کد خبر: ۸۷۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
تعداد بازدید: ۳۱۰
مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مشهد:
مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مشهد گفت:صیانت از نیروی کار، حمایت از تولید و پایداری بنگاه های اقتصادی از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است .
صیانت از نیروی کار، حمایت از تولید و پایداری بنگاه های اقتصادی از اولویت های وزارت کار استبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی،  کریم یاوری گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی بنگاه های مشکل دار با همراهی و تامین نقدینگی خصوصاً برای بنگاه های اقتصادی مشکل دار امری اجتناب ناپذیر است و کارگران به رغم تنگناهای معیشتی که با آن مواجه اند همکاری های قابل ملاحظه ای برای گذر از این مشکلات با مدیران ،کارفرمایان، سهامداران بنگاه های اقتصادی مشکل دار   داشته اند .
وی با بیان این که نقش تشکل ها در این زمینه اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: وجود و نقش تشکل های کارگری برای ایجاد روحیه بین کارکنان و کارگران در جهت پیشرفت امور و دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش بینی شده و برنامه های تولیدی و خدماتی بنگاه های اقتصادی است.
یاوری در خصوص رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی گفت: رفع این گونه از مشکلات در مرحله اول به عهده مدیران ،کارفرمایان،مالکان و سهامداران بنگاه های اقتصادی است و در مرحله بعد بر عهده سازمان ها و دستگاه های صادر کننده جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و همچنین بانک هایی است که با پرداخت تسهیلات در امور مرتبط با بنگاه مشارکت دارند و نهایتاً اگر مشکل از طریق موارد ذکر شده مرتفع نشد کارگروهای تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران و با حضور اعضاء مرتبط و نیز بانک ها و سازمان های ذیربط تشکیل جلسه داده و در رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی اهتمام می کنند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار،حفظ اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه های مشکلدار حضور موثر و گره گشایی در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دارد و در گره گشایی از بنگاه های مشکل دار از هیچ کوششی فروگذار نمیکند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از جمله اولویت های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به مشکلات واحدهای مشکل دار است.
یاوری در پایان تصریح کرد: تشکیل جلسات مشترک کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های کارگری که اعضا مشترکی در آنها حضور دارند می تواند در گره گشایی مشکلات بنگاه های ویژه حل و فصل مشکلات کارگران مفید و موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: