کد خبر: ۸۷۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۱۶۷
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خبر داد و گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، سیستان وبلوچستان و مازندران است.

سخنگوی وزارت بهداشت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۳ درصد کاهش یافته / کمترین میزان رعایت در تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندرانبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خبر داد و گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، سیستان وبلوچستان و مازندران است.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بیان کرد: از اول بهمن تا هشتم بهمن ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته و به ۸۰.۷۴ درصد رسیده در حالیکه این میزان تا اول بهمن ماه ۸۳.۸۸ درصد بود.

وی ادامه داد: تقریبا از اواسط آذر ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور افزایش یافت و این روند در محدوده ۸۲ تا ۸۳ درصد بود و کاهش این موضوع در روزهای اخیر نگران کننده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی و هرمزگان و همچنین کمترین میزان رعایت مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران است.

لاری ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در حال حاضر مربوط به ادارات و کمترین میزان مربوط به دفاتر پیشخوان و سامانه‌های مسافربری برون شهری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از اول تا هشتم بهمن ماه، بیشترین موارد اخطار و معرفی به مراجع قضایی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی مربوط به نانوایی‌ها و سپس رستوران‌ها و بانک‌ها بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان استفاده از ماسک تا تاریخ هشتم بهمن در خدمت دهندگان نیز مربوط به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰، داروخانه‌ها و اداره‌ها بوده و کمترین میزان نیز مربوط به نانوایی‌ها، پاساژها و رستوران‌ها است.

به گزارش ایرنا، بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است. ویروس کرونا همچنان وجود دارد و عادی انگاری در این زمینه می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ و خیز جدید بیماری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: