کد خبر: ۸۹۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید: ۲۵۱
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده طی امروز و فردا در برخی استان‌ها نسبت به طوفان گردوخاک در ۵ استان کشور هشدار صادر کرد.

وضعیت آب و هوا، امروز ۷ شهریور ۱۴۰۰ / هشدار طوفان گردوخاک در ۵ استانبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده طی امروز و فردا در برخی استان‌ها نسبت به طوفان گردوخاک در ۵ استان کشور هشدار صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایداری پیش بینی شده است.

امروز و فردا در ارتفاعات مازندران، شرق تهران و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات مازندران، هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. امروز و فردا در نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. روز‌های دوشنبه و سه شنبه نیز در برخی ساعات سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه: افزایش اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۷: خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز‌های احتمالی، کاهش کیفیت هوا و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: