کد خبر: ۸۸۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۱۹۰
رئیس جمهور تأکید کرد: کار بسیار جدی و زیادی باید نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی در جامعه صورت گیرد.

کار بسیار زیادی نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی باید انجام شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت: قبل از هر چیز باید احترام‌مان را نسبت به حضرت فاطمه معصومه بیان کنیم، حوزه علمیه در کنار حرم شریف این بزرگوار قرار دارد. خود من هم افتخار می‌کنم طلبه این حوزه بودم و سالیان زیادی در این حوزه بهره گرفتم. این حوزه بسیار عظیم و مرکز بزرگی است. به نظر من اگر حضرت فاطمه به ایران نیامده بود و قبر شریف ایشان اینجا نبود ما از این ظرفیت بهره‌مند نبودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین روز دختر را که مصادف با میلاد حضرت معصومه است تبریک می‌گویم، دختران ایرانی عفیف و پاکدامن پرتلاش هستند.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم در مدارس مدیریت‌ها و غیره، زنان و دختران دوشادوش مردان و پسران تحقیق و کار و تلاش می‌کنند.

 رئیس دولت تاکید کرد: امروز آن چیزی که خداوند مقرر کرده بود برای مقام زن و دختران ما به بهترین وجه در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرده است اما کار بسیار زیادی نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی باید صورت گیرد.

وی یادآور شد: این دولت از ابتدای روی کار آمدنش تصمیم گرفت درصدی‌از کارها بر عهده زنان باشد که به ۲۵ درصد رسید که امیدوارم چند درصد باقی مانده در دولت بعدی محقق شود.

روحانی گفت: ما وظیفه داریم به خانم‌ها احترام بگذاریم آنها شخصیت‌های برازنده جامعه ما هستند و از لحاظ دیدگاه انسانی و از مقام و منزلت زن و مرد با یکدیگر تفاوتی ندارند.

وی خاطر‌نشان کرد: زنانی هستند که می‌توانند حتی در علم دانش پیشتاز باشد امروز در کنکور و دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم شاگرد اول‌ها زنان هستند که برای آنها آرزوی موفقیت بیشتری می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: