کد خبر: ۸۸۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
تعداد بازدید: ۹۹۷
یک متخصص طب سنتی گفت: دارچین یکی‌از گیاهان مورد استفاده توسط مردم به‌عنوان دارو و یک طعم دهنده در غذاست که دارای طبع گرم و خشک بوده و برای افزایش نیروی بینایی در افراد مفید است.

دارچین، گیاهی گرم و خشک و مفید برای افزایش نیروی بیناییبه گزارش خبرداغ ، نعمت‌اله مرادی با اشاره به این‌که در طب سنتی طبیعت دارچین را گرم و خشک در درجه سوم می‌دانیم، اظهار کرد: دارچین نشاط آور، درمان کننده برخی عفونت‌ها و پادزهر سموم معدنی، حیوانی و نباتی بوده و باعث تقویت قلب، مغز، کبد و معده می‌شود.

وی ادامه داد: دارچین نیروی بینایی را افزایش داده و داروی مفیدی برای کاهش نفخ بوده و رطوبت‌های مغزی که به صورت ترشحات پشت حلقی دیده می‌شود و شکل مزمن شده آن، یعنی سینوزیت، از مشکلات بزرگ بهداشت و سلامت بشر امروز است، را درمان می‌کند.

مرادی تأکید کرد: آثار مفید دارچین در کاهش قند خون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی، و درمان اضطراب ثابت شده‌است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که از دارچین در فرآورده‌های دارویی مؤثر در بیماری‌های روحی ـ روانی مانند تپش قلب، ترس، وسواس، جنون و همچنین برخی بیماری‌های ریوی و تنفسی مانند سرفه‌های مرطوب و خلط دار، تنگی نفس و گرفتگی صدا استفاده می‌شود، ادامه داد: همچنین دارچین آثار خوبی در تقویت کبد و رفع بیماری‌های آن، بهبود زخم‌های عفونی، کاهش رعشه، درمان سکسکه، سنگینی سر و برخی سردردها و دردهای رحمی دارد.

وی افزود: دارچین ادرارآور و قاعده آور، رفع کننده برخی از بیماری‌های سوداوی مانند وسواس و جنون و برطرف کننده بدبویی دهان بوده و در برخی بیماران مبتلا به آسم و دارای خلط غلیظ در سینه مفید است.

مرادی تصریح کرد: دارچین را می‌توان به‌عنوان ضد درد، آلرژی‌زا، بی‌حس کننده، ضداسهال، ضد تهوع، ضدهیستامین، ضدلوسمی، ضدتب، ضدزخم، ضداسپاسم، ضدویروس، قابض، ضدقارچ و کاندیدا، معرق و کاهنده پرفشاری خون، حشره‌کش و کاهنده چربی به کار برد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: در پژوهش‌های نوین نیز آثار مفید دارچین در کاهش قند خون و درمان دیابت، کاهش وزن، کمک به گوارش غذا، سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، کاهش مشکلات قاعدگی و درمان اضطراب ثابت شده است.

وی در رابطه به افراط در مصرف دارچین، تأکید کرد: استفاده از داروهای طبیعی، حتماً نسبت به داروهای شیمیایی و صناعی اولویت دارد اما لزوماً در همه موارد جایگزین آن‌ها نمی‌شود و لازم است در امر بهداشت و درمان از هرگونه افراط و تفریط پرهیز شود.

مرادی بیان کرد: مصرف خودسرانه داروهای گیاهی نیز مانند داروهای شیمیایی باعث عوارضی می‌شود که گاهی می‌تواند بسیار زیان بار و جدی باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: مصرف مقادیر زیاد دارچین می‌تواند باعث تپش قلب، بی خوابی و افسردگی و بروز عوارض، به خصوص در افراد دارای مزاج پایه گرم و خشک شود.

ایسنا

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: