کد خبر: ۸۶۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۶
گزارش تحقیقی-تحلیلی «نیم‌نگاهی به شاخص‌های توسعه استان خراسان جنوبی» از سوی معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، منتشر شد.

گزارش «نیم‌نگاهی به شاخص‌های توسعه استان خراسان جنوبی» منتشر شدبه گزارش خبرداغ بر نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی این گزارش را با هدف شناسایی کمبودها، کاستی‌ها،مزیت‌ها،ظرفیت‌های استان‌، شناسائی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال و در راستای رفع تنگناهای اقتصادی و اجتماعی، تدوین کرده است.

این گزارش در دو فصل تنظیم شده است : در فصل اول، شاخص‌های توسعه ای چون جمعیتی، اجتماعی، توسعه انسانی، اقتصادی و  رفاهی آمده ، در فصل دوم، مهم‌ترین مسائل، ظرفیت‌ها و اقدامات، ساختار اقتصادی ، ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی، پهنه بندی فعالیتی، مسائل و مشکلات استان، بنگاه‌ها و پروژه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروژه‌های درحال اجرا و مصوب استانی ،طرح های اولویت دار و نیازمند تسهیلات در استان، آمده است.

این گزارش،ابتدا مروری بر مهم‌ترین شاخص‌های توسعه استان در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد و سپس با شناسایی مهم‌ترین مسائل، ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری، به مجموعه اقدامات برون رفت از وضعیت فعلی اشاره می کند.

این گزارش می افزاید:  استان خراسان جنوبی، از جمله استان‌های مرزی شرق کشور، برخوردار از ظرفیت‌ها و مزیت‌های مناسبی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی بوده که تاکنون نتوانسته آن طور که شایسته است به نقش خود در اقتصاد ملی دست یابد.

مطالعات انجام گرفته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه سنجش شاخص‌های توسعه استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که این استان، طی سال‌های گذشته، از جمله استان‌هایی بوده که در مسیر توسعه قرار نگرفته و در بسیاری موارد حتی روند نزولی داشته است.

 سهم بسیار اندک از تولید ناخالص داخلی، روند نزولی در تولیدات اقتصادی با تاکید بر تولیدات کشاورزی صاحب برند مانند زعفران و زرشک و ...، بیانگر این روند نزولی طی سال‌های اخیر است.

برای دریافت و مشاهده گزارش اینجا رو کلیک کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: