کد خبر: ۹۲۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۱۲۷
تیم شهرخودرو هم همانطور که انتظار می‌رفت سهمیه لیگ برتری خودش را از دست داد.

سقوط یک شهربه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، تیم فوتبال شهر خودرو همانطور که در امتداد روند رو به نزول این تیم از ابتدای فصل شاهدش بودیم در نهایت روز گذشته و با شکست دو بر یک مقابل پرسپولیس و یک هفته پیش از پایان لیگ کارش در سطح اول فوتبال ایران تمام شد و سقوطش به لیگ دسته اول مسجل شد تا چند سال بعد از اینکه سیاه‌جامگان مشهد از لیگ یک سقوط کرد، یک تیم دیگر از این شهرهم به چنین سرنوشتی دچار شود و شهری که روزگاری دو نماینده در سطح اول فوتبال ایران داشت، حالا فصل بعد را به دور از هیاهوی لیگ برتر سپری کند.

شهرخودرو مشهد که ابتدا با نام پدیده کارش را در فوتبال ایران شروع کرد، در سال 92 و با خرید امتیاز مس سرچشمه تاسیس شد و در همان فصل اول موفق شد با صعود از لیگ آزادگان، لیگ برتری شده و در همان سال‌های ابتدایی به یک تیم قدرتمند در سطح اول فوتبال ایران تبدیل شد و از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بود و توانست تجربه حضور در این رقابت‌ها را هم داشته باشد.

پدیده تا سال 97 با این نام در فوتبال ایران مشغول به فعالیت بود و بعد از آن با واگذاری به مجموعه شهرخودرو مشهد نامش تغییر و برای دو سال به این اسم شناخته می‌شد. بعد از آن با واگذاری به هیات فوتبال استان خراسان رضوی دوباره نامش به پدیده تغییر پیدا کرد و سال گذشته با پیگیری‌های قضایی صورت گرفته از سوی مالک باشگاه برای بار دیگر به نام شهرخودرو تغییر نام داد.

با این وجود تنزل جایگاه شهرخودرو از یک تیم مدعی در فوتبال ایران تا تیمی که از مدت‌ها قبل سقوطش به لیگ دسته اول تقریباً قطعی به نظر می‌رسید در نتیجه سو مدیریت هایی بود که صورت گرفته و کسی هم پاسخگوی وضعیت تنها نماینده یکی از بزرگترین شهرهای ایران در لیگ برتر نبود.

ابتدای فصل بود که رضا مهاجری به عنوان سرمربی شهرخودرو مشغول به فعالیت بود ولی اختلاف با مدیریت باشگاه باعث شد بدون اینکه به او اعلام شود از این تیم کنار گذاشته شده و اکبر میثاقیان جای او را در تمرینات گرفت. حضور همزمان دو سرمربی از آن دست اتفاقاتی است که مختص فوتبال ایران است.

14996259_918

لیگ برتر با میثاقیان برای مشهدی ها شروع شد ولی 9 هفته بیشتر با نتایج ضعیفش بیشتر دوام نیاورد تا میثاقیان برکنار و بعد از مدتی داوود سیدعباسی جایش را گرفت. اگرچه سرمربی جوان شهرخودرو نتایج قابل قبولی کسب کرد ولی اوضاع به قدری وخیم بود که نتوانست با وجود عملکرد فنی خوب از سقوط فرار کند.

اوضاع وخیم مالی و عدم رسیدگی به وضعیت تیم از دلایل اصلی سقوط شهرخودرو بود. عدم پرداخت مطالبات بازیکنان که در چند مرحله منجر به اعتصاب و تعطیلی تمرینات این تیم شد تا نبود امکانات و زیرساخت‌های اولیه از دیگر مشکلات این فصل مشهدی‌ها بود. تصاویری که از تمرین با توپ فرضی پیش از دیدار با ذوب آهن از عجایبی بود که این فصل در تیم شهرخودرو رقم خورد و یک آبروریزی بزرگ برای لیگ برتر فوتبال ایران بود.

در هر صورت شهرخودرو هم سقوط کرد و لیگ یکی شد و با این شکل و شیوه اداره بعید است به این زودی‌ها بتواند دوباره سهمیه لیگ برتر ار کسب کند و چه بسا به سرنوشت سیاه‌مگان دچار شود.

سقوط شهر خودرو یک شکست تلخ دیگر در پروژه خصوصی‌سازی فوتبال ایران بود و به سایر تجربه‌های تلخ قبلی از جمله استیل آذین، ملوان، راه آهن، داماش و... اضافه شد. تیم‌های دیگری هم مثل تراکتور بودند که در چهارمین سال خصوصی بودن جزو تیم‌های در حال سقوط بود و هفته گذشته از سقوط نجات پیدا کرد و این عملکرد ضعیف در فوتبال خصوصی نگرانی‌ها را نسبت به ادامه این روند در تیم‌های مطرح فوتبال ایران از جمله استقلال و پرسپولیس افزایش خواهد داد و چه بسا باعث کند شدن این روند شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: