کد خبر: ۹۳۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۱۴۵
کاخ سفید طی بیانیه‌ای از ادامه ارسال سلاح به اوکراین خبر داد و بدون اشاره به حادثه انفجار پل کریمه گفت روسیه می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد.

بواشنگتن بدون اشاره به انفجار کریمه از ادامه ارسال سلاح به اوکراین خبر داده گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ،کاخ سفید روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از ادامه حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف در مقابل روسیه خبر داد ولی از اظهار نظر درباره انفجار پل بین روسیه و شبه جزیره کریمه خودداری کرد.

حدود ساعت ۶ صبح دیروز (شنبه) یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه از سمت شبه جزیره تامان منفجر شد. این انفجار، آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود را منجر شد. از این پل به عنوان تنها مسیر ارتباطی میان شبه جزیره کریمه و روسیه یاد می‌شود.

سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور تشکیل یک کمیسیون دولتی برای تحقیق در این موضوع را صادر کرده است. به گفته کمیته مبارزه با تروریسیم در این انفجار دو خط جاده‌ای آسیب دیده اما به طاق پل آسیبی وارد نشده است.

واشنگتن در بیانیه خود آورده است که همچنان به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد. در این بیانیه گفته شده است که روسیه می‌تواند جنگ را پایان دهد.

 به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، با حضور در برنامه خبری شبکه ای‌بی‌سی گفت: ما واقعاً چیزی برای اضافه کردن به گزارش‌های مربوط به انفجار پل نداریم. آنچه می توانم به شما بگویم این است که پوتین این جنگ را آغاز کرد و او می‌تواند امروز به سادگی با انتقال نیروهایش به خارج از کشور به آن پایان دهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: