کد خبر: ۹۰۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
تعداد بازدید: ۲۵۲
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: یکی از منشأهای رانت و فساد در کشور چند نرخی بودن ارز است و ادامه روند فعلی در تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی زمینه را برای فساد در این حوزه فراهم می‌آورد.

نماینده مجلس: چند نرخی بودن ارز از سر چشمه‌های رانت و فساد در کشور استبه گزارش خبرداغ ، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر اهمیت اصلاح تخصیص ارز 4200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی گفت: چند نرخی شدن ارز در کشور اساساً اشتباه است و زمینه را برای سوءاستفاده از این فضا فراهم می‌آورد.

وی افزود: یکی از منشأهای رانت و فساد در کشور چند نرخی بودن ارز است و این کار یک مقدمه‌ای برای سوءاستفاده و رانت برای یک عده‌ای خاص و سودجو می‌شود و ادامه این روند فعلی در تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی زمینه را برای فساد در  این حوزه فراهم می‌آورد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: امروزه تمام مشکلات از جمله درحوزه نهاده‌های دامی متأثر از فساد و رانت در تخصیص ارز 4200 تومانی برای تأمین نهاده‌ها بوده است و اگر این روند در تخصیص ارز ترجیحی ادامه پیدا کند کماکان ما رانت و فساد را در این حوزه خواهیم داشت.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی به معنی حذف آن نیست ولی واقعیت این است که وضعیت فعلی در رابطه با این موضوع وضعیت پسندیده‌ای نیست و لذا لازم است تا ضمن دنبال کردن سیاست تک‌نرخی شدن ارز، یارانه این بخش را دراختیار سرپرستان خانوار قرار دهیم.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که با اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی، دولت باید نظارت جامع و کاملی را بر بازار داشته باشد تا مجدد تورم در کشور ایجاد نشود و این موضوع به عنوان یک بهانه برای افزایش قیمت به دست سودجویان نیفتد که باز نتیجه نهایی این کار این باشد که دودش در چشم طبقات ضعیف جامعه برود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت:‌ اگر با آرامش این اصلاح انجام شود، قطعا شرایط بسیار خوبی در کشور به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: