کد خبر: ۸۷۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۲۰۶
وزير میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌د‌ستی از محوطه تاریخی خله‌کوه در تاکستان که مربوط به هزاره پنجم پیش از میلاد است، بازدید کرد.

بازدید دکتر مونسان از محوطه تاريخى خله‌كوه تاكستانبه گزارش خبرداغ به نقل از  به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، دكتر علی‌اصغر مونسان وزير  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه رجب رحمانى نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراى اسلامى و هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در دومین روز سفر خود به استان قزوین از محوطه تاريخى خله کوه و بناى تاريخى بقعه پير در شهرستان تاکستان بازدید کرد. 

او در بازدید از محوطه خله‌كوه در جریان کاوش‌های باستان‌شناسی، موضوعات مربوط به ساخت‌وساز در حریم این محوطه و ایجاد زيرساخت‌هاى لازم براى راه‌اندازی سایت موزه قرار گرفت.

تپه باستانی خله‌کوه واقع در شهرستان تاکستان در تاريخ ۱۳۷۷/۱۲/۸ به شماره ۲۲۷۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قدمت یافته‌های باستان‌شناسی در این محوطه مربوط به هزاره پنجم پیش از میلاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: