کد خبر: ۸۹۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
تعداد بازدید: ۲۷۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هشدار داد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تنش در تالاب هورالعظیم زیاد است و شرایط زیست آبزیان تالاب رو به نگرانی است و تنها راه حل جلوگیری از مرگ و میر گسترده ماهیان، اختصاص حق‌آبه تالاب است.

خشک شدن ۴ درصد به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ،محمدجواد اشرفی اظهار کرد: مطالبه‌گر حق‌آبه تالاب هستیم و نیاز آبی تالاب باید توسط وزارت نیرو تامین شود. بر اساس ماده ۲ قانون حفاظت و احیای تالاب‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به تعیین حق‌آبه تالاب و وزارت نیرو مکلف به تخصیص و تامین حق‌آبه تالاب است.

وی افزود: متاسفانه با توجه به وجود تالاب‌های بزرگ در مقیاس ملی و فراملی در سراسر کشور و خوزستان، حق‌آبه تالاب‌ها به اندازه نیاز آبی پرداخت نمی‌شود. چالشی که در روزهای اخیر در تالاب هورالعظیم خوزستان با آن روبه‌رو هستیم صرفا به دلیل عدم تامین حق‌آبه تالاب بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تعیین حق‌آبه تالاب هورالعظیم در سه سناریو، گفت: تعیین حق‌آبه تالاب‌ها انجام و سازمان آب و برق خوزستان این اعداد را تایید کرده است و به کارگروه شورای عالی آب کشور ارجاع داده شده است اما قطعا مقاومت‌هایی در بدنه کارشناسی یا مدیریتی وزارت نیرو در ارتباط با این میزان حق‌آبه وجود دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: