کد خبر: ۹۳۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
تعداد بازدید: ۱۱۴
«شارل میشل» رئیس شورای اروپا که به قطر سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه)، در گفتگو با شبکه «الجزیره» گفت: «به‌رغم وجود نشانه‌هایی منفی در خصوص پیشنهاد اتحادیه اروپا، ما از توافق هسته‌ای با ایران منصرف نخواهیم شد.»

برئیس شورای اروپا: به‌رغم وجود نشانه‌هایی منفی در خصوص پیشنهاد اتحادیه اروپا از توافق با ایران منصرف نخواهیم شده گزارش خبرداغ به نقل از فارس: «شارل میشل» رئیس شورای اروپا که به قطر سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» به توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد.

رئیس شورای اروپا اظهار داشت: «قطر نقشی اساسی در زمینه انرژی دارد و ما تمایل داریم روابطمان را با این کشور تقویت کنیم. اروپا به علت جنگ روسیه با اوکراین تحت فشار قرار دارد و این مسئله روند انرژی‌رسانی را نیز تحت فشار قرار داده و قیمت‌ها را بالا برده است.»

شارل میشل اضافه کرد: «هدف از تحریم روسیه فشار بر این کشور برای توقف جنگ علیه اوکراین است. اتحادیه اروپا شریکی مطمئن است و ما آماده همکاری با تمام کشورها هستیم.»

میشل با اشاره به رایزنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و آمادگی برای شراکت با دوحه، گفت: «ماه‌های آینده برای اتحادیه اروپا سخت خواهد بود و بسیاری از شرکت‌ها به علت قیمت انرژی متضرر شده‌اند.»

او همچنین به توافق هسته‌ای با ایران پرداخت و گفت: «به‌رغم وجود نشانه‌هایی منفی در خصوص پیشنهاد اتحادیه اروپا، ما از توافق هسته‌ای با ایران منصرف نخواهیم شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: