا ماجرای آشنایی‌اش با رضا را برای والدینش مطرح کرده ،می‌گوید رضا قصد دارد از وی خواستگاری کند. چند روز بعد رضا به بهانه‌ی آشنایی خانواده ها به اتفاق پدرش به خانه سمیرا آمده، پس از این جلسه قرار می‌شود؛سمیرا و رضا دو سه ماهی در قالب نامزد برای آشنایی بیشتر با هم در ارتباط باشند.
پس از مدتی پدر سمیرا متوجه می شود، دخترش پنهانی و بدون اطلاع وی یا مادرش به خانه‌ی رضا رفت وآمدهای مکرر دارد. در همین حین مادر سمیرا نیز متوجه تغییراتی در رفتار و ظاهر دخترش شده ،همین امر سبب می شود تا خانواده سمیرا با رضا تماس گرفته و از وی بخواهند بدون آنکه چیزی به سمیرا بگوید تاریخ مراسم رسمی خواستگاری را هرچه زودتر تعیین کند.
یکی دو هفته پس از این تماس، رضا با مراجعه نزد والدین سمیرا از ایشان فرصتی دو ماهه می خواهد تا مهیای برگزاری مراسم شود.
مادر سمیرا:
از روزی که رضا برای تعیین تاریخ یک مراسم ساده دو ماه فرصت خواست به وی مشکوک شدم، این شک همزمان با کم شدن تماس‌ها و رفت و آمدهای رضا به منزل ما بیشتر شد، سمیرا هم آن دختر سابق نبود ، افسرده به نظر می رسید، کمتر در خانه می ماند و بیشتر اوقات تا نیمه شب بیرون بود و ....
وقتی اصرار و تقاضای ما برای برقراری تماس با والدین رضا به جایی نرسید ، پدر سمیرا شرط کرد چنانچه در یک ماه آینده خانواده رضا برای خواستگاری و تعیین تکلیف پا پیش نگذارند، سمیرا حق ندارد به رابطه‌اش ادامه دهد. بنابراین تصمیم گرفتم برای رفع نگرانی و صحبت با رضا به محل کارش بروم.
لو رفتن نامزد پنهان خواستگار
هنوز به درِ ورودی آموزشگاه نرسیده بودم که دیدم رضا با دختری جوان سوار بر خودروی شخصی از محدوده آموزشگاه دور می‌شود. دلم شور افتاد و برای رفع این دلشوره پشت سرشان حرکت کردم تا اینکه رضا جلوی فروشگاهی توقف کرد و به سمت فروشگاه رفت، بلافاصله فرصت را غنیمت شمردم و به سراغ خانم جوان رفتم و به بهانه خواستگاری از وی برای پسرم با او صحبت کردم که او رضا را نامزد خودش معرفی کرد و گفت چندماهی است با رضا آشنا شده و قرار است هفته آینده والدین رضا از شهرستان به خواستگاری وی بیایند.
شوکه شده بود،اما باید خودم را کنترل می کردم تا به اصل قضیه پی ببرم لذا ضمن پنهان کردن این مسأله، از دختر جوان که گفته بود خواهری دوقلو دارد، به بهانه هماهنگی با خواهرش شماره تماس گرفتم و صبر کردم تا روز خواستگاری رضا از سمیرا.
روز خواستگاری همین که رضا و پدرش وارد خانه می‌شوند مادر سمیرا، طوری که سایرین متوجه نشوند از مراسم خواستگاری فیلم گرفته ، برای دختری که در خودروی رضا با او صحبت کرده بود، ارسال و در پیامی می‌نویسد؛ نامزد شما امشب آمده خواستگاری دختر من ،اگر دوست داری خودت شاهد این مراسم باشی این نشانی منزل‌ ما.
یک ساعت بعد دختر جوان به اتفاق پدر و مادرش همراه با پلیس وارد منزل خانواده سمیرا شدند و پرده از راز خواستگار شیاد برداشته می‌شود.
پیرمردی که خودش را پدر رضا معرفی کرده بود با دیدن پلیس دستپاچه شده و با صدای لرزان به پلیس می‌گوید: رضا به من گفت والدینش در شهرستان ساکن هستند و دلش می خواهد زمانی به خانواده اش قضیه ازدواج را بگوید که از شرایط دختر مورد علاقه اش مطمئن شده و به قولی کار یکسره شده و به همین بهانه از من خواست که خودم را جای پدرش معرفی کنم و به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش بروم، منم پذیرفتم نقش پدرش را بازی کنم ، او هم در قبال حق قدم مبلغی به حسابم واریز می‌کرد و در جریان مابقی کارهای او نیستم. در تحقیقات پلیس مشخص شد رضا با همین ترفند ظرف دو سال گذشته با بیش از ۱۰ دختر رابطه برقرار کرده و هربار به بهانه‌ای از جمله فاش کردن رابطه‌اش نزد خانواده دختر مورد نظر توانسته از مجازات فرار کند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد که رضا در همان منزل نقلی خارج از شهر دوربین مداربسته‌ای داشته و از طعمه‌هایش فیلم تهیه می‌کرده و پس از قطع ارتباط اگر با اعتراض دخترها مواجه می‌شده، نسخه‌ای از فیلم را با تهدید به آبروریزی و...برای وی ارسال می‌کرده
نکات حقوقی و پیشگیرانه
*مهم ترین نکته در مواجهه با چنین موقعیتی آن است که ترس از طرح شکایت به بهانه ی حفظ آبرو یا ترس از بروز مشکلاتی چون انتشار فیلم و...خیانتی است به سایر دختران که طعمه ی احتمالی و آینده ی چنین افرادی تلقی می شوند،علاوه اینکه بنا به قانون جرایم رایانه ای فیلم گرفتن از اشخاص و انتشار آن جرم و مستحق کیفر حبس است ماده742تا745قانون مجازات.
*برخی مواقع شرایط خانوادگی برخی دختران مانع طرح شکایت و یا حتی طرح موضوع نزد خانواده است اولا چنین شخصی حتما با مشاوران خانواده و یا وکلای دادگستری مشاوره کند ثانیا به طور ناشناس موضوع را به دادستان شهر یا مراجع انتظامی محل اقامت خویش گزارش کند.
*پیش از شروع رابطه با فرد مورد نظر،بدون هرگونه ملاحظه ای از هویت واقعی شخص مورد نظر و خانواده ی وی اطمینان حاصل کرده،تا رسمی نشدن رابطه از حضور در منزل شخص امتناع کرده،بهتر است بدانید اصرار چنین شخصی به حضور در منزل قرینه‌ایست بر قصد و نیت شوم وی
* از طریق متخصصین مدارهای الکترونیک و اشخاصی که در نصب دوربین مدار بسته فعالیت دارند، طریق کشف و احراز وجود دوربین در مکان مورد نظر کسب اطلاع کنید.
*تغییرات فیزیکی و جسمانی دختران در هفته های ابتدایی برقراری رابطه‌ ‌ی جنسی یکی از نشانه های مهم و قابل اهمیت برای پیگیری خانواده هاست که توجه به این موضوع مهم از وظایف مادران عزیز است.
*پیرمردی که با رضا همکاری داشت،تحت عنوان معاونت در جرم قابل تعقیب و مجازات است که البته تایید اطلاع وی از اقدامات رضا شرط مجرم شناختن پیرمرد است(یکی از شرایط مهم تحقق معاونت در جرم هماهنگی و تبانی مرتکب اصلی با شخص معاون است،احراز این هماهنگی عنصر اساسی معاونت در جرم تلقی می‌شود)
 
خلاصه‌ی مطلب منتشر شده در روزنامه ایران
وکیل دادگستری-شیراز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: