کد خبر: ۹۰۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۲۴۷
وزیر کشور گفت: امروز خون شهید سلیمانی در همه رگ‌های ملت ما و امت اسلامی جریان دارد و برای پیمودن آن راه شهید به جریان افتاده است.

امروز خون شهید سلیمانی در رگ‌های امت اسلامی جریان داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، احمد وحیدی در نخستین همایش علمی پژوهشی مکتب شهید سلیمانی گفت: این شهید مظهر پیروزی اخلاقی و انسانی در میدان جهاد و شهادت است و مظهر پیروزی‌ها بر نفس است. کسی که غم یک امت و یک ملت را بخورد می‌توان او را امت و ملت خطاب کرد و عجب امتی داریم که چنین شخصیتی را می‌تواند بپروراند.

وزیر کشور  با بیان این  اکنون ما هستیم و این راه و مکتب این شهید بزرگوار و این راهی که باید برویم و گردنه‌هایی که در پیش داریم. امروز خون شهید سلیمانی در همه رگ‌های ملت ما و امت اسلامی جریان دارد و برای پیمودن آن راه شهید به جریان افتاده است.

وی افزود: امروز مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش همه دوستداران و هواداران شهید سلیمانی وجود دارد و امروز این مسئولیت بر دوش همه است. شهید سلیمانی به ما باوراند که این فرمایش بزرگ مقام معظم رهبری تحقق پیدا می‌کند که رژیم صهیونیستی رفتنی است و این راه و مکتب شهید سلیمانی مسیر نابودی دشمن صهیونیستی و استکبار است و شهید سلیمانی به ما باوراند که ابهت پوشالی استکبار جهانی فروریختنی است.

وحیدی با اشاره به این که امروز مقاومت بیش از هر زمانی درخشنده‌تر و پرجوشش‌تر مسیر حرکت پرصلابت خود را طی می‌کند، عنوان کرد:  این همایش برای بررسی مکتب مردی است که از زمان فراتر رفت و مکان را درنوردید، مردی که نگاه عارفانه او به جهان هستی و به همه اعمال و رفتار و عملکردش امروز در پیش چشم همه ملت ما می‌درخشد. مردی که به تنهایی انقلاب اسلامی را به جلو برد یعنی گام‌هایی به جلو کشید و این خیلی مسئله عجیبی است که چطور یک نفر توانست چنین انقلاب عظیم و دستاورد مهمی را به تنهایی گام‌ها به جلو ببرد و این کار سنگینی است.

وی افزود: امروز از وجودی پرده نمایی شد و چیز‌هایی را یافتیم که انصافاً مدهوش کننده و حیرت برانگیز است که خداوند چگونه موجودی را آفریده است و این که کسی به نقطه‌ای برسد که با پرده نمایی از وجودش عواطف و اراده‌ها را متوجه خود کند و همین جاست که مکتب خودش را بیشتر نشان می‌دهد.مکتب راه است و این راه راهنما و مقصد می‌خواهد که شهید سلیمانی هم راهنما بود و هم مکتب را نشان داد و همین که خودش راهبری کرد و مکتب یعنی همین.

وزیر کشور با بیان این که هنوز در اول راه هستیم، گفت: دو سال از این شهادت گذشته است و هر چه می‌گذرد عقول‌ها بیشتر متوجه این شهید می‌شوند و هر چه زمان می‌گذرد اعمال وجودی این شهید بیشتر رخ می‌نمایاند و معلوم می‌شود که چه قهرمان و چه عنصر بزرگی بوده است که توانست خیل مشتاقان را جذب کند. امروز درخشش‌های بسیاری از رهروان این راه می‌بینیم مانند شهدای بزرگ عماد مغنیه، شهید المهدی که امروز آسمان ما را پرستاره و درخشان می‌کنند و راهی که شهدا نشان می‌دهند این حرکت ما را پر رهرو و پرهیبت می‌سازد و بر همین اساس است که امروز مقاومت بیش از هر زمانی درخشنده‌تر و پرجوشش‌تر مسیر حرکت پرصلابت خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: همه این‌ها را مرهون این شهید بزرگوار هستیم، شهیدی که اندیشه ورز و عارف و مجاهد بود، مهاجر بود، خود شاهد بود و به تعبیر خود شهید بزرگوار شهید بود که شهید شد و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نام او تا ابد زنده است و این مفهومش این است که راه شهید راه بی بازگشت و پر رهروی است و اگر در این مسیر و آن منطق حرکت کنیم حتماً پیروزی نصیب ما خواهد شد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: