کد خبر: ۸۷۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
تعداد بازدید: ۲۵۶
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مسجد و مدرسه صالحیه از بناهای تاریخی قزوین عصر روز دوشنبه هشتم دی‌ماه ۹۹ بازدید کرد.

بازدید دکتر مونسان از مسجد و مدرسه صالحیه قزوینبه‌گزارش خبرداغ به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، در این بازدید دکتر مونسان از روند مرمت و بازسازی مسجد مدرسه صالحیه بازدید کرد و به بررسی روند اجرای فاز دوم این بنای تاریخی پرداخت.

مسجد مدرسه صالحیه در زمان خود جزو بزرگ‌ترین مدارس دینی کشور بوده و از ۷۲ هجره در سه طبقه با ظرفیت ۷۰۰ دانشجو برخوردار است.

مرمت اساسی این بنا در اواخر دهه ۷۰ شروع شد اما به دلیل کسری بودجه و توجه نشدن به آن، این پروژه متوقف شد و پس از آن در اوایل دهه ۹۰ پروژه مرمت و احیای این بنای تاریخی آغاز شد.

در این بنای ارزشمند، صنعت مدرن و سنتی در تأسیسات آن تلفیق شده است تا هیچ‌گونه کمبودی در آن وجود نداشته باشد.

طرح فاز دوم این پروژه تصویب شده است و زمین‌های موجود در حال تملک است و پس از تملک زمین‌های موجود، فاز دوم این پروژه آغاز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: