کد خبر: ۹۰۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید: ۲۷۹
جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در ۹ ماه ابتدای امسال میزان تصادف در بخش حمل و نقل بار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش چشمگیر تصادفات حمل و نقل باری در جاده‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از صدا و سیما : جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در ۹ ماه ابتدای امسال میزان تصادف در بخش حمل و نقل بار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

سردار حسینی با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی‌ها و حمل و نقل بار و مسافر و تجاری در کشور، زمین پایه است، افزود: بنابراین ناوگان عمومی بار ومسافر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت: در نه ماه اول سال ۱۴۰۰ در بخش حمل و نقل عمومی بار بیش از ۳۷۰ میلیون تردد در کشور ثبت شده و این در صورتی است و البته بیش از ۳۲ درصد از ناوگان عمومی بار در سن فرسودگی است.
سردار حسینی ادامه داد: همین سن فرسودگی و مشکلاتی از قبیل گرانی لاستیک و قطعات و کیفیت پایین قطعات شرایطی را ایجاد کرده است که شاهد افزایش تعداد تصادفات، جانباختگان و مصدومان تصادف هستیم و متاسفانه افزایش چشمگیری در این مدت داشته است.
جانشین راهور ناجا افزود: برای حل این مسئله باید اقدام جدی و همه جانبه صورت بگیرد و سازمانی که مسئول و متولی نوسازی است باید به سرعت وارد شود، چون هر روز شاهد آن هستیم که آمار ۳۲ درصد فرسودگی در حال افزایش است و تعداد بیشتری از کامیون‌ها فرسوده می‌شود.
وی ادامه داد: باید حمایت‌ها در این زمینه از سوی سازمان‌های متولی برای ارتقای ایمنی افزایش یابد و حتما ناوگان حمل و نقل بار همانند ناوگان عمومی مسافر با سامانه سپهتن کنترل شود.
سردار حسینی گفت: اگر سامانه سپهتن به زودی در ناوگان حمل و نقل بار تجهیز شود، شاهد کاهش تصادف در این بخش خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: