کد خبر: ۹۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید: ۲۷۴
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس بانک مرکزی در نشست غیرعلنی صبح امروز اعلام کرد که با تغییرات اعمال شده در بودجه و افزایش ارقام، پایه پولی تغییر کرده ‌و نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی کشور است.

هشدار کاهش ارزش پول ملی در سال آیندهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس بانک مرکزی در نشست غیرعلنی صبح امروز اعلام کرد که با تغییرات اعمال شده در بودجه و افزایش ارقام، پایه پولی تغییر کرده ‌و نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی کشور است.

علی خضریان در جلسه علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه) و در جریان بررسی بندهای مربوط به درآمدهای نفتی دولت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز اعلام کرد که با تغییر رقم‌های بودجه، پایه پولی افزایش پیدا کرده که این باعث کاهش ارزش پول ملی می شود؛ دولت موضع رسمی خود را در جلسه غیر علنی اعلام کرد.

نماینده تهران ادامه داد: برای جبران کسری دولت در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد ما این است قیمت فروش نفت را روی ۷۰ دلار نگه داریم اما میزان فروش نفت را کاهش دهیم. روز گذشته نیز به همراه آقای شریعتی نماینده تهران جلسه‌ای با مسئولان شرکت ملی نفت داشتیم، میزان فروش نفت که در گزارش کمیسیون تلفیق تعیین شده عدد بالایی است اگر وزارت نفت نتواند این میزان نفت را بفروشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

وی اضافه کرد: این امر موجب می‌شود که ارزش پول ملی کاهش یابد، با این وضعیت به بازنشستگان و فرهنگیان بگویید ارزش هزار تومان امسال کمتر از هزار تومان سال آینده می‌شود.

در نهایت نمایندگان مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند و بند ب تبصره ۱ مربوط به سقف منابع نفتی بودجه در سال ۱۴۰۱ را به شرح زیر تعیین کردند:

«سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۱، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۲ و منابع مربوط به سه‌درصد (۳%) مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون معادل چهارمیلیون و هشتصد و چهل و چهار هزار میلیارد (۴.۸۴۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نمی‌باشد.

در صورت افزایش عواید حاصل از منابع جزء(۱) این بند نسبت به ردیفهای مصوب، دولت مکلف است به میزان افزایش منابع، سقف انتشار اوراق مالی اسلامی موضوع بند(ب) تبصره(۵) این قانون را کاهش دهد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
2585 میلیارد تومان برداشت دولت از حسابهای مخابرات در طی
یک سال (بهمن 99 تا بهمن 1400)
مخابرات ما- دولت برای سود سهام 99 و موارد دیگری در 1400 مبلغ 2585 میلیارد تومان از حسابهای مخابرات برداشت کرده است.
مخابرات ما- بر اساس سندی که به مخابرات ما رسیده است از زمان حضور تیم جدید مدیریتی در مخابرات (بهمن 99 تا بهمن 1400) ، دولت بابت سود سهام 99 و موارد دیگری در سال 1400 مبلغ 2585 میلیارد تومان از حساب مخابرات بیرون برده است.این امر در زمانهایی انجام شده است که مخابرات به شدت با کمبود نقدینگی برای پرداخت حقوق کارکنانش روبرو بوده است یعنی در پایان سال 1399 و پایان ماه های حقوقی در 1400.

گفته می شود در بهمن ماه جاری، پیش از پرداخت حقوق حساب مخابرات به مبلغ 160 میلیارد تومان و 300 میلیارد تومان مسدود شده در حالی که زمان پرداخت حقوق و تمرکز پول در حسابها برای پرداخت حقوق بوده است.ذکر شده که دقیقا همان حسابها مسدود شده.

در سال 1399 مبلغ 1356 میلیارد تومان و برای مطالبات 1400 مبلغ 1229 میلیارد تومان از مخابرات توسط دولت دریافت شده است. در این سند ذکر شده کلیه دریافتی های سال 1399 بابت سود سهام بوده اما در این سند برای نوع دریافتی های سال 1400 عنوانی ذکر نشده است.

دسترسی به حساب مالی سهامدار دوم یعنی اعتماد مبین ممکن نشده است اما می توان تصور کرد حداقل نیمی از سود سهام مخابرات که سالانه حدود 2000 میلیارد تومان بوده (در دو سال 1399 و 1400 حدود 4 هزار میلیارد تومان) به سهامدار دوم می رسد.این سهامدار بدون دریافت معطل نخواهد ماند!

اینک شما تصور کنید شرکتی که برای تعدیل بخشی از تعرفه اش دهها تعهد برای توسعه امضا کند، آخرش هم به هیچ جا نمی رسد با وجود این دریافتهای سهامدارانش راه به کجا می برد؟

شرکتی که در طول یک سال حداقل 4 هزار میلیارد تومان -با مسدود کردن- از حساب هایش خارج می شود در این شرایط چگونه باید سرپا بماند.

پی نوشت خبر را اختصاص می دهیم به خبری که به نظر می رسد به این کار دولت ، در گرفتن سود سهام عدالت از شرکتهای خصوصی مربوط باشد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: