کد خبر: ۹۰۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
تعداد بازدید: ۲۵۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت قصد دارد با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی انجام دهد که مردم دیگر برای تهیه کالاهای اساسی خودشان دچار مشکل نشوند و هیچ فشاری به آنها وارد نشود.

قصد دولت برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی کمتر کردن فشار بر مردم استبه گزارش خبرداغ ، محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اصلاح ارز ترجیحی، اظهار داشت: هدف از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی این بود که بتواند کالاهای اساسی را با قیمت پایین و متناسب به دست مصرف کننده برسد اما شاهد بودیم به غیر از دو یا سه کالای اساسی بقیه اقلام اساسی با نرخ آزاد در بازار فروش می رسید.

وی ادامه داد: از این‌رو یارانه‌ای که دولت برای اقلام اساسی مردم پرداخت می‌کرد به دست آنها نمی‌رسید بلکه در اختیار افراد سودجو و رانتخوار قرار می گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مثلاً در دولت‌گذشته حدود چند میلیارد دلار برای ورود کالای اساسی به کشور ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص پیدا کرد که متاسفانه افرادی از این یارانه که برای مردم بود سوء استفاده کرده و در جهت امیال خودشان استفاده کردند.

علیپور با بیان اینکه در نهایت کالای اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده بود اما با ارز آزاد در بازار به فروش رسید، بیان کرد: دولت قصد دارد با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی انجام دهد که مردم دیگر برای تهیه کالاهای اساسی خودشان دچار مشکل نشوند و هیچ فشاری به آنها وارد نشود.

نماینده مردم خوی و ماکو تاکید کرد: دولت آقای رئیسی باید نرخ ارز را تک نرخی کند زیرا چند نرخی بودن ارز باعث می شود که رانت و فساد ایجاد شود و افرادی از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای تامین نیازهای اولیه مردم بود سوء استفاده کنند تا ثروت نامشروع خودشان را افزایش بدهند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: