کد خبر: ۹۲۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
تعداد بازدید: ۱۶۲
عضو هیئت مدیره شستا گفت: یکی از راههای ایجاد انظباط مالی پایش اجرای دستورالعمل ها توسط معاونت برنامه ریزی شرکت هاست.

ضرورت پایش رعایت انظباط مالی توسط شرکت های تابعهبه گزارش خبرداغ ، سید امیرمنصور برقعی عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در جمع بندی اولین پنل از همایش سراسری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با عنوان “تولید؛ حاکمیت شرکتی و شفافیت انظباط مالی” اظهار کرد: دستورالعمل شفافیت و حاکمیت شرکتی توسط بورس به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. بنابر این دستور العمل اعضای هیئت مدیره موظفند طبق دستورالعمل به لحاظ مالی و حقوقی بطور دوره ای به ارتقای سازمانی بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه و منطبق سازی شرکت ها با دستورالعمل سازمان بورس گفت: اصل ایجاد انظباط مالی بر مبنای نقشه راه است و این مهم همان سند بودجه ای است که در تمامی شرکت ها وجود دارد که باید توسط معاونت برنامه ریزی شرکت ها پایش و با اعمال کنترل با اسناد بالادستی تطبیق یابد.

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیان کرد: قرار گرفتن صورت های مالی شرکت ها بر روی کدال، رعایت انظباط مالی و مستند سازی آن است بنابراین پیاده سازی بندهای دستورالعمل ضرورت دارد.

برقعی با اشاره به وجود تکالیف مجامع سال گذشته برخی شرکت ها گفت: مدیران عامل نباید اجازه تکرار یک بند را برای سالهای متمادی بدهند وقتی یک بندی 5 سال در حال تکرار است باید راه حلی برای آن اندیشیده شود، باید علت تکرار آن مشخص شده و برای رفع اثر آن اقدام شود چرا که تکرار بندها در سالهای مختلف به معنای مدیریت ناکارآمد آن شرکت است.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: