کد خبر: ۹۳۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۱۷۴
علت اینکه خلافی موتورسیکلت‌ها زیاد است، این است که این وسیله نقلیه به دلیل دو چرخ‌بودن و جمع‌وجوربودن، از هر مسیری و راهی می‌تواند عبور کند.

دلیل خلافی زیاد موتورسیکلت‌ها این است که فقط دوتا چرخ دارندبه گزارش خبرداغ به نقل از شرق:پیاده‌روها، در ترافیک‌های سنگین از لابه‌لای ماشین‌ها، مناطق مربوط به طرح‌های ترافیک و... همه اینها و بسیار عوامل دیگر باعث می‌شود که خلافی موتورسیکلت‌ها زیاد شود و بالا برود. البته ثبت این تخلفات معمولا در حالی است که خود موتورسوار از آن بی‌اطلاع است‌ اما ممکن است موتورسواری توسط افسر راهنمایی و رانندگی به دلیل نداشتن کلاه ایمنی متوقف و جریمه شود و حتی موتور به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل شود.

جرایم مربوط به خلافی موتورسیکلت‌ها

این جرایم از کد تخلفات رانندگی را در زیر مشاهده می‌کنید:

انجام حرکات نمایشی مانند دورزدن درجا یا تک‌چرخ‌زدن

سرعت غیرمجاز

عبور از چراغ قرمز

عبور از خطوط ویژه

حرکت در معابر عمومی و پیاده‌روها

عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتورسیکلت

ایجاد مزاحمت و سروصدا در مکان‌های عمومی

مخدوش‌سازی و نداشتن پلاک موتور

نداشتن بیمه‌نامه و مدارک معتبر.

روش استعلام خلافی موتورسیکلت

برای استعلام خلافی موتورسیکلت فقط یک روش وجود دارد و آن مراجعه به پلیس + 10 است. این در حالی است که بسیاری از سایت‌ها تمام روش‌هایی را که برای استعلام خلافی ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای دریافت خلافی موتور هم معرفی می‌کنند؛ درصورتی‌که هیچ‌یک از این روش‌ها برای استعلام خلافی موتورسیکلت مؤثر و مفید نیستند. این نشان می‌دهد در سیستم خدمات‌دهی الکترونیک ناجا درباره خدمات‌رسانی به موتورسیکلت‌سواران، نارسایی وجود دارد. کمک‌گرفتن از دفاتر پلیس + 10 برای استعلام خلافی موتورسیکلت تنها روشی است که شما را به هدف می‌رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: