کد خبر: ۸۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
تعداد بازدید: ۲۱۹
گزارش «نیم نگاهی به شاخص‌های توسعه استان خوزستان» از سوی معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، منتشر شد.

وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی منتشر کرد؛ گزارش به گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این گزارش تلاش شده است علاوه بر بررسی شاخص‌های توسعه‌ای، اقتصادی و اجتماعی استان خوزستان، به بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در پهنه‌های مختلف استان نیز پرداخته شده است.

در فصل اول این گزارش، شاخص های توسعه استان بررسی شده است و در فصل دوم مهم‌ترین مسائل، ظرفیت‌ها و اقدامات جاری و آتی مورد تحلیل قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: استان خوزستان با وجود ظرفیت های بالا، مشکلات و مسائل فراوانی نیز دارد که نیازمند توجه سیاستگذاران است.

 

در این گزارش، اسناد مختلفی از جمله گزارش واجا (وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران)، گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری، گزارش‌های استانی، سند آمایش استانی، گزارش تکاپو (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که طی سال‌های گذشته برای بهبود این مشکلات تهیه شده به تفصیل بررسی کرده است.

 

همچنین شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تفکیک رشته فعالیت آمده است و نشان می دهد عمده فعالیت شرکت‌ها در این استان در صنایع پتروشیمی، فولاد، صنایع لبنی، کشتی‌سازی و لوله‌سازی است.

این گزارش معرفی برخی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تفکیک دستگاه متولی در استان خوزستان را نیز در خود دارد.

بر اساس اطلاعات مندرج در این گزارش، هفت پروژه به ارزش تقریبی 31 هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف (از جمله ساخت مرکز درمانی و بیمارستان، توسعه واحدهای صنعتی و احداث ترمینال کانتینری) توسط شستا، بانک رفاه کارگران و سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حال انجام است که تا پایان بهمن ماه سال جاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

برای مشاهده کامل گزارش کلیک کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: