کد خبر: ۸۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۲۴۴
معاون وزیر بهداشت اعمال جدی محدودیت‌ها را در شهرهای قرمز خواستار شد و گفت: مشاغل گروه ۲ در شهر‌های قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام تعطیل باشند.

جزئیات تعطیلی برخی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجیبه گزارش خبرداغ به نقل از صدا و سیما: آقای دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری افزود: متاسفانه بعضی از محدودیت های شهرهای قرمز و نارنجی که باید اعمال شود هنوز به طور مناسب اجرا نشده است .

معاون کل وزیر بهداشت افزود: مشاغل گروه 2 در شهرهای قرمز حتما باید به مدت دو هفته از روز اعلام تعطیل باشند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۵ درصد کشور در وضعیت قرمز و نارنجی هستند اما محدودیت‌های مشاغل در این شهرها به خصوص تهران رعایت نمی‌شود.
دکتر حریرچی افزود: اکنون ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و فقط ۱۱ شهرستان آبی هستند در واقع ۸۵ درصد کشور در وضعیت قرمز و نارنجی است اما محدودیت های مصوب ستاد ملی کرونا برای مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز و محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۳ در شهرهای نارنجی رعایت نمی شود و به خصوص وضعیت تهران قابل قبول نیست.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا در شهرهای قرمز از زمان اعلام این وضعیت باید مشاغل گروه دو شامل بوستانها، مراکز تفریحی، پاساژها، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ (مال ها)، بازارهای موقت روز و محلی، مراکز شماره گذاری و خرید و فروش خودرو، آرایشگاه های زنانه و مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی، فروش و موکت، کفپوش، لوازم خانگی، حوله، مبلمان، در و پنجره، لوازم کادویی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب و محصولات فرهنگی، آتلیه عکاسی، مشاوران املاک، رستوران ها و اغذیه فروشی ها، کافی شاپ ها، باشگاهها و مراکز فروش ملزومات بدنسازی، مراکز فروش انواع پوشاک، طلا و جواهر، نقره، کالاهای دست دوم، سمساری ها، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی پزی ها تر و خشک، مراکز فروش آبمیوه بستی و مشاغل مشابه و آموزشگاههای رانندگی باید تعطیل باشند.


معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: دستگاه مسئول برای تعطیل بودن این مراکز وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اتحادیه ها و انجمن های صنفی باید در این زمینه همکاری کنند و مسئولیت نظارت نیز با وزارت بهداشت است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده این تخلفات موارد را به سازمانهای مسئول و ناظر گزارش کنند.


وی گفت: در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها با پذیرش بیش از ۱۰ نفر و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، بنگاههای املاک و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری باید تعطیل باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: