کد خبر: ۸۹۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
تعداد بازدید: ۲۱۴
ایری در موافقت با باغگلی:
نماینده مردم استان گلستان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وقت آن است که بگذاریم بعد از ۴۲ سال یک نگاه جدید و رویکرد تازه در این وزارتخانه شکل بگیرد باغگلی جوان است و این از مزیت‌های او است.

جوان بودن از مزایای باغگلی است/ گام دوم انقلاب باید اجرایی شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عبدالجلال ایری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با ‌وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: برای خود من مطرح است در آموزش و پرورش چرا امروز بعد از گذشت ۴۲ سال در این نقطه‌ هستیم و کلیت کار را نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم فرهنگیان ناراضی، دانش‌آموزان ناراضی، خانواده‌ها ناراضی یعنی کل جامعه از ساختاری که در طول ۱۲ دولت و امروز که وارد سیزدهمین دولت می‌خواهیم بشویم از وضعیت آموزش و پرورش ناراضی هستند.

نماینده مردم گلستان تاکید کرد: این ناراضی بودن در طول این مدت ۴۲ سال ادامه دارد آیا نمی‌توان فکر، دیدگاه و رویکرد جدیدی که توأم با تحول و تغییر باشد را روی کار آورد؟

وی ادامه داد: با توجه به تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، بحث‌های اقتصادی و زیرساختی را نگاه کنیم به این نکته می‌رسیم که نیازمند یک تغییر اساسی هستیم، این تغییر اساسی به دست کسانی می‌تواند انجام شود که شاکله این کار در آنها وجود دارد.

ایری خاطرنشان کرد: جوانان برومند می‌توانند تغییر لازم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در ارتباط با بحث طرح رتبه‌بندی ۱۰ سال است که مطرح است و موضوعات مختلفی که طی دو سال در خصوص وضعیت کرونا مطرح است، تعداد بسیاری از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که در جامعه ما با آن مواجه هستیم برای بازنشستگان وضعیت بغرنجی به وجود آمده است، بازنشستگان کجا از شهر راضی هستند این مشکلات باز می‌گردد به چالش‌هایی که ما در وزارت آموزش و پرورش داریم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و چالش اساسی‌اش باز می‌گردد به عدم بودجه‌ای که همیشه با آن مواجه هستیم. کسری بودجه از معضلات اساسی ماست آموزش و پرورش ۹۵ درصد منابع‌اش برای فرهنگیان و ۵ درصد برای تجهیز مدارس می‌رود، امروز به آن نقطه رسیدیم.

ایری با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور گفت: ریاست محترم جمهور در دفاع از برنامه‌های خودشان از جناب آقای باغگلی اسم بردند و گفتند شخصاً در جلسه شورای عالی فرهنگی حضور پیدا می‌کنند در کدام یک از این موارد ریاست محترم جمهور از وزیری حمایت کردند.

وی تاکید کرد: به آقای رئیسی اعتماد کنیم همانطور که ۱۸ میلیون به ایشان اعتماد کردند و قطعاً پاسخگو خواهند بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد آموزش و پرورش تخصص ندارم اما وقتی وضعیت ایشان را دیدم، مظلومیتی که از تقطیع فیلم‌ صحبت‌های ایشان در فضای مجازی دیدیم بر خودم واجب دیدم دفاع کنم چرا که ما انسانیم در حق این بنده خدا باید عادلانه و منطقی تصمیم بگیریم نه اینکه خودمان را به فضای مجازی بسپاریم.

وی گفت: واقعاً انصاف نیست جوان بودن ایشان یکی از امتیازات اصلی ایشان است انشاءالله با رای قاطع شما بزرگواران به سمت و سویی خواهیم رفت که گام دوم انقلاب اجرایی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: