کد خبر: ۹۵۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۲۳۰
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از زایمان موفق یک مادر جوان با راهنمایی کارشناسان تریاژ تلفنی خبر داد.

زایمان موفق یک زن در جاده با راهنمایی تلفنی اورژانسبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از زایمان موفق یک مادر جوان با راهنمایی کارشناسان تریاژ تلفنی خبر داد.

محسن آدینه‌وند سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی تماس با مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس مبنی‌ بر آغاز دردهای زایمانی مادر باردار ۳۳ ساله در جاده ایواندره شهرستان سلسله، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

وی افزود: با توجه به شروع مراحل زایمان، کارشناسان تریاژ تلفنی اورژانس ضمن کاهش استرس تماس‌گیرنده، با راهنمایی موثر و آموزش به‌موقع، نوزاد پسر به دنیا آمد.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان ادامه داد: زایمان قریب‌الوقوع یکی از موارد فوریت‌های پزشکی است و رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اقدامات خودسرانه از مهمترین نکات موثر در موارد مشابه است.

آدینه‌وند تصریح کرد: نوزاد عجول قبل از رسیدن پرسنل عملیاتی اورژانس بر بالین مادر متولد شد و پس از معاینات و اقدامات درمانی توسط تکنسین‌های فوریت‌ پزشکی با علائم حیاتی نرمال به بیمارستان امام خمینی(ره) الشتر انتقال یافت.

وی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس بیان کرد: آنها در ۴ ماهه گذشته با تولد ۳ نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی و قبل از رسیدن به مراکز درمانی به مادران یاری رساندند.

گفتنی است، واحد تریاژ تلفنی اولین محل برقراری ارتباط بین مددجو و سیستم فوریت‌های پزشکی محسوب می‌شود و خط اول پاسخگویی مستقیم و بدون واسطه با تماس‌گیرنده است و تا حد امکان بروز عوارض متعاقب حادثه یا بیماری را به حداقل رسانده و بیمار، مصدوم و صحنه حادثه را تا رسیدن نیروهای عملیاتی اورژانس در حد امکان مدیریت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: