کد خبر: ۸۵۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
تعداد بازدید: ۳۰۸
دادستان تهران خبر داد؛
دادستان تهران گزارشی از روند رسیدگی به ۲۹ پرونده تحقیق و تفحص مجلس که به دستگاه قضا ارجاع شده بود را ارائه کرد.

انهدام شبکه فساد در شهرداری پردیسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی القاصی‎مهر، دادستان تهران که در جلسه گذشته شورای عالی قوه قضاییه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مأمور رسیدگی به گزارش های تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی شده بود، در نشست امروز جلسه مسئولان عالی قضایی گزارشی از روند رسیدگی به ۲۹ پرونده تحقیق و تفحص مجلس که به دستگاه قضا ارجاع شده بود را ارائه کرد.

وی با اشاره به مفتوح بودن تعداد قابل توجهی از گزارش های مذکور توضیح داد: مشکل قابل توجهی که در پرونده‌های تحقیق و تفحص ارجاعی به قوه به چشم می خورد و مانع رسیدگی و صدور حکم قطعی برای آنها می شود، کلی بودن گزارش‌ها، ضمیمه‎نشدن مستندات کافی، عدم پیگیری جدی از طرف نمایندگان معرفی شده و تأخیر در ارائه این گزارش ها بوده است.

دادستان تهران در بخش دیگری از گزارش خود از رسیدگی به پرونده فساد تشکیلاتی در شهرداری و شورای شهر پردیس خبر داد و گفت: که در این پرونده شهردار فعلی و سابق پردیس و همچنین تمام اعضای فعلی و سابق شورای این شهر بازداشت شده‌اند.

القاصی ‎مهر افزود: با بررسی اقدامات مجرمانه متهمان از سال ۹۱ تا ۹۷، مشخص شد که تبانی در معاملات، رشاء و ارتشاء به صورت گسترده در این مجموعه رواج داشته و اکثر قراردادها با پیمانکاران با زد و بند منعقد شده است.

وی برخورد با این شبکه فساد در شهر پردیس را در افزایش اعتماد عمومی به روند مبارزه با فساد بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: پرونده مشابهی در شهرداری لواسان تشکیل شده و تعدادی از متهمین این پرونده در بازداشت به سر می‌برند و بسیاری از اموال آنها که با زدوبند و رشوه به دست آمده، شناسایی و توقیف شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: