کد خبر: ۸۹۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۲۵۵
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون یک بالگرد در حال انتقال نیروها به ارتفاعات نارک گچساران برای مهار آتش است.

آتش سوری در جنگلهای «نارک» گچساران / یک بالگرد در حال انتقال نیروها برای اطفای حریق است / ۳ بالگرد دیگر از تهران و شیراز در حال اعزام هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون یک بالگرد در حال انتقال نیروها به ارتفاعات نارک گچساران برای مهار آتش است.

"محمد محمدی" افزود: سه بالگرد دیگر از تهران، شیراز در حال اعزام به شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک به اطفای حریق جنگلهای «نارک» هستند.

وی اظهارکرد: بیش از ۳۰۰ نفر نیرو در حال تلاش برای مهار آتش جنگل‌های "نارک" و منطقه حفاظت شده "خامی" گچساران هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از صبح امروز تاکنون ۴ سورتی پرواز توسط بالگردها برای انتقاتل نیروها انجام شده است.

محمدی بیان کرد: برخی بالگردها ۵ نفر و برخی ۱۲ تا ۱۵ نفر نیرو در هر سورتی پرواز انتقال می دهند و جابجا می کنند.

گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۸۵ ساعت تلاش از زمین و هوا توسط نیروها و بالگردها، بعلت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد. همچنین یک مورد آتش سوزی دیگر در جنگل‌های منطقه حفاظت شده "خامی" و "مارین" نیز شروع شد.

یادآور می شود که منقطه حفاظت شده خامی با بیش از ۲۰ هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کَل، بُز و کبک و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، کیکم و زالزالک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: