کد خبر: ۹۵۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۳۱۸
۷ خرداد و ۲۵ تیر هر سال، فرصتی ایجاد می‌کند تا جهت دقیق قبله برای نمازخانه‌ها، مساجد و یا حتی منازل توسط مردم تعیین شود.
امروز، آخرین روز تعیین جهت دقیق قبله در سال ۱۴۰۲به گزارش خبرداغ به نقل از مبلغ: ۷ خرداد و ۲۵ تیر هر سال، فرصتی ایجاد می‌کند تا جهت دقیق قبله برای نمازخانه‌ها، مساجد و یا حتی منازل توسط مردم تعیین شود.

به گزارش «مبلغ»- دو روز در سال، امکان تعیین دقیق قبله بر اساس تابش خورشید وجود دارد.

بر اساس این گزارش، ۷ خرداد و ۲۵ تیر هر سال، فرصتی ایجاد می‌کند تا جهت دقیق قبله برای نمازخانه‌ها، مساجد و یا حتی منازل توسط مردم تعیین شود.

در حقیقت در لحظه اذان ظهر (مطابق با ظهر شرعی در مکه مکرمه) در روزهای ۷ خرداد و ۲۵ تیر، خورشید درست بالای خانه کعبه بوده و خانه خدا هیچگونه سایه‌ای نخواهد داشت.

با قرار دادن شاخصی عمود بر زمین در ساعت ۱۲:۵۷ به وقت ایران در روز بیست و پنجم تیرماه (مطابق با ظهر شرعی در مکه مکرمه)، جهت مخالف سایه شاخص در هر مکان، سمت دقیق قبله را نشان می‌دهد.

امروز، آخرین روز تعیین جهت دقیق قبله در سال ۱۴۰۲

 

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: