کد خبر: ۸۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تعداد بازدید: ۱۷۳
بنا به اعلام معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در سال جدید از خردادماه آغاز می‌شود.

آغاز مجامع انتخاباتی ۱۴۰۰ فدراسیون‌های ورزشی از خردادماهبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر، تیرماه سال جدید دوره ریاست در سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی به پایان می‌رسد. در واقع این فدراسیون‌ها به ترتیب اولین فدراسیون‌هایی هستند که در سال جاری وارد پروسه انتخاباتی می‌شوند.

قبل از رسیدگی به وضعیت انتخاباتی این فدراسیون‌ها اما وزارت ورزش ملزم به سروسامان دادن انتخابات شطرنج، دوچرخه سواری و ورزش‌های زورخانه ای است که پرونده انتخاباتی آنها از سال ۹۸ و ۹۹ به جامانده است.

با این حال وزارت ورزش به خاطر در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان قصد دارد برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها از خردادماه آغاز کند.

مهدی مستجاب الدعوه معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش با یادآوری اینکه ماه مبارک رمضان از ۲۵ فروردین ماه آغاز می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: در ایام ماه رمضان به دلیل روزه دار بودن افراد و اینکه سفر آنها را برای حفظ روزه داری با مشکل مواجه می‌کند، هیچ برنامه‌ای برای برگزاری مجامع انتخاباتی نداریم. قبل از ماه رمضان هم امکان برگزاری مجمع نیست چون هنوز نتیجه استعلام نهایی کاندیداها اعلام نشده تا بر اساس آن بتوانیم تاریخ مجمع را دو هفته پیش از زمان برگزاری به اعضای مجمع اطلاع رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را بعد از ماه رمضان و از اوایل خردادماه آغاز می‌کنیم.

مستجاب الدعوه همچنین به آئین نامه انتخاباتی فدراسیون‌ها و یکی از بندهای این آئین نامه مبنی بر نام نویسی از کاندیداها ۷۵ روز پیش از اتمام دوره ریاست اشاره کرد و گفت: طبق اختیاری که وزیر ورزش برای استفاده از این آئین نامه و بندهای آن دارد، نام نویسی از کاندیداهای سه فدراسیونی که تیرماه با پایان دوره ریاست مواجه می‌شوند به موقع انجام می‌شود تا انتخابات آنها در نیمه نخست سال و پیش از اتمام دولت برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: