کد خبر: ۹۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۱۴۰
مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به کاهش بی‌سابقه دمای هوا در استان، گفت: سامانه سرد و بارشی از امشب وارد استان گلستان شده و دمای هوا بین ۱۶ تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد.

آماده‌باش برای سرمای بی‌سابقه در گلستان / کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوابه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به کاهش بی‌سابقه دمای هوا در استان، گفت: سامانه سرد و بارشی از امشب وارد استان گلستان شده و دمای هوا بین ۱۶ تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد.

امان محمد کمالی با اشاره به کاهش بی‌سابقه دمای هوا در استان، اظهار داشت: سامانه سرد بارشی از امشب فعالیت خود را در گلستان آغاز می‌کند که پیامد فعالیت این سامانه بارشی و ناپایدار، بارندگی، بارش برف در بیشتر مناطق استان، احتمال وقوع کولاک، کاهش دما بین 20 تا 16 درجه سانتیگراد، وزش باد به نسبت شدید است.

وی گفت: فعالیت این سامانه تا پنجشنبه در استان ادامه دارد، اما سرمای ناشی از فعالیت این سامانه تا جمعه در گلستان پایدار است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان افزود: اختلال در رفت و آمد جاده‌ای، آسیب به محصولات باغی و زراعی، خسارت به تاسیسات آبرسانی ازاثرات فعالیت این سامانه است.

کمالی ادامه داد: از دوشنبه با تشدید فعالیت این سامانه تا پنجشنبه، برف و یخبندان و در ارتفاعات، کولاک و پدیده مه پیش بینی می‌شود. به دنبال فعالیت این سامانه، دمای اغلب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید و سرما تا جمعه تداوم خواهد داشت.

علی طالبی، مدیرعامل شرکت گاز گلستان با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو از مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی خواست که مصرف را مدیریت کنند تا با افت یا قطعی مواجه نشویم.

محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز به باغداران توصیه کرد که باقیمانده میوه‌ها را بچینند و زارعان 50 کیلوگرم کود اوره و 50 کیلوگرم کلرید پتاسیم را به عنوان سرک در مزارع استفاده کنند.

نعمت الله حاجی زاده، سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان هم از مردم خواست که از سفر‌های غیرضروری مخصوصاً از مسیر‌های کوهستانی، خودداری کنند و در صورت اضطرار، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب گلستان هم از هم‌استانی‌ها خواست با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی گلستان برای ورود سامانه سرد و بارشی به گلستان، عایق‌بندی تاسیسات آب و فاضلاب (کنتور، لوله‌ها و شیر آلات آب) خود به ویژه در مناطق کوهستانی را کنترل کنند.

در این اطلاعیه هم چنین از افراد خواسته شده است؛ در صورت بروز حادثه در انشعابات آب و فاضلاب، مورد را به مرکز ارتباطات مردمی به شماره 122 شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: