کد خبر: ۹۴۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
تعداد بازدید: ۱۵۴
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: زن و مرد جوان دامغانی به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باختند.
زوج جوان دامغانی بر اثر گازگرفتگی جان باختندبه گزارش خبرداغ ،محمد علی طاهری شامگاه شنبه در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: عصر امروز ۲۴ دی ماه این حادثه به مرکز اورژانس اطلاع داده شد.

وی علت این حادثه را مسمومیت با مونوکسید کربن ناشی از آبگرمکن عنوان کرد و از فوت زن ۲۸ ساله و مرد ۳۰ساله در این حادثه خبر داد.

طاهری یادآور شد: چند ساعت از فوت این زن و مرد گذشته بود که پیکر بی‌جان آنان کشف شد.

عملکرد ناقص دستگاه‌های گازسوز خانگی ممکن است عاملی برای نشت گاز مونوکسید کربن باشد. چیزی که این گاز را خطرناک می‌کند، بی‌رنگ بودن، بی‌بو بودن و بدون مزه بودن آن است؛ بنابراین زمانی که دستگاهی در خانه نشتی داشته باشد، بسیار خطرناک است و فرد را مسموم می‌کند.

علائم مسموم شدن با گاز مونوکسید کربن شامل سرگیجه، ضعف، سردرد، اختلال در جهت یابی، درد عضلانی، کوتاه شدن تنفس، تاری دید و هوشیار نبودن می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: